چو دانی ؛ توانی

امروز : سه‌شنبه 25 مرداد 1401

  • درباره ما
  • آرشیو ماهنامه
  • آگهی
منو
  • درباره ما
  • آرشیو ماهنامه
  • آگهی
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • بنگاه‌های قطعات خودرو
  • خودرو تجاری
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • بنگاه‌های قطعات خودرو
  • خودرو تجاری

http://ghatatnews.ir/?p=86

خانه » نمایندگی اتحادیه لوازم یدکی تهران در سازمان ملی استاندارد

  • علی محمد اخوان
  • 9 مهر 1399

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=86

نمایندگی اتحادیه لوازم یدکی تهران در سازمان ملی استاندارد

محمدرضا ملاکی نماینده اتحادیه لوازم یدکی و قطعات خودرویی در دومین نشست ریاست سازمان ملی استاندارد با نمایندگان انجمن های گروه صنایع فلزی جهت بررسی و رفع مشکلات انجمن ها در راستای جهش تولید که  به صورت مجازی برگزار شد  .

  به عنوان گامی مهم برای صیانت از بازار در برابر عرضه کالاهای تقلبی یا کم کیفیت با مشارکت و محوریت تشکل‌های صنفی از کسب و کارهای اهل و اصیل که نسبت به کسب و کار و محصول و خدمات ارائه شده خود مسئولیت پذیرند و دارای حسن شهرت هستند؛ با مکانیزم مشخص شناسایی و مورد حمایت قرارگیرند.

ملاکی افزود: حفظ و پویایی ناوگان حمل و نقل کشور و همچنین ماشین آلات صنعتی، عمرانی، کشاورزی و معدنی کشور بر عهده اتحادیه های قطعات خودرو و ماشین آلات است.

رئیس کمیسیون اقتصادی اتحادیه خاطر نشان کرد بالغ بر هشتاد درصد قطعات یدکی مورد نیاز بازار از محل واردات تامین می شود و در شبکه توزیع عرضه می گردد که در مواردی با توجه به تعداد و تنوع خودروها و ماشین آلات اجتناب ناپذیر است.

 بررسی ها نشان می دهد اندازه این بازار به نرخ وآمار سال 1397 بالغ بر یازده میلیارد دلار می باشد که نشان از اهمیت آن در محاسبات و مناسبات مربوطه دارد.

 باتوجه به حجم وسیع و اهمیت صنعت حمل و نقل و وابستگی تولید،عمران، کشاورزی و معادن کشور به این صنعت، بدیهی است توجه به آن و هموار نمودن مسیر بسیار ضروری می باشد.

متاسفانه ورود کالای بی هویت و بی کیفیت به شبکه توزیع چه از محل واردات و چه از تولیدات داخلی بدون شناسنامه موجبات سلب اعتماد عمومی و هدر رفتن منابع ملی گردیده و از سویی بی هویت بودن آنها مانع رهگیری کالاهای بی کیفیت یا کم کیفیت نیز شده است .

محمدرضا ملاکی که به عنوان نماینده اتحادیه سخن می‌گفت افزود: می خواهیم هرچه سریعتر برای جلوگیری از واردات قطعات بی هویت، بی کیفیت و نامناسب در کشور با حضور کارشناسان و ذینفعان برای آن چاره اندیشی و اقدام اساسی صورت پذیرد.

ملاکی تاکید کرد: کالا و قطعات یدکی خودرو در سطح عرضه باید با نشان تجاری مشخص و معین با مالک حقیقی یا حقوقی و مسئولیت پذیری در قبال نشان تجاری با سازو کار معلوم نسبت به محصول یا خدمات ارائه شده پاسخگو باشد.

