• صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک

http://ghatatnews.ir/?p=2636

خانه » نه فقط هیئت مدیره!

  • علی محمد اخوان
  • 2 اسفند 1399

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=2636

نه فقط هیئت مدیره!

باید توجه داشته باشیم اداره اتحادیه فقط توسط هیئت مدیره امکان پذیر نیست.


هیئت مدیره، بازرس، کمیسیون‌های چهارگانه، بارزسی، آموزش، رسیدگی به شکایات و حل اختلاف ، کمیسیون های اختصاصی نظارت بر شوراهای پاساژها، کمیسیون اقتصادی، هرکدام وظایفی مشخص بر عهده دارند.
با این حال در صورت ضرورت می توان کمیسیون های دیگری نیز تشکیل داد.همچنین شوراهای مشورتی و کار گروه‌های مختلف با ماموریت های ویژه به صورت دائمی یا موقت بکار گرفت. طی 12 سال گذشته شورای مشورتی غرب فعالیت کرده است منشاء خدمات مفیدی نیز بوده است. گرچه تمام انتظارات به حق اعضای منطقه غرب را پاسخ نداده است.
حتی اتحادیه می تواند در هر رسته شغلی  یا حتی مناطق مختلف شوراهای تخصصی ایجاد کند.
همه این ها یعنی اتحادیه
یعنی صنفی پویا و مشارکت جو
یعنی توجه به خرد جمعی

وقتی که بحث کارگروه، کمیسیون، شورای مشورتی یا تخصصی مطرح می‎‌شود؛ در واقع بنا داریم از همه اعضای اتحادیه کمک بگیریم و فقط به هیئت مدیره بسنده نکنیم
افرادی که دانش بیشتری در باب اقتصاد، مدیریت، قوانین تجارت و احکام شرعی کسب وکار دارند
یا صاحبان تجارب مختلف یا کسانی که به ابزارها و امکانات امروزی مثل رایانه، گوشی هوشمند، پیام رسان‌ها، شبکه‌های مجازی
یا کسانی که دانش رسانه‌ای یا روابط عمومی دارند، باید بتوانند به میدان آیند.

هیئت مدیره محور، هماهنگ کننده
و ستادی برای مدیریت اتحادیه

هیئت مدیره باید استفاده از نظر کارشناسان تصمیم گیری کند.همه جانبه نگری،دوراندیشی و مورد اعتماد بودن اعضای هیئت مدیره موجب مقبولیت آن ها و گرفتن تصمیمات درست خواهد شد.

دراین میان جای برنامه ریزی و اجرای برنامه‌ها کجاست؟
بحث جوان‌گرایی دقیقا از همین جا مطرح می‌شود.
  • جوان‌ها چابک و پویا هستند.
  • علاوه برخلاقیت، قدرت ریسک پذیری بالایی دارند.
  • ایده‌های جدید، میل به تحول و پیشرفت در جوانان بیشتر دیده می‌شود.
  • جوان‌تر هامعمولا  با متدها و ابزارهای جدید آشناترند.

پیش‌کسوت ها نباید کنار گذاشته شوند.

  • به طور طبیعی  افراد کهنسال حسابگری بیشتری دارند.
  • سرد و گرم چسیده‌ترند.حسابی خاک بازار رو خوردن و کوهی از تجربه هستند.
  • مقبولیت اجتماعی خوبی دارند.
  • با تکیه بر جایگاه کاریزماتیکشان می‌توانند جلوی شتاب‌زدگی و هیجان های غیر مفیدرا بگیرند.
  •  اما باید قبول کرد که این افراد نمی‌توانند مثل جوان‌ها فعال باشند.
  • با ابزارهای روز به اندازه کافی آشنا نیستند. دانش‌ کافی برای استفاده از روش های روز دنیا در کسب و کار و مدیریت اجتماعی را ندارند.

بهتراست صندلی‌های اتحادیه با ترکیبی از افراد پیش‌کسوت و جوان‌ترها تکمیل شود.

در این صورت چه اتفاقی می‌افتد؟

  • افراد پیش‌کسوت اتحادیه با انتقال تجربیاتشان به جوانتر، جانشینان آینده خود را پرورش می‌دهند.
  • هیئت مدیره های بعدی با همین روش قوی و کارآمد خواهند شد.
  • به جز جانشین پروری، حضور جوان‌ترها فواید دیگریر نیز دارد
  • جوان‌ترها درمسائل اجرایی قوی‌ترند.
  • می توانند امور را با سرعت و جدیت بیشتری پی گیری کنند.

هیئت مدیره، کمیسیون‌ها، شوراها و کارگروهای اتحادیه ترکیبی از جوان‌ترها و پیشکسوت ها

در این صورت برای برنامه ریزی ،

  • کارشناسی، تعامل با سایر اتحادیه ها واتاق اصناف،
  • گفت وگو با وزارت صمت،
  • وزارت دارایی،
  • مجلس،
  • شهرداری
  • و هرنهاد دیگری

انتخاب‌های بیشتر و مناسب تری خواهیم داشت.

