قطعات خودرو

چگونه ترمز خودرو را تقویت کنیم؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، تقویت کننده ترمز وسیله‌ای است که به افزایش اثرات سیستم ترمز هیدرولیک در خودرو‌ها به عنوان مکمل مکانیزم ترمز اولیه کمک می‌کند. هر بار که پدال ترمز را فشار می‌دهید، نیرو به یک میله منتقل می‌شود. این میله از بوستر ترمز عبور کرده و به سیلندر اصلی می‌رسد. فشار ناشی از میله، پیستون سیلندر اصلی را فعال می‌کند و روی سیستم‌های ترمز هیدرولیک کار می‌کند.

محفظه تقویت کننده ترمز دارای دو بخش است که با دیافراگم لاستیکی به صورت عمودی از هم جدا شده اند. هنگامی که پدال ترمز میله را فشار می‌دهد، مقدار کمی هوا از طریق دریچه‌ای که خلاء را نیز می‌بندد، وارد محفظه سمت پدال ترمز می‌شود. این فشار هوا در یک طرف دیافراگم به افزایش نیروی ترمز کمک می‌کند.

اما در مورد خودرو‌هایی که دارای توربو شارژ هستند یا از گازوئیل به عنوان سوخت استفاده می‌کنند، موتور خلاء لازم را ایجاد نمی‌کند. بنابراین، آن‌ها به یک پمپ خلاء تقویت کننده ترمز اضافی برای بیرون کشیدن هوا و ایجاد خلاء مورد نیاز برای عملکرد تقویت کننده ترمز نیاز دارند. خودرو‌هایی که معمولاً در مکان‌های ارتفاع بالا حرکت می‌کنند نیز به پمپ خلاء تقویت‌کننده ترمز نیاز دارند.

یادتان باشد پمپ خلاء تقویت کننده ترمز باید بتواند تا ۱۸ اینچ خلاء را حفظ کند تا بوستر ترمز موثر باشد. اگر متوجه شدید که پدال به کف ماشین لیز خورده است و صدای خش خش شنیده می‌شود، این می‌تواند نشان دهنده نشتی در خط هوا یا پمپ کردن به پمپ خلاء تقویت کننده ترمز باشد.

ترمز‌ها برای عملکرد صحیح پمپ خلاء تقویت کننده ترمز آزمایش می‌شوند. محافظ موتور دوباره نصب شده است. وسیله نقلیه از پایه جک خارج می‌شود.

اگر متوجه شدید که ترمز‌ها آنطور که باید پاسخ نمی‌دهند، با یکی از مکانیک‌های متخصص ما وقت ملاقات رزرو کنید و سیستم تقویت کننده ترمز را به طور کامل بررسی کنید. مکانیک پمپ خلاء تقویت کننده ترمز را از نظر آسیب بررسی می‌کند و در صورت نیاز به تعویض به شما توصیه می‌کند. برای توصیه‌های مربوط به فرکانس تعویض پمپ خلاء بوستر ترمز، به دفترچه راهنمای مالک مراجعه کنید.

پمپ خلاء تقویت کننده ترمز خراب، خلاء کافی برای عملکرد بوستر ترمز یا ترمز‌های برقی ایجاد نمی‌کند. این کارایی ترمز‌های شما را تضعیف می‌کند و می‌تواند یک خطر ایمنی باشد.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است