وی اشاره کرد: در تولید قطعات یدکی، مسیر تامین مواد اولیه از ناهمواری های بسیاری رنج می برد که برخی از آن فرایندها در حوزه سازمان استاندارد است بدین صورت که تعرفه های مذکور سهوا یا به هرترتیب دیگر در لیست استاندارد اجباری قرار گرفته و در مبادی ورودی بایدفرآیند کسب مجوز های کیفی را بدون تست و فقط ازباب انجام مکاتبات و الزامات اداری طی کنند و در نهایت با اتلاف وقت و سرمایه مواجه است.

ملاکی در این خصوص بیان داشت: تقاضای بازنگری در تعرفه های مشمول استاندارد اجباری و تسهیل فرایند ورود مواد اولیه واحدهای تولیدی و همچنین قطعات یدکی مورد نیاز این حوزه را داریم.یادآور می‌شود اتحادیه لوازم یدکی و ماشین آلات تهران پس از پیگیری های مکرر موفق شد با سازمان استاندارد ایران وارد تعامل و گفت وگو شود و مطالب فوق الذکر مربوط به دومین جلسه در این خصوص است که در مورخه 22/5/1399 برگزار گردید. سازمان استاندارد ملی ایران در این جلسات از غلامحسین حمزه نایب رئیس دوم اتحادیه با عنوان نماینده اتحادیه کشوری لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات دعوت کرده است که بنابر هماهنگی های انجام شده محمدرضا ملاکی رئیس کمیسیون اقتصادی اتحادیه در جلسه مزبور شرکت کردند.

  • اتحادیه لوازم یدکی تهران, استاندارد قطعات خودرو, اقلام بی کیفیت, سازمان ملی استاندارد, قاچاق, کسب و کارهای اصیل, کمیسیون اقتصادی اتحادیه, محمدرضا ملاکی, نشریه قطعات خودرو شماره 6
قبلیقبلشرکت آذین تنه تولید کننده قطعات سیستم تعلیق
بعدیمجید رحیمی؛بازرگان و فروشنده بلبرینگبعدی

اخبار زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی

حضور قطعه سازان ایرانی در نمایشگاه اتومبیلیتی روسیه
عبدالحسین آزاد 23 مرداد 1401
بومی سازی نقاط گلوگاهی خودرو
محسن فاطمی 22 مرداد 1401
اجرای گشت مشترک نظارت بر بازار لوازم یدکی
محمدامین الهی 22 مرداد 1401
تولید باتری خودرو از درخت!
سارا رستگار 20 مرداد 1401

تکنولوژی، خودروهای برقی و تجاری

گران‌ترین نسخه نیسان Z مدل ۲۰۲۳ چه قیمتی دارد؟
علی محمد اخوان 23 مرداد 1401
10 تا از بهترین کراس اوورهای چینی
محمدامین الهی 23 مرداد 1401
امید متقاضیان خودروهای تجاری به بازگشت اروپایی‌ها
عبدالعلی مجد 22 مرداد 1401
ِکشنده جدید ای‌اکتروس برقی مرسدس بنز، ترکیب جذابی از کامیون و تریلر
مجتبی علوی 22 مرداد 1401

تاریخ خودرو

تاریخ خودرو : شکوه لمانز با استیو مک کوئین

حسین توکلی 24 مرداد 1401

تاریخ خودرو : آغازی بر مجموعه فیلم های «سریع و خشن»

