• صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک

http://ghatatnews.ir/?p=4461

خانه » اگر نظر مردم نسبت به کالای ایرانی مثبت باشد، نیازی به حمایت دولت نداریم

  • زهره حاجیان
  • 5 اردیبهشت 1400

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=4461

اگر نظر مردم نسبت به کالای ایرانی مثبت باشد، نیازی به حمایت دولت نداریم

پدر سیبک سازی ایران در گفتگو با «قطعات خودرو»مطرح کرد:

با نگاهی گذرا به تاریخچه «تولید سیبک» در کشور به جرات می‌توان «عباس بختیار»را پدر سیبک سازی کشورنامید. اولین سیبک ساخته شده در ایران توسط کارخانه سیبک بختیار تولید شده است.

 آقای بختیارمی‌خواهم بدانم چه اتفاقی افتاد که شما به سمت تولید رفتید؟

سابقه کاری من به سال ۱۳۵۱ برمی‌گردد. در آن دوران در  رشته صنعتی درس می‌خواندم وکار هم می‌کردم.آن روزها علاقه خاصی به تراشکاری داشتم. البته شانس با من یار بود که درکارگاهی شروع به کارکردم که قطعات خودرو می‌ساختند. همان‌جا با ساخت قطعات خودرو آشنا شدم. پس از پیروزی انقلاب تولید داخلی جدی ‌گرفته شد؛ تولید کنندگان تشویق و از سازندگی حمایت شد. من نیز به دنبال ذوق و آرمان خود حرکت کردم. درسال ۱۳۶۷ رسما «سیبک سازی» را به عنوان یک گزینه در قطعات تولیدی خود انتخاب کردم پیش از آن قطعات مختلفی را تولید کرده بودم ولی از سال ۱۳۶۷ به صورت تخصصی وارد کار تولید سیبک شدم.

 اولین سیبکی که تولید شد مربوط به کدام خودرو بود؟

اولین سیبک مربوط به وانت مزدا 1000 بود. پس از آن  به سمت تولید سیبک های خودروهای دیزلی رفتیم. برای انواع اتوبوس، کامیون، مینی بوس و کامیونت سیبک تولید کردیم.

در حال حاضر هم حدود دو سال است که به طور تخصصی‌تر با تیراژ بالا در حال تولید و عرضه سیبک های وانت نیسان و مزدا هستیم. به لطف خدا دراین عرصه بسیارموفق شدیم. تا به امروز محصولات خوب و با کیفیت که قابل رقابت با سیبک های مشابه ژاپنی و تایوانی هستند به بازارعرضه کرده و با اطمینان خاطر آنها را بی قید و شرط  نیز یکسال ضمانت می‌کنیم. لذا موفق شده‌ایم مشتریان خوبی در همه نقاط کشور و کشورهای همسایه جذب کنیم.

محصولات تولیدی شما گواهی‌نامه های کیفیت را دارد؟

بله، کلیه سیبک‌های تولیدی ما به تایید اداره ملی استاندارد رسیده است.

 فراتر از آن سیبک‌های نیسان ما مطابق الزامات کنترل کیفیت  شرکت «مگا موتور» بالاترین رده کیفیت را گرفته که باعث افتخار ماست.

بنابراین به جرات می‌توانم بگویم سیبکی که ما تولید می‌کنیم با نمونه های اصلی ژاپنی و آلمانی برابری می کند.

 بنابراین، سرمان را بالا می‌گیریم و در حوزه تخصصی سیبک، میل فرمان و موجگیر خودروهای نیسان و مزدا، انواع خودروهای نیمه سنگین و سنگین، کشاورزی و راهسازی حرف اول را می زنیم. تنوع تولیدات سیبک بختیار در حال حاضر بیش از 150 نوع قطعه است. با افتخار به مشتریان و مصرف کنندگان اعلام می‌کنیم این محصولات مطابق با الزامات کیفی روز دنیا ساخته می‌شوند.

 شادی‌ها وغم‌ها و توقعات شما به عنوان یک صنعتگر و تولید کننده چیست؟

معمولا توقع صنعتگران دریک نکته مشترک است و آن این است که صنعتگر درجامعه دیده شود. متاسفانه درجامعه‌ ما صنعتگران و تولید کنندگان بعضا تحت فشارهای زیاد قرار می‌گیرند. به عنوان مثال گاهی برای من وضعیت وشرایط سختی پیش آمده که با خودم گفتم «اصلاً چه اشتباهی کردم وارد عرصه تولید شدم». اما به هرحال وضعیت تولید هم مانند شرایط زندگی فراز و نشیب و بالا و پایین‌های زیادی دارد.

 بارها گفته‌ام که دولت سنگ جلوی پای ما نیندازد؛ اگر دست ما را هم نگرفت مهم نیست. مدیران کشور باید وضعیت صنعتگران را پیوسته رصد کنند، بالاخص فعالیت آنها را در این شرایط دشوار اقتصادی و تحریمی ببینند که چگونه برخی از آنها توانسته‌اند بدون افت کیفیت در محصولات با مشقات فراوان تولید خود را سرپا نگاه داشته و حتی ارتقا ببخشند. در این صورت ایشان با امید و توان بیشتری کار می کنند.

