قطعات خودرو

تاریخ خودرو : پمپ بنزین نمادین «کلاه و چکمه» Hat’n’Boots از نابودی کامل نجات داده شد

پمپ بنزین «هات اند بوت یا کلاه و چکمه کلاه و چکمه (Hat’n’Boots) » محصول دهه 1330 خورشیدی بود.  سراسر دهه 1330 شمسی برابر با دهه 1950میلادی، یک پدیده تبلیغاتی بزرگراه ها و معابر اصلی آمریکا را فرا گرفته بود و آنهم پمپ بنزین ها بودند زیرا پمپ بنزین ها چیزی بیش از مکانی برای سوخت گیری خودروها به شمار می رفتند. 

تاریخ غنی و نوستالوژیک کلاه و چکمه

دهه 1950میلادی، پدیده تبلیغاتی بزرگراه ها اصلی آمریکا پمپ بنزین ها بودند.

پمپ بنزین «هات اند بوت یا کلاه و چکمه کلاه و چکمه (Hat’n’Boots) » محصول دهه 1330 خورشیدی بود.  سراسر دهه 1330 شمسی برابر با دهه 1950میلادی، یک پدیده تبلیغاتی بزرگراه ها و معابر اصلی آمریکا را فرا گرفته بود و آنهم پمپ بنزین ها بودند زیرا پمپ بنزین ها چیزی بیش از مکانی برای سوخت گیری خودروها به شمار می رفتند. 

دایناسورهای خندان و چکمه‌های کابویی

جاذبه‌های مدرن کنار جاده‌ای با نورهای نئونی که موشک‌های بزرگ، دایناسورهای خندان یا حتی در یک مورد بزرگ‌ترین کلاه و چکمه‌های کابویی جهان را شبیه‌سازی می‌کنند، در سرتاسر ایالات متحده ظاهر شدند. اما شاید بپرسید چرا؟  پاسخ شما ساده است زیرا مردم عاشق رانندگی بودند!

مبارزه اصلی در حاشیه بزرگراه ها

پمپ بنزین‌ها هم وارد مبارزه جذاب شده بودند

در حالی که مردم برای سفر کردن و عبور از بزرگراه ها و معابر اصلی کشور در ماشین‌هایشان گرد هم می آمدند و جمعی صمیمی را تشکیل می‌دادند، صاحبان پمپ بنزین‌ها هم وارد مبارزه ای جذاب شده بودند. آنها برای ساختن برای کسب‌وکاری سرشار از جاذبه‌های منحصربه‌فرد برای خانواده‌ها که همزمان بتواند علاوه بر پر کردن باک بنزین ماشین‌ها، شکم‌های آنها را نیز با خوراکی های متنوع پر کند و نوارهای فیلم دوربین های عکاسی شان را نیز پر سازد، مبارزه می کردند.

Hat ‘n’ Boots – کلاه و چکمه

کلاه و چکمه (Hat’n’Boots)

پمپ بنزین «هات اند بوت یا کلاه و چکمه (Hat’n’Boots) » در سیاتل، واشنگتن در سال 1333 ش برابر با 1954 م در بزرگراه شماره 99 در محله جورج تاون افتتاح شد

پمپ بنزین «هات اند بوت یا کلاه و چکمه (Hat’n’Boots) » در سیاتل، واشنگتن در سال 1333 ش برابر با 1954 م در بزرگراه شماره 99 در محله جورج تاون افتتاح شد. پمپ بنزین «کلاه و چکمه» تبدیل به جدیدترین پمپ بنزین شرکت کننده در آن مبارزه برای جذب مسافران و خانواده ها شد.

حق ثبت پمپ بنزین کلاه و چکمه

 سازندگان حتی برای طراحی منحصر به فرد آن در سال 1335 ش ( 1956 م) حق ثبت اختراع نیز دریافت کردند. افسانه های محلی ادعا می کنند که الویس پریسلی در اوایل دهه 1340 ش ( 1960 م) هنگام فیلمبرداری فیلمی، در حالی که در یکی از کادیلاک های خود بود از پمپ بنزین «کلاه و چکمه» بازدید کرده است.

جنگ پمپ بنزین ها

پمپ بنزین «کلاه و چکمه» با پمپ بنزین بین ایالتی 5، رقابت شدیدی را تجربه کردند پمپ بنزین نمادین و تاریخ ساز اگرچه محبوب مردم و جامعه شده بود اما در اواسط دهه 1340 ش ( 1960 م) پس از افتتاح پمپ بنزین بین ایالتی 5 ( Interstate 5 ) مجبور شد تا برای جذب مشتری و رونق تجارت خود جدال نفسگیری را با رقیب تازه آغاز کند.  آزادراهی جدید منطقه ای که «کلاه و چکمه» در آن قرار داشت را دور زد و با این کار مشتریان زیادی را تیز با خود برد.  سرانجام پمپ بنزین «کلاه و چکمه» در سال 1367 ش ( 1988 م) بسته شد.   

تصمیمی برای نجات پمپ بنزین «کلاه و چکمه»

 ایستگاه پمپ بنزین «کلاه و چکمه» حتی در زمانی که چندین فیلم از آن محل به عنوان لوکیشن استفاده می کردند ( ایستگاه در اصل نقش خودش را بازی می کرد) شروع به خراب شدن کرده بود. پمپ بنزین «کلاه و چکمه» آرام آرام در مسیر تبدیل شدن به ویرانه بود تا اینکه شهر سیاتل با درک اهمیت تاریخی آن، برای نجات این سازه ارزشمند گرد هم آمدند. پمپ بنزین «کلاه و چکمه»  به وسیله کامیون، در روز 22 آذر 1382 شمسی برابر با 13 دسامبر سال 2003 میلادی، به مکان دائمی در پارک آکسبو در سیاتل نقل مکان کرد. کارگران قطعات را بازسازی کردند و قطعه ای از تاریخ آمریکایی ها را را برای نسل های بعد حفظ کردند.  

مترجم : حسین توکلی

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است