حسین توکلی 21 مرداد 1401

میل میلیا مسابقه ­ی استقامت اتومبیلرانی در جاده ­های آزاد

حسین توکلی 20 مرداد 1401

تاریخ خودرو : تام فچ سفر نیویورک را با یک پاکارد آغاز کرد

حسین توکلی 19 مرداد 1401

بانک خودرو

از 2023 در اروپا
فولکس‌واگن تایرون در نمایی تازه

حسام مهجور

سانگ‌یانگ متحول شده / نگاهی به سانگ‌یانگ تورس

حسام مهجور

اولین گام از تاثیر تحریم‌های روسیه / لادا نیوا به بازار روسیه برگشت؟

مرصاد رنگرز
آئودی Q6

بزرگ‌ترین اتومبیل آئودی در خیابان‌های چین / آئودی Q6 معرفی شد

حسام مهجور

آموزشی

4 روش طلایی برای افزایش شتاب خودرو

عبدالعلی مجد 23 مرداد 1401

راه های ساده جلوگیری از سرقت خودرو / ۱۵ نکته طلایی

علی محمد اخوان 23 مرداد 1401

گرم کن صندلی خودرو چگونه کار می کند؟

عبدالحسین آزاد 22 مرداد 1401

اگر به جای بنزین در باک خودرو گازوئیل بریزیم چه می شود؟

محسن فاطمی 21 مرداد 1401

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قطعات خودرو TV

تماشا کنید: فیلم آموزشی کلاس طرح شناسه کالا در اتحادیه

مرصاد رنگرز 24 مرداد 1401

سیداحمد حسینی: صدای ما شنیده نمی‌شود / اصناف در همه حوزه‌ها پیشتازند

مرصاد رنگرز 13 مرداد 1401

گزارش تصویری کمیسیون مالیاتی با هیات مدیره جدید

مرصاد رنگرز 08 مرداد 1401

گزارش تصویری از اهدا لوح یادبود به کمیسیون اقتصادی اتحادیه

مرصاد رنگرز 06 مرداد 1401

همراه با قطعات خودرو

چرا دولت به دنبال شهر فروشگاه لوازم یدکی است؟
آغاز گشت‌های ارشادی طرح شناسه کالا / اشتغال بخش اصناف نیاز دولت
21 مرداد 1401
دولت هوشیاری خود را حفظ کند
بیکاری حاصل شهر فروشگاه
20 مرداد 1401

اخبار صنعت خودرو

جایگزین‌های سمند و تیبا از نیمه دوم سال آینده وارد بازار می‌شوند
طراحی هفت پلتفرم جدید در خودروسازی
سرقت از خودروهای وارداتی در گمرک و بنادر!
۱۰ درصد سهم قرعه کشی خودرو به کام دارندگان خودروهای فرسوده
توقف ن­وسازی ناوگان تاکسیرانی
تاریخ خودرو : شکوه لمانز با استیو مک کوئین
رنو و سیتروئن برای بازگشت به بازار خودرو کشور باید ضررها را جبران کنند
توسعه در ایران‌خودرو را به برجام گره نزده‌ایم
دریافت استاندارد کشورهای حوزه خلیج فارس (GSO) برای دنا
تماشا کنید: فیلم آموزشی کلاس طرح شناسه کالا در اتحادیه
حضور ایران در نمایشگاه اتومبیلیتی روسیه با حضور ۴۰ قطعه ساز
آمارهای متناقض از کجا می‌آید؟
حجم قاچاق بازار لوازم یدکی
4 روش طلایی برای افزایش شتاب خودرو
ارزیابی سختگیرانه‌تر برای خودروهای تولیدی ۱۴۰۱
خودروهای ناقص سایت مرکزی ایران‌خودرو به کم‌تر از ۲۰۰ دستگاه رسید

برترین‌های قطعات خودرو

معرفی شرکت سرکان فیلتر
بانوی کارآفرین در حوزه تولید تجهیزات تعمیرگاهی / سام صنعت پارس
حضور موفق شرکت دانش‌بنیان دیجی خودرو در اولین نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»
مدیر بازاریابی بالین تک: محدودیت واردات خودرو انگیزه رقابت را در واحدهای قطعه‌سازی از بین می‌برد
مدیرعامل نوین پارت: هیچ‌کس از عدم ثبات قیمت ارز سود نمی‌برد
ابوالفضل کریمی مدیرعامل سانیار صنعت: به تولید کالای با کیفیت و به‌روز متعهدیم
خیز بلند سیل‌گسترسالاران برای کسب 25 درصد بازار اورینگ کشور
اصلش پلاس تکسه
خرید مطمئن لنت ترمز ژرمن تکس
فولاد آذین سهند

وب‌گردی

بستن