قطعات خودرو

حراج آخرین تراکتور لامبورگینی ۲R با قدرت ۴۰ اسب بخار!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، همان‌طور که می‌دانید لامبورگینی ابتدا به تولید تراکتور مشغول بوده است. در حراجی پیش رو Mecum شاهد حراج یکی از آخرین تراکتورهای ۲R این شرکت خواهیم بود.

 

زمانی که به یک محصول کلاسیک از لامبورگینی فکر می‌کنید نام هایی همچون کانتاش، میورا و شاید اسپادا به ذهن می‌آیند اما در آینده نزدیک نوع دیگری از لامبورگینی کلاسیک که شاید انتظارش را ندارید حراج خواهد شد.

 

 

اکثر دوستداران خودرو با تاریخچه لامبورگینی آشنا هستند اما شاید برخی افراد نیز از آن آگاهی نداشته باشند. به همین خاطر باید گفت لامبورگینی قبل از آنکه به تولید برخی از بهترین سوپر اسپرت‌های دنیا مشغول شود سازنده تراکتور بود.

 

یکی از همین تراکتورها در حراجی ایندیاناپولیس Mecum چکش خواهد خورد. این تراکتور لامبورگینی ۲R مدل ۱۹۶۲ است. اولین تراکتور لامبورگینی در سال ۱۹۴۸ و با استفاده از قطعات وسایل نقلیه نظامی ساخته شد. با گذشت زمان محصولات لامبورگینی با قطعات ساخت کارخانه بیشتری تولید می‌شدند. تراکتور لامبورگینی L33 مدل ۱۹۵۱ اولین تراکتوری بود که به‌طور کامل توسط خود شرکت ساخته شد هرچند پیشرانه آن هنوز از موریس گرفته می‌شد. مدل‌های بعدی هم با گزینه پیشرانه شرکت‌های دیگر یا پیشرانه خود لامبورگینی در دسترس بودند. این برند در سال ۱۹۵۸ تراکتور لامبورگینتا را عرضه کرد که فقط با پیشرانه خود لامبورگینی در دسترس بود.

تراکتور ۲R مدل ۱۹۶۲ جانشین لامبورگینتا محسوب می‌شود هرچند تنها عنوانی که دارد این نیست. ۲R همچنین آخرین تراکتوری است که لامبورگینی فقط به عنوان شرکت سازنده تراکتور عرضه کرد و یک سال بعد از آن شاهد تأسیس شاخه خودروسازی این شرکت نیز بودیم.

 

 

البته این به معنی توقف تولید تراکتور نیست و لامبورگینی حتی امروزه نیز تراکتور می‌سازد؛ اما این ۲R از پیشرانه ۳ سیلندر با ۴۰ اسب بخار قدرت و گیربکس ۴ سرعته دستی استفاده می‌کند. لامبورگینی موردبحث در سال ۲۰۲۲ از ایتالیا به آمریکا صادر شده اما یک سال قبل از آن فرایند بازسازی مفصلی را پشت سر گذاشته است.

 

 

در این فرایند همه قطعات از هم باز شده و همان رنگ آبی و نارنجی نسخه اصلی بکار برده شده است. علاوه بر بازسازی ظاهری، تراکتور همچنین از پمپ سوخت جدید و برخی قطعات دیگر سود می‌برد. به نظر شما این تراکتور در حراجی با چه قیمتی فروخته خواهد شد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است