امروز : جمعه 11 فروردین 1402

دانا تواناست

  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • خودرو تجاری
  • آموزشی
  • اتحادیه‌های خودرویی
  • بیشتر
    • تعمیرکاران و تجهیزات تمیرگاهی
    • تولیدکنندگان قطعات خودرو
    • خودروهای تازه وارد
    • خودروهای تجاری و پاک
    • روغن، فیلتر، اسپری و مکمل‌ها
    • شیشه و آینه، صندلی و تجهیزات تزئینی
    • لنت باتری و لاستیک
    • لیست قیمت
    • ماشین آلات راهسازی و کشاورزی
    • نمایشگاه ها و رویدادها
    • شرایط فروش
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • خودرو تجاری
  • آموزشی
  • اتحادیه‌های خودرویی
  • بیشتر
    • تعمیرکاران و تجهیزات تمیرگاهی
    • تولیدکنندگان قطعات خودرو
    • خودروهای تازه وارد
    • خودروهای تجاری و پاک
    • روغن، فیلتر، اسپری و مکمل‌ها
    • شیشه و آینه، صندلی و تجهیزات تزئینی
    • لنت باتری و لاستیک
    • لیست قیمت
    • ماشین آلات راهسازی و کشاورزی
    • نمایشگاه ها و رویدادها
    • شرایط فروش
  • درباره ما
  • آرشیو ماهنامه
  • آگهی
منو
  • درباره ما
  • آرشیو ماهنامه
  • آگهی
  • زهره حاجیان
  • 5 اردیبهشت 1400

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=4461

اگر نظر مردم نسبت به کالای ایرانی مثبت باشد، نیازی به حمایت دولت نداریم

پدر سیبک سازی ایران در گفتگو با «قطعات خودرو»مطرح کرد:

با نگاهی گذرا به تاریخچه «تولید سیبک» در کشور به جرات می‌توان «عباس بختیار»را پدر سیبک سازی کشورنامید. اولین سیبک ساخته شده در ایران توسط کارخانه سیبک بختیار تولید شده است.

 آقای بختیارمی‌خواهم بدانم چه اتفاقی افتاد که شما به سمت تولید رفتید؟

سابقه کاری من به سال ۱۳۵۱ برمی‌گردد. در آن دوران در  رشته صنعتی درس می‌خواندم وکار هم می‌کردم.آن روزها علاقه خاصی به تراشکاری داشتم. البته شانس با من یار بود که درکارگاهی شروع به کارکردم که قطعات خودرو می‌ساختند. همان‌جا با ساخت قطعات خودرو آشنا شدم. پس از پیروزی انقلاب تولید داخلی جدی ‌گرفته شد؛ تولید کنندگان تشویق و از سازندگی حمایت شد. من نیز به دنبال ذوق و آرمان خود حرکت کردم. درسال ۱۳۶۷ رسما «سیبک سازی» را به عنوان یک گزینه در قطعات تولیدی خود انتخاب کردم پیش از آن قطعات مختلفی را تولید کرده بودم ولی از سال ۱۳۶۷ به صورت تخصصی وارد کار تولید سیبک شدم.

 اولین سیبکی که تولید شد مربوط به کدام خودرو بود؟

اولین سیبک مربوط به وانت مزدا 1000 بود. پس از آن  به سمت تولید سیبک های خودروهای دیزلی رفتیم. برای انواع اتوبوس، کامیون، مینی بوس و کامیونت سیبک تولید کردیم.

در حال حاضر هم حدود دو سال است که به طور تخصصی‌تر با تیراژ بالا در حال تولید و عرضه سیبک های وانت نیسان و مزدا هستیم. به لطف خدا دراین عرصه بسیارموفق شدیم. تا به امروز محصولات خوب و با کیفیت که قابل رقابت با سیبک های مشابه ژاپنی و تایوانی هستند به بازارعرضه کرده و با اطمینان خاطر آنها را بی قید و شرط  نیز یکسال ضمانت می‌کنیم. لذا موفق شده‌ایم مشتریان خوبی در همه نقاط کشور و کشورهای همسایه جذب کنیم.

محصولات تولیدی شما گواهی‌نامه های کیفیت را دارد؟

بله، کلیه سیبک‌های تولیدی ما به تایید اداره ملی استاندارد رسیده است.

 فراتر از آن سیبک‌های نیسان ما مطابق الزامات کنترل کیفیت  شرکت «مگا موتور» بالاترین رده کیفیت را گرفته که باعث افتخار ماست.

بنابراین به جرات می‌توانم بگویم سیبکی که ما تولید می‌کنیم با نمونه های اصلی ژاپنی و آلمانی برابری می کند.

