• صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک

http://ghatatnews.ir/?p=2874

خانه » اتحادیه جدید:

  • رسول بهرامی
  • 18 اسفند 1399

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=2874

اتحادیه جدید:

اصلاح اشتباهات  گذشته، استفاده از همکاری اعضاء، مطالبه گری و همکاری با دولت

بی تردید اتحادیه یک سازمان است. بنابر تعریف سازمان مجموعه هدفمندی است که پیرو یک سامانه معین(سیستم) است، دارای مرزها و چارچوب‌های است که به آن تمایز می دهد. در همین تعریف، سه نکته مهم وجود دارد که مسئله امروز ماست.

هدفمندی:

اتحادیه امروز و در دوره‌های پیشین اغلب در تعیین و شناخت هدف دچار اشتباهات بزرگ شده‌است. تقلیل کارکرد اتحادیه به دفتری برای صدور پروانه کسب، چانه زنی در کاهش مالیات، رفع مشکلات فردی اعضای صنف، ابلاغ دستورات دولتی به اعضاء یا نهایتاً شرکت در چند جلسه نمی تواند اشتباه کوچک یا تاکتیکی شمرده شود. این رویه اشتباهی راهبردی بوده است که متاسفانه روسای قبلی اتحادیه خصوصاً سروران بزرگوار مرحوم محسنی (ریاست4 دوره ) و جناب بخشی زاده (ریاست 5 دوره) و اعضای هیئت مدیره‌های ایشان انجام داده‌اند. نباید این انتقاد را نادیده گرفتن خدمات و زحمات ایشان پنداشت اما تشخیص اشتباه و هدف‌گیری غلط را باید بیان کرد تا راه بیش از این گم نشود. تاکید بیشتر بر اشتباه تشخیصی در خصوص رسالت اتحادیه و ظرفیت قانون است. هم‌چنین فرصتی که 2بار برای اصلاح قانون نظام صنفی در طول دوره های گذشته پیش آمد و به درستی شناخته و بهره برداری نشد.

ساماندهی داخلی:

اتحادیه ای با بیش از 7000 عضو دارای پروانه کسب و نزدیک به 10 هزار واحد صنفی شناسایی شده و تعداد قابل توجهی مغازه و شرکتی که قانوناً باید زیر نظر اتحادیه باشند؛ اما شناسایی نشده‌اند. نیازمند سامانه اداری هوشمندسازی شده است. نباید اعضای اتحادیه برای انجام امور ساده و دم دستی مراجعات مکرر، معطلی و به زبان ساده از این اتاق به آن اتاق شوند. هیئت مدیره اتحادیه باید از کف بازار باخبر باشند آن‌قدر مورد اعتماد باشند که اعضای اتحادیه اخبار و اطلاعاتشان را در اختیار هیئت مدیره قرار دهند و هرگونه مشکل عمومی و جمعی اعضاء بدست اتحادیه حل شود. اتحادیه اگر قدرت ارتباط با نهادهای بالا دستی و پیش بینی نداشته باشد؛ چگونه می‌تواند خود را مدیر بازار لوازم یدکی بداند؟

آن هم اتحادیه ای که نقش محوری در اصناف کشور دارد. باید بپذیریم که اتحادیه به درستی سازمان‌دهی نشده و کارکنان اتحادیه در مسیر بهره‌وری، اثربخش و کارآمدی قرار ندارند.

تمایز:

واقعاً اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران تا چه اندازه ویژگی‌های قابل تمایز با سایر اتحادیه‌های تهران دارد؟

اگر این اتحادیه خصوصاً در مورد رسته‌های خاص مثل ماشین آلات راه سازی که به تنهایی  بخش بزرگی از صنایع مختلف را پشتیبانی می‌کند یا اقلامی که فراتر از خودرو کار می کنند نظیر تسمه، بلبرینگ، لنت و دیزل، کمیسیون، شورا، کارگروه و امثال آن نداشته یا به شکل مفید و موثر سامان نیافته باشند؛ چطور می‌توانیم به حل مشکلات ایشان یا نقش آفرینی در کشور مبادرت کنیم؟ اگر مسئولین وزارت صمت یا نمایندگان مجلس یا هر دستگاه دیگری به اتحادیه مراجعه کنند؛ اتحادیه نمی‌تواند آمار، اطلاعات، تحلیل، راهکار یا برنامه‌ای برای کمک به اقتصاد کشور یا حتی اعضای صنف به صورت جامع ارائه کند.