این نکته رو هم باید دانست منظور از جوانان تعریف متداول وزارت ورزش و جوانان نیست که هر کسی که در بازه 18 تا 35 سالگی قرار دارد؛ جوان محسوب می‌شود.
اگر قرار باشد جوانان با این سن و سال سکان‌دار امور اتحادیه باشند، به طورطبیعی صنف به اتحادیه بی اعتماد خواهند شد.
منظور از جوان‌گرایی رجوع به افرادی است که  بین 35 تا 55 سال دارند.
این اشخاص شور و هیجان 18 سالگی و خامی و بی تجربگی 25 سالگی را  پشت سر گذاشته و به نقطه‌ای رسیده‌اند که ثبات شخصیتی دارند برای خودشان منزلت قائلند.
در کسب وکار هم تجربه قابل توجه ای دارند.
این افراد فرصت مناسبی برای کسب دانش در دانشگاه ها یا سایر مراکز علمی را داشته اند.
پس:
می‌توانند مدیران، مشاورین و مجریان شایسته ای در اتحادیه باشند و صنف لوازم یدکی را متحول کنند.

  • انتخابات هیئت مدیره, پیش کسوت, جوان‌گرایی, شورای مشورتی غرب اتحادیه, صنف لوازم یدکی, کمیسیون آموزش, کمیسیون اقتصادی اتحادیه, کمیسیون حل اختلاف اعضاء, کمیسیون حل اختلاف مالیاتی, کمیسیون رسیدگی به شکایات, کمیسیون شوراها, هیئت مدیره
قبلیقبلقفل بر ماشه
بعدیگذر موقتبعدی

فاجعه‌ای به‌نام تردد خودروهای فرسوده

مجتبی علوی 04 تیر 1401

سرعت زیان در خودروسازی

عبدالحسین آزاد 04 تیر 1401

جزئیات 5 دستورالعمل وزارت صمت برای کاهش قیمت خودرو

سارا رستگار 08 تیر 1401

در آستانه پایان عصر خودروهای احتراق داخلی، کدام دوره خودروسازی نوآورانه‌تر بود؟

حسین پورمحمد 09 تیر 1401

چالش‌های خودرویی؛ سیاسی یا سیاستی؟

مرتضی مهدوی 07 تیر 1401

علی وزیری: اهداف برگزارکنندگان نمایشگاه «اتومکانیک سپاس» نوآورانه است

سعید حضرتی 04 تیر 1401

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قطعات خودرو TV

گزارش تصویری روز دوم نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

مرصاد رنگرز 09 تیر 1401

گزارش تصویری اولین روز نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

محمدمهدی بشارت‌نیا 09 تیر 1401

تماشا کنید : معرفی نمایشگاه اتومکانیک سپاس

مرصاد رنگرز 29 خرداد 1401

تماشا کنید: اسکندر معترف: در گذشته صداقت بیشتر از این بود / از گذشته تا امروز صنف لوازم یدکی

مرصاد رنگرز 22 خرداد 1401

اخبار صنعت خودرو

تاریخ خودرو : هنری فورد دوم، از ریاست بنیاد فورد استعفا داد
کروز کنترل و کروز کنترل هوشمند چیست و چگونه کار می‌کند؟
افزایش نگران کننده تصادف در سیستم های کمک راننده
پیکاپ تاگا H به‌ صورت رسمی توسط صنایع خودروسازی پادرا رونمایی شد
شرکت سوئدی آینراید به دنبال عرضه کامیون‌های خودران است
گک EA6 | زیبا ، پرآپشن با قیمت مناسب
چری تیگو 7 پرو به بازار اروپا می رود
آینده در دستان خودروهای متصل
افزایش قیمت خودروهای برقی تسلا، فورد و جنرال موتورز
ب ام و یک شاهکار دیگر معرفی کرد؛ فقط برای خانواده های آتشین!
فراری هم الکتریکی می‌شود
جوان‌سازی پیرمردها! عجیب‌ترین فیس‌ لیفت‌ از پراید و ۴۰۵ تا گلف و آوانته
استون مارتین والکری و مرسدس-ای ام جی وان چگونه قوانین فیزیک را زیر پا می‌گذارند؟
لاستیک «Mud terrain»؛ ویژه محیط آفرودی
چطور جلوی لرزش موتور خودرو را بگیریم؟

برترین‌های قطعات خودرو

مدیر بازاریابی بالین تک: محدودیت واردات خودرو انگیزه رقابت را در واحدهای قطعه‌سازی از بین می‌برد
مدیرعامل نوین پارت: هیچ‌کس از عدم ثبات قیمت ارز سود نمی‌برد
ابوالفضل کریمی مدیرعامل سانیار صنعت: به تولید کالای با کیفیت و به‌روز متعهدیم
خیز بلند سیل‌گسترسالاران برای کسب 25 درصد بازار اورینگ کشور
اصلش پلاس تکسه
خرید مطمئن لنت ترمز ژرمن تکس
فولاد آذین سهند
شرکت ماشین لنت تهران
شرکت راین گستر
شرکت سوخت آما

وب‌گردی

بستن