صنعتگر وقتی محصولی را تولید می‌کند؛ بزرگترین شادی نصیبش می‌شود. وقتی می‌بیند؛کارگران  نان سر سفره خانواده خود می‌برند بزرگترین لذت و برکت برای پدیدار می شود.

در مورد فروش و بازار محصولات سیبک بختیار توضیح دهید.

 ما دو نوع فروش داریم. یک دسته محصولات به کارخانجات خودروساز می رود که کارخانه ما از سال ۱۳۸۳ به عنوان تامین کننده انحصاری ایران خودرو دیزل است. افتخار این را داریم که سیبک‌های فرمان و میل فرمان کوتاه و بلند همه خودروهای آن تولید کارخانه سیبک بختیار است.

نوع دوم فروش ما به بازارلوازم یدکی است که حدود ۹5 درصد تولید ما از طریق دفتر مرکزی فروش شرکت در خیابان ملت، کوچه آذرطوس و چند نماینده و همکار توزیع انجام می شود.

  • تراشکاری, سیبک, سیبک خودرودیزلی, کالای ایرانی
قبلیقبلاز انتخابات چه خبر؟
بعدیهم مالیات گرفتند و هم حق بیمه‌ها با جرایم پرداخت شد!بعدی

از کجا بفهمیم صفحه کلاچ تمام شده؟ 8 نشانه رایج که نمی دانستید

سارا رستگار 11 تیر 1401

قیمت خودرو در 11 تیر 1401+ پژو 206 تیپ3، 349میلیون

سارا رستگار 11 تیر 1401

چرا وعده ساماندهی بازار خودرو عملی نشد؟

عبدالعلی مجد 06 تیر 1401

احتمال از سرگیری تولید تندر ۹۰ با قطعات روسی

عبدالعلی مجد 05 تیر 1401

وضعیت عجیب خودروسازی روسیه / می‌توان با روس‌ها تندر۹۰ ساخت؟

سارا رستگار 07 تیر 1401

اولين نمايشگاه اتومکانيک”سپاس” برگزار مي شود

محمدامین الهی 08 تیر 1401

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قطعات خودرو TV

گزارش تصویری روز دوم نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

مرصاد رنگرز 09 تیر 1401

گزارش تصویری اولین روز نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

محمدمهدی بشارت‌نیا 09 تیر 1401

تماشا کنید : معرفی نمایشگاه اتومکانیک سپاس

مرصاد رنگرز 29 خرداد 1401

تماشا کنید: اسکندر معترف: در گذشته صداقت بیشتر از این بود / از گذشته تا امروز صنف لوازم یدکی

مرصاد رنگرز 22 خرداد 1401

اخبار صنعت خودرو

مبلغ جریمه های ۱۴۰۱ مشخص شد + بررسی کامل خلافی خودرو
پای سانتافه ایرانی چه زمانی به بازار باز می‌شود؟ پیش بینی قیمت «ری‌را»
بازی مافیا در جاده مخصوص؛دولت با روئین تن چه خواهد کرد؟
جابه جایی یک سوم کالا در سال بدون سند حمل
دور زدن قانون اسقاط کامیون‌ های فرسوده تنها با ۸۰۰ میلیون تومان
واردات خودرو به زودی ابلاغ می‌شود
طرح استیضاح وزیر صمت در راستای مشکلات وضعیت بازار و صنعت خودرو بود
تاریخ خودرو : فاجعه پل اسکای وی
چه خودروهایی در آستانه خروج از خط تولید هستند؟
خودروهای چینی سه برابر قیمت جهانی در ایران به فروش می‌رسند
ممنوعیت تولید خودرو های بدون کیفیت
دولت در تامین ارز واردات به جمع‌بندی نرسیده است
گرانی ۵۰ تا ۱۵۰ میلیونی خودروهای وارداتی| موتور افزایش قیمت خارجی ها روشن شد
ایران‌خودروی فردا در مسیر صنعت دانش‌بنیان
پیشنهاد اقتصادی مدیرعامل ایران‌خودرو برای توسعه دانش‌بنیان‌ها

برترین‌های قطعات خودرو

مدیر بازاریابی بالین تک: محدودیت واردات خودرو انگیزه رقابت را در واحدهای قطعه‌سازی از بین می‌برد
مدیرعامل نوین پارت: هیچ‌کس از عدم ثبات قیمت ارز سود نمی‌برد
ابوالفضل کریمی مدیرعامل سانیار صنعت: به تولید کالای با کیفیت و به‌روز متعهدیم
خیز بلند سیل‌گسترسالاران برای کسب 25 درصد بازار اورینگ کشور
اصلش پلاس تکسه
خرید مطمئن لنت ترمز ژرمن تکس
فولاد آذین سهند
شرکت ماشین لنت تهران
شرکت راین گستر
شرکت سوخت آما

وب‌گردی

بستن