تدوین آییننامه واردات خودرو در ۱۰ بند/سقف دلاری برای واردات خودرو برداشته شده محسن فاطمی 04 تیر 1401
سلام حق مطلب را ادا نمودهاید اگر در شبکه کسب و کار و هر قسمت مانند حلقه های زنجیر پیوسته کار خود را حرفه ای و متمرکز انجام دهند، هزینه ها کاهش می یابد و کیفیت بالا می رود و مصرف کننده راضی تر می گردد. تولید کننده باید تمام انرژی اش را برای تولید بگذارد و بازرگان فقط باید کار بازرگانی خود و واردات را انجام دهد و بنکدار، توزیع کننده عمده، توزیع کننده منطقه ای، توزیع کننده خرد و فروشگاه و مکانیک هر کدام به نوبه خود حلقه ای از زنجیر شبکه کسب و کار هستند که اگر در جایگاه خودشان باشند، بهترین و بهینهترین نتیجه حاصل می شود. متاسفانه بعد از انقلاب با شعار حذف دست دلالها و واسطهها این شبکه را نابود کردند و تولید کننده خودش فروشگاه افتتاح کرد و مغازه دار کارگاه ایجاد کرد و بازرگان و وارد کننده را ترغیب کردند که تولید کننده شود و تولید کننده واردات را هم کنار کار خودش شروع کرد. کار بجایی رسید که چند مکانیک با هم میرفتند چین و قطعه وارد می کردند و خلاصه این آشفته بازار به جایی رسید که منابع زیادی از دست رفت. از قبیل خطوط تولید بلااستفاده، مواد اولیه فاسد، قطعات معیوب و بی کیفیت و مهمتر ازهمه نیروی انسانی بدون تخصص و تجربه در یک زمینه خاص و بیشترین ضرر را مصرف کننده نهایی کرد. همچنین به علت فعالیتها غیر تخصصی توسط شرکتها و افراد، ارگان های نظارتی و اتحادیه ها هم در کار خود بلااثر شدند و نتوانستند بازار آشفته را نظم بدهند. زیرا یک شرکت یا حتی فرد هم می خواست وارد کننده باشد هم دستی در تولید داشته باشد و هم کالایش را خودش پخش کند و هم خرده فروشی کند و فکر میکرد به اینصورت می تواند در قدم اول کالایش را ارزانتر بفروشد و در قدم بعدی سود بیشتری ببرد. اگر یک کالا در شبکه توزیع زنجیره وار قرار بگیرد، مطمئنا به بهترین وجه در کل کشور توزیع می گردد و هر قسمت از این زنجیره هم منافع خودش را حاصل میکند. پاسخ
تماشا کنید: اسکندر معترف: در گذشته صداقت بیشتر از این بود / از گذشته تا امروز صنف لوازم یدکی مرصاد رنگرز 22 خرداد 1401