قطعات خودرو

اگر نظر مردم نسبت به کالای ایرانی مثبت باشد، نیازی به حمایت دولت نداریم

پدر سیبک سازی ایران در گفتگو با «قطعات خودرو»مطرح کرد:

با نگاهی گذرا به تاریخچه «تولید سیبک» در کشور به جرات می‌توان «عباس بختیار»را پدر سیبک سازی کشورنامید. اولین سیبک ساخته شده در ایران توسط کارخانه سیبک بختیار تولید شده است.

 آقای بختیارمی‌خواهم بدانم چه اتفاقی افتاد که شما به سمت تولید رفتید؟

سابقه کاری من به سال ۱۳۵۱ برمی‌گردد. در آن دوران در  رشته صنعتی درس می‌خواندم وکار هم می‌کردم.آن روزها علاقه خاصی به تراشکاری داشتم. البته شانس با من یار بود که درکارگاهی شروع به کارکردم که قطعات خودرو می‌ساختند. همان‌جا با ساخت قطعات خودرو آشنا شدم. پس از پیروزی انقلاب تولید داخلی جدی ‌گرفته شد؛ تولید کنندگان تشویق و از سازندگی حمایت شد. من نیز به دنبال ذوق و آرمان خود حرکت کردم. درسال ۱۳۶۷ رسما «سیبک سازی» را به عنوان یک گزینه در قطعات تولیدی خود انتخاب کردم پیش از آن قطعات مختلفی را تولید کرده بودم ولی از سال ۱۳۶۷ به صورت تخصصی وارد کار تولید سیبک شدم.

 اولین سیبکی که تولید شد مربوط به کدام خودرو بود؟

اولین سیبک مربوط به وانت مزدا 1000 بود. پس از آن  به سمت تولید سیبک های خودروهای دیزلی رفتیم. برای انواع اتوبوس، کامیون، مینی بوس و کامیونت سیبک تولید کردیم.

در حال حاضر هم حدود دو سال است که به طور تخصصی‌تر با تیراژ بالا در حال تولید و عرضه سیبک های وانت نیسان و مزدا هستیم. به لطف خدا دراین عرصه بسیارموفق شدیم. تا به امروز محصولات خوب و با کیفیت که قابل رقابت با سیبک های مشابه ژاپنی و تایوانی هستند به بازارعرضه کرده و با اطمینان خاطر آنها را بی قید و شرط  نیز یکسال ضمانت می‌کنیم. لذا موفق شده‌ایم مشتریان خوبی در همه نقاط کشور و کشورهای همسایه جذب کنیم.

محصولات تولیدی شما گواهی‌نامه های کیفیت را دارد؟

بله، کلیه سیبک‌های تولیدی ما به تایید اداره ملی استاندارد رسیده است.

 فراتر از آن سیبک‌های نیسان ما مطابق الزامات کنترل کیفیت  شرکت «مگا موتور» بالاترین رده کیفیت را گرفته که باعث افتخار ماست.

بنابراین به جرات می‌توانم بگویم سیبکی که ما تولید می‌کنیم با نمونه های اصلی ژاپنی و آلمانی برابری می کند.

 بنابراین، سرمان را بالا می‌گیریم و در حوزه تخصصی سیبک، میل فرمان و موجگیر خودروهای نیسان و مزدا، انواع خودروهای نیمه سنگین و سنگین، کشاورزی و راهسازی حرف اول را می زنیم. تنوع تولیدات سیبک بختیار در حال حاضر بیش از 150 نوع قطعه است. با افتخار به مشتریان و مصرف کنندگان اعلام می‌کنیم این محصولات مطابق با الزامات کیفی روز دنیا ساخته می‌شوند.

 شادیها وغمها و توقعات شما به عنوان یک صنعتگر و تولید کننده چیست؟

معمولا توقع صنعتگران دریک نکته مشترک است و آن این است که صنعتگر درجامعه دیده شود. متاسفانه درجامعه‌ ما صنعتگران و تولید کنندگان بعضا تحت فشارهای زیاد قرار می‌گیرند. به عنوان مثال گاهی برای من وضعیت وشرایط سختی پیش آمده که با خودم گفتم «اصلاً چه اشتباهی کردم وارد عرصه تولید شدم». اما به هرحال وضعیت تولید هم مانند شرایط زندگی فراز و نشیب و بالا و پایین‌های زیادی دارد.

 بارها گفته‌ام که دولت سنگ جلوی پای ما نیندازد؛ اگر دست ما را هم نگرفت مهم نیست. مدیران کشور باید وضعیت صنعتگران را پیوسته رصد کنند، بالاخص فعالیت آنها را در این شرایط دشوار اقتصادی و تحریمی ببینند که چگونه برخی از آنها توانسته‌اند بدون افت کیفیت در محصولات با مشقات فراوان تولید خود را سرپا نگاه داشته و حتی ارتقا ببخشند. در این صورت ایشان با امید و توان بیشتری کار می کنند.

صنعتگر وقتی محصولی را تولید می‌کند؛ بزرگترین شادی نصیبش می‌شود. وقتی می‌بیند؛کارگران  نان سر سفره خانواده خود می‌برند بزرگترین لذت و برکت برای پدیدار می شود.

در مورد فروش و بازار محصولات سیبک بختیار توضیح دهید.

 ما دو نوع فروش داریم. یک دسته محصولات به کارخانجات خودروساز می رود که کارخانه ما از سال ۱۳۸۳ به عنوان تامین کننده انحصاری ایران خودرو دیزل است. افتخار این را داریم که سیبک‌های فرمان و میل فرمان کوتاه و بلند همه خودروهای آن تولید کارخانه سیبک بختیار است.

نوع دوم فروش ما به بازارلوازم یدکی است که حدود ۹5 درصد تولید ما از طریق دفتر مرکزی فروش شرکت در خیابان ملت، کوچه آذرطوس و چند نماینده و همکار توزیع انجام می شود.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است