قطعات خودرو

تاریخ عرضه خودروهای اقتصادی در بازار مشخص شد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، امید قالیباف در خصوص اهداف واردات خودرو خاطر نشان کرد که واردات خودرو با هدف تنظیم بازار در دست اجرا است و همچنین خودروهای مورد تقاضای عموم مردم در با سطوح درآمدی کم و همچنین مبحث انتقال تکنولوژی و ایجاد حس رقابتی در خودروسازان در نظر گرفته شده است. بر این اساس حقوق ورودی و تعرفه‌ها نیز مشخص می‌شود تعیین تعرفه‌های ورودی بر اساس درآمدزایی دولت نیست.

 

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجار ادامه داد که تعیین تعرفه ورودی برای کالاهای وارداتی در واقع یک سیاست‌گذاری تجاری است و به مسائلی مختلف از جمله میزان حمایت از تولید داخلی و موضوع حفاظت از محیط زیست یا جامعه هدف است و به تامین کسری بودجه مرتبط نیست.

 

او در پاسخ به نقدهای مطروحه در خصوص تعرفه شناور برای خودروهای وارداتی، افزود که این موضوع نیازمند تشریح است. تعرفه واردات خودرو با هدف تامین بودجه تعیین نشده است بلکه هدف حمایت از اقشار کم‌درآمد و متوسط جامعه برای افزایش توان خرید خودرو است.

 

امید قالیباف ضمن اشاره به بهبود نسبی روند رشد صنعت خودرو افزود که با راه‌اندازی ۹ پروژه تحولی در صنعت خودرو، ثبات‌ در بخش تولید، اصلاح روشها و همچنین تأمین نیازمندی بخش قطعات را سبب شده است که از جمله مهم‌ترین عوامل رشد در این صنعت است.

 

سخنگوی ورزات صمت در انتها یادآور شد که طبق برنامه ریزی انجام شده، خودروی اقتصادی تولید داخل از نیمه دوم سال 1402 روانه بازار خواهد شد.

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است