قطعات خودرو

نمایندگی اتحادیه لوازم یدکی تهران در سازمان ملی استاندارد

محمدرضا ملاکی نماینده اتحادیه لوازم یدکی و قطعات خودرویی در دومین نشست ریاست سازمان ملی استاندارد با نمایندگان انجمن های گروه صنایع فلزی جهت بررسی و رفع مشکلات انجمن ها در راستای جهش تولید که  به صورت مجازی برگزار شد  .

  به عنوان گامی مهم برای صیانت از بازار در برابر عرضه کالاهای تقلبی یا کم کیفیت با مشارکت و محوریت تشکل‌های صنفی از کسب و کارهای اهل و اصیل که نسبت به کسب و کار و محصول و خدمات ارائه شده خود مسئولیت پذیرند و دارای حسن شهرت هستند؛ با مکانیزم مشخص شناسایی و مورد حمایت قرارگیرند.

ملاکی افزود: حفظ و پویایی ناوگان حمل و نقل کشور و همچنین ماشین آلات صنعتی، عمرانی، کشاورزی و معدنی کشور بر عهده اتحادیه های قطعات خودرو و ماشین آلات است.

رئیس کمیسیون اقتصادی اتحادیه خاطر نشان کرد بالغ بر هشتاد درصد قطعات یدکی مورد نیاز بازار از محل واردات تامین می شود و در شبکه توزیع عرضه می گردد که در مواردی با توجه به تعداد و تنوع خودروها و ماشین آلات اجتناب ناپذیر است.

 بررسی ها نشان می دهد اندازه این بازار به نرخ وآمار سال 1397 بالغ بر یازده میلیارد دلار می باشد که نشان از اهمیت آن در محاسبات و مناسبات مربوطه دارد.

 باتوجه به حجم وسیع و اهمیت صنعت حمل و نقل و وابستگی تولید،عمران، کشاورزی و معادن کشور به این صنعت، بدیهی است توجه به آن و هموار نمودن مسیر بسیار ضروری می باشد.

متاسفانه ورود کالای بی هویت و بی کیفیت به شبکه توزیع چه از محل واردات و چه از تولیدات داخلی بدون شناسنامه موجبات سلب اعتماد عمومی و هدر رفتن منابع ملی گردیده و از سویی بی هویت بودن آنها مانع رهگیری کالاهای بی کیفیت یا کم کیفیت نیز شده است .

محمدرضا ملاکی که به عنوان نماینده اتحادیه سخن می‌گفت افزود: می خواهیم هرچه سریعتر برای جلوگیری از واردات قطعات بی هویت، بی کیفیت و نامناسب در کشور با حضور کارشناسان و ذینفعان برای آن چاره اندیشی و اقدام اساسی صورت پذیرد.

ملاکی تاکید کرد: کالا و قطعات یدکی خودرو در سطح عرضه باید با نشان تجاری مشخص و معین با مالک حقیقی یا حقوقی و مسئولیت پذیری در قبال نشان تجاری با سازو کار معلوم نسبت به محصول یا خدمات ارائه شده پاسخگو باشد.

وی اشاره کرد: در تولید قطعات یدکی، مسیر تامین مواد اولیه از ناهمواری های بسیاری رنج می برد که برخی از آن فرایندها در حوزه سازمان استاندارد است بدین صورت که تعرفه های مذکور سهوا یا به هرترتیب دیگر در لیست استاندارد اجباری قرار گرفته و در مبادی ورودی بایدفرآیند کسب مجوز های کیفی را بدون تست و فقط ازباب انجام مکاتبات و الزامات اداری طی کنند و در نهایت با اتلاف وقت و سرمایه مواجه است.

ملاکی در این خصوص بیان داشت: تقاضای بازنگری در تعرفه های مشمول استاندارد اجباری و تسهیل فرایند ورود مواد اولیه واحدهای تولیدی و همچنین قطعات یدکی مورد نیاز این حوزه را داریم.یادآور می‌شود اتحادیه لوازم یدکی و ماشین آلات تهران پس از پیگیری های مکرر موفق شد با سازمان استاندارد ایران وارد تعامل و گفت وگو شود و مطالب فوق الذکر مربوط به دومین جلسه در این خصوص است که در مورخه 22/5/1399 برگزار گردید. سازمان استاندارد ملی ایران در این جلسات از غلامحسین حمزه نایب رئیس دوم اتحادیه با عنوان نماینده اتحادیه کشوری لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات دعوت کرده است که بنابر هماهنگی های انجام شده محمدرضا ملاکی رئیس کمیسیون اقتصادی اتحادیه در جلسه مزبور شرکت کردند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است