چون زیر ساخت و ظرفیت سازی نشده است. این ضعف باید تیدیل به قدرت و ویژگی شود. خوشبختانه نمونه قابل قبولی نیز در فعالیت‌های کمیسیون اقتصادی اتحادیه دیده شد.

سخن کوتاه کنم، امروز برخی اعضای هیئت مدیره سخن از خدمات کمیسیون آموزش می زدند و این اتحادیه را جزء معدود اتحادیه های دارای کمیسیون آموزش مستقل از اتاق تهران می‌دانند. اما غیر از برگزاری جلسات اجباری برای گرفتن پروانه کسب چه فعالیت مستمر و حساب شده‌ای دیگری انجام داده‌اند؟ همین مسئله به نوعی دیگر در مورد کمیسیون حل اختلاف و شورای مشورتی غرب وجود دارد. این تنها 3 مثال بود والا عمق معضل بسی بیش از این است.

  • اتحادیه, اتحادیه جدید, اتحادیه لوازم یدکی تهران, بلبرینگ, پروانه کسب, تسمه, سازمان, لنت, ماشین آلات راهسازی, هدفمندی, هوشمندسازی
قبلیقبلضرورت اصلاح ابزار کنترلی در گمرک
بعدیآسیب‌پذیری؛ چرا؟بعدی

رشد ۲۰ درصدی عرضه محصولات گروه سایپا در سه ماه اول سال جاری

عبدالحسین آزاد 12 تیر 1401

تدوين نظام بودجه بندي نوين در گروه سايپا

محسن فاطمی 08 تیر 1401

مرحله نخست طرح جهش کیفیت ایران‌خودرو در حوزه موتور و گیربکس

حسین پورمحمد 08 تیر 1401

توقفی در سامانه تخصیص خودرو انجام نشده است

سارا رستگار 08 تیر 1401

افزایش قیمت خودروهای برقی تسلا، فورد و جنرال موتورز

مرتضی مهدوی 10 تیر 1401

ناچار به قبول تغییر هستیم تا سهم بازار خود را حفظ کنیم

مرصاد رنگرز 12 تیر 1401

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قطعات خودرو TV

بازدید مهندس برادران از نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

مرصاد رنگرز 12 تیر 1401

گزارش تصویری روز دوم نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

مرصاد رنگرز 09 تیر 1401

گزارش تصویری اولین روز نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

محمدمهدی بشارت‌نیا 09 تیر 1401

تماشا کنید : معرفی نمایشگاه اتومکانیک سپاس

مرصاد رنگرز 29 خرداد 1401

اخبار صنعت خودرو

تاریخ خودرو : دو میلیونمین دستگاه خودروی کامارو ساخته شد
خریداران خودرو چند نوع مالیات باید بپردازند؟
شرایط پیش فروش سه محصول شرکت زامیاد اعلام شد
کاهش سرعت رشد زیان انباشته با تغییر در ترکیب تولید
خودرو هوشمند در دولت سیزدهم ساخته می شود
عرضه جدیدترین محصولات بهمن در نمایشگاه تبریز
شرایط ­دریافت پلاک ویژه خودروی معلولان
جهش کیفیت در زنجیره ارزش محصولات گروه صنعتی ایران خودرو
طراحی و تولید خودروی مشترک ایرانی ـ روسی ـ ترکی
بحران ریزتراشه در خودروسازی
فروش از تولید سبقت گرفت
موتور خودروسازی گرم شد
سامانه یکپارچه فروش الزامات حقوقی و قضایی دارد
کشف خودروی کلاسیک تریموف انگلیسی در میناب/ قاچاقچیان سفارش واردات می‌گیرند!
قیمت خودرو در 13 تیر 1401 + دنا پلاس 445 میلیون

برترین‌های قطعات خودرو

مدیر بازاریابی بالین تک: محدودیت واردات خودرو انگیزه رقابت را در واحدهای قطعه‌سازی از بین می‌برد
مدیرعامل نوین پارت: هیچ‌کس از عدم ثبات قیمت ارز سود نمی‌برد
ابوالفضل کریمی مدیرعامل سانیار صنعت: به تولید کالای با کیفیت و به‌روز متعهدیم
خیز بلند سیل‌گسترسالاران برای کسب 25 درصد بازار اورینگ کشور
اصلش پلاس تکسه
خرید مطمئن لنت ترمز ژرمن تکس
فولاد آذین سهند
شرکت ماشین لنت تهران
شرکت راین گستر
شرکت سوخت آما

وب‌گردی

بستن