قطعات خودرو

رئیس پلیس: در تصادف بهبهان کیسه‌هوا هیچ خودرویی باز نشده است

لحظه هولناک تصادف بهبهان

به گزارش «قطعات خودرو»؛ کیسه هوا یا ایربگ یکی از اصلی‌ترین تجهیزات ایمنی خودرو است که در تصادفات از سر و گردن سرنشینان حفاظت کرده و آن‌ها را از هرگونه آسیبی مصون نگاه می‌دارد. امروزه بعضی از خودروهایی که در سطح جهان تولید می‌شود بیش از 12 ایربگ در نقاط مختلف خودرو داشته و سعی می‌کنند ایمنی سرنشینان را حفظ کنند.

در ایران خودروسازان داخلی نیز ایربگ یا کیسه هوا را برای خودروهای داخلی در نظر گرفتند که بعضا 4 یا 6 ایربگ در خودروهای داخلی تعریف شده است. عمل نکردن برخی از کیسه هوای خودروها در تصادفات اخیر دوباره بحث ایمنی خودروهای داخلی را بر سر زبان‌ها انداخته است.

رئیس پلیس راهور ناجا در حاشیه ششمین رزمایش ارتقا توان و تحرک عملیاتی پلیس راهور ناجا با اشاره به حادثه دلخراش بهبهان گفت: « عدم رعایت فاصله طولی منجر به تصادف می‌شود در همین حادثه بهبهان که بسیار دلخراش بود، ایربگ هیچ خودروی باز نشد.»

وی ادامه داد: «چرا ارابه مرگ تولید می‌کنیم؟ چرا استانداردها کنترل نمی‌شود؟ چرا وزارت صمت کنترل نمی‌کند؟ حتماً باید خودروسازها در این حادثه به مراجع قضائی معرفی شوند. اینکه بگوییم رانندگان در حادثