قطعات خودرو

دولت باید در حوزه‌هایی مانند بیمه و مالیات از اصناف حمایت کند

جلال‌الدین محمد شکریه، ضمن اشاره به مشکلات و چالش‌های اعظمی که به سبب شیوع ویروس کرونا متوجه اصناف کشور شده است اظهار داشت: اتاق اصناف کشور طرح جامعی را برای حمایت اصولی از صنوف به دولت ارائه داده است که در صورت اجرای کامل آن اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

  نایب رئیس اتاق اصناف ایران  با بیان اینکه خانواده بزرگ اصناف با وجود عدم پشتیبانی‌های لازم به ویژه در سال‌های اخیر سهم قابل توجهی در اشتغال و تولید داشته است، عنوان کرد: اصناف برای ایجاد هر فرصت شغلی هیچ هزینه‌ای را متوجه دولت نمی‌کنند درحالی‌که دولت برای ایجاد یک شغل هزینه‌های بالایی را می‌پردازد.

حمایت دولت از اصناف ناکافی بوده است

  شکریه اقداماتی که از سال گذشته تاکنون توسط دولت برای حمایت از اصناف انجام شده را ناکافی خواند و با تاکید بر اینکه این اقدامات خسارات هنگفت اصناف را جبران نکرده است، تصریح کرد: اعتقاد ما این است که دولت به جای اعطای تسهیلات آن هم با نرخ سود بالا می‌بایست در حوزه‌هایی مانند بیمه، نظام تامین اجتماعی و مالیات از اصناف حمایت کند.

  وی مشکلات عدیده اقتصادی، کاهش قدرت خرید مردم و اهمیت سرپا نگهداشتن اصناف آن هم در شرایط کنونی را امری که دولت باید برای آن اهتمام بالایی داشته باشد دانست و اضافه کرد: تمدید مهلت پرداخت چک‌های صنوف تا 20 اردیبهشت‌ماه از جمله اقداماتی بود که انجام شد اما نکته اینجاست که این زمان برای تنفس چک کافی نیست.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان گیلان حفظ اشتغال موجود، ارتقای توان اقتصادی و تاب‌آوری در شرایط سخت فعلی را از جمله ویژگی‌های بسته جامع اتاق اصناف کشور اعلام کرد و گفت: معتقدیم اگر در شرایط اقتصادی نابه‌سامان و آشفته‌ای که در آن قرار داریم همین اشتغال موجود در اصناف نیز حفظ شود، کار بسیار بزرگی انجام شده است.

شکریه با اشاره به اینکه تولید کالاهای سیاسی نظیر وضع قوانین جدید و حذف قوانین بازدارنده کمک بزرگی به اصناف در جهت رشد و شکوفایی فعالیت‌هایشان می‌کند خاطرنشان کرد: فراهم شدن بسترهای لازم برای فعالیت و پویایی اصناف با مسائلی مانند ایجاد امنیت متوازن در کشور ارتباط بسیار تنگاتنگ و دوجانبه‌ای دارد.

منبع: اتاق اصناف ایران

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است