 بنابراین، سرمان را بالا می‌گیریم و در حوزه تخصصی سیبک، میل فرمان و موجگیر خودروهای نیسان و مزدا، انواع خودروهای نیمه سنگین و سنگین، کشاورزی و راهسازی حرف اول را می زنیم. تنوع تولیدات سیبک بختیار در حال حاضر بیش از 150 نوع قطعه است. با افتخار به مشتریان و مصرف کنندگان اعلام می‌کنیم این محصولات مطابق با الزامات کیفی روز دنیا ساخته می‌شوند.

 شادی‌ها وغم‌ها و توقعات شما به عنوان یک صنعتگر و تولید کننده چیست؟

معمولا توقع صنعتگران دریک نکته مشترک است و آن این است که صنعتگر درجامعه دیده شود. متاسفانه درجامعه‌ ما صنعتگران و تولید کنندگان بعضا تحت فشارهای زیاد قرار می‌گیرند. به عنوان مثال گاهی برای من وضعیت وشرایط سختی پیش آمده که با خودم گفتم «اصلاً چه اشتباهی کردم وارد عرصه تولید شدم». اما به هرحال وضعیت تولید هم مانند شرایط زندگی فراز و نشیب و بالا و پایین‌های زیادی دارد.

 بارها گفته‌ام که دولت سنگ جلوی پای ما نیندازد؛ اگر دست ما را هم نگرفت مهم نیست. مدیران کشور باید وضعیت صنعتگران را پیوسته رصد کنند، بالاخص فعالیت آنها را در این شرایط دشوار اقتصادی و تحریمی ببینند که چگونه برخی از آنها توانسته‌اند بدون افت کیفیت در محصولات با مشقات فراوان تولید خود را سرپا نگاه داشته و حتی ارتقا ببخشند. در این صورت ایشان با امید و توان بیشتری کار می کنند.

صنعتگر وقتی محصولی را تولید می‌کند؛ بزرگترین شادی نصیبش می‌شود. وقتی می‌بیند؛کارگران  نان سر سفره خانواده خود می‌برند بزرگترین لذت و برکت برای پدیدار می شود.

در مورد فروش و بازار محصولات سیبک بختیار توضیح دهید.

 ما دو نوع فروش داریم. یک دسته محصولات به کارخانجات خودروساز می رود که کارخانه ما از سال ۱۳۸۳ به عنوان تامین کننده انحصاری ایران خودرو دیزل است. افتخار این را داریم که سیبک‌های فرمان و میل فرمان کوتاه و بلند همه خودروهای آن تولید کارخانه سیبک بختیار است.

نوع دوم فروش ما به بازارلوازم یدکی است که حدود ۹5 درصد تولید ما از طریق دفتر مرکزی فروش شرکت در خیابان ملت، کوچه آذرطوس و چند نماینده و همکار توزیع انجام می شود.

Print 🖨
  • تراشکاری, سیبک, سیبک خودرودیزلی, کالای ایرانی
[ctp_print]
قبلیقبلاز انتخابات چه خبر؟
بعدیهم مالیات گرفتند و هم حق بیمه‌ها با جرایم پرداخت شد!بعدی

اخبار زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی

نسخه جدید شاسی بلند ۷ نفره جتور X70 پلاس رقیب اصلی تیگو ۸ پرو
محمدامین الهی 11 فروردین 1402
خداحافظی رسمی با شورلت کامارو در سال ۲۰۲۴
مرتضی مهدوی 11 فروردین 1402
آشنایی با CNCAP، موسسه ایمنی کشور چین
محمدامین الهی 11 فروردین 1402
آشنایی با گران‌ترین بی‌ام‌و های تاریخ، از ۳۲۸ و ۵۰۷ تا M1 و M5
محسن فاطمی 11 فروردین 1402

تکنولوژی، خودروهای برقی و تجاری

تاریخ خودرو

تکذیب اعطای مجوز انحصاری واردات خودرو به ۶ شرکت

حسین توکلی 08 اسفند 1401

تاریخ خودرو : تویوتا اف سی اچ وی، وارد شد

حسین توکلی 28 دی 1401

تاریخ خودرو : نخستین دوزنبرگ مدل جی رونمایی شد

حسین توکلی 27 دی 1401

تاریخ خودرو : آخرین خودروی دیسوتو

حسین توکلی 26 دی 1401

بانک خودرو

معرفی چری تیپ 2 بنزینی Viana

محمدمهدی بشارت‌نیا

معرفی آریزو 5 برقی

محمدمهدی بشارت‌نیا

معرفی آریزو 6

محمدمهدی بشارت‌نیا

معرفی آریزو 6 پرو

محمدمهدی بشارت‌نیا

آموزشی

قانون ماشین نامتعارف چیست؟

عبدالعلی مجد 10 فروردین 1402

معایب خودرو سواری دیزلی

سارا رستگار 10 فروردین 1402

قوانین ماشین فرسوده

عبدالحسین آزاد 07 فروردین 1402

رادیاتور ماشین چیست و چه کاربردی دارد؟

عبدالحسین آزاد 28 اسفند 1401

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمقاله

مهار تورم…؟، رشد تولید…؟

سوال اول: مهار تورم به چه معنا 1. جلوگیری از افزایش نرخ تورم 2. کاهش قیمت‌ها نسبت به گذشته مقصود اول: یعنی همچنان گرانی داریم

08 فروردین 1402

تغییر رژیم …

رابرت مالی: به اندازه کافی تجربه غم انگیز در بحث تغییر رژیم داشته ایم مهندسی تغییر رژیم یا حکمرانان راهکار آمریکاو انگلیس در 2 قرن

14 بهمن 1401

زندگی در شرایط کنونی / جُستار کوتاه بر وضعیت زندگی پس از انقلاب

اگر می‌توانستم پرتکرارترین کلمات در کلام مسئولان نظام و سیاسیون را احصا کنم شاید همین ترتیب فوق الذکر بدست می‌آمد. انقلاب سال ۱۳۵۷ که امروز

مرصاد رنگرز 03 دی 1401

مطالب توصیه شده

طرح فروش نقدی کراس‌اوور تیارا مکس موتور اعلام شد + جدول قیمت بهمن ماه 1401

موافقت کمیسیون صنایع مجلس با واردات خودروهای کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال

ریز پرواز یا پهپاد

پرفروش‌ترین خودروساز جهان معرفی شد

سیداحمد حسینی: اتحادیه آماده صدور جواز کسب برای تولیدکنندگان صنفی است

گول قیمت ارزان این شاسی بلند جدید را نخورید

نگاهی به قیمت لاماری ایما در بازار آزاد + جدول قیمت بهمن 1401

قیمت خودرو در درب کارخانه افزایش می‌یابد؟

ارز پیش‌بینی شده برای واردات خودرو در ۱۴۰۲ بیشتر از امسال است

تحلیل

هالووین بازار جهانی مسکن

«اکونومیست» رکود ناشی از افت قیمت مسکن در حداقل ۹ کشور ثروتمند را به مثابه توفان وحشت، واقعیتی گریزناپذیر عنوان کرده که ۶ عارضه اقتصادی و اجتماعی از جمله برای بازار کار، معیشت خانوارها و

30 مهر 1401

ویترین خالی بازار آنلاین

آوا فلاح : بیش‌ از یک ماه است که از محدودیت‌های اینترنتی می‌گذرد و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی ضربه بزرگی بر بدنه‌ اقتصاد دیجیتال زده است. دامنه این آسیب‌ها و ضررهای مالی به بازار تبلیغات آنلاین

30 مهر 1401

گزارش میدانی

همه ناراضی، بلاتکلیف و عصبانی

28 آبان 1401

عدم ثبات قیمت‌ها و طرح شناسه کالا

24 شهریور 1401

گزارش تصویری

طلسم خصوصی‌سازی ۲ شرکت خودروساز شکسته شد

30 آذر 1401

گزارش ویدیویی

تماشا کنید: سیداحمد حسینی:ما با بیان مشکلات به دنبال درمان هستیم

18 مهر 1401

تماشا کنید: چرا پیگیری کسبه به جایی نمی‌رسد؟

30 شهریور 1401

رویدادها و نمایشگاه‌ها

نگاهی به غرفه فرداموتورز در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو کرمان ۱۴۰۱

03 بهمن 1401

به بهانه یازدهمین نمایشگاه خودرو کرمان؛ ام وی ام همچنان از چهره جدیدش می‌گوید

02 بهمن 1401

تولیدی‌های صنفی ساماندهی شده‌اند و تاکنون 303 میلیون کدرهگیری صادر شده است

محمدمهدی برادران در حاشیه مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه قطعات خودرو تهران در گفتگو با «قطعات خودرو» گفت: برای اصلاح نظام بازار لوازم یدکی اقدامات بسیاری

مرصاد رنگرز 09 آبان 1401

آرشیو ماهنامه

قطعات خودرو شماره 27

09 شهریور 1401

ماشین آلات راهسازی و کشاورزی

معرفی ام وی ام X22

01 بهمن 1401

نظارت میدانی اعضای کمیسیون صنایع از صنایع تبریز/انتقاد از قاچاق تراکتور به کشورهای همسایه

22 آبان 1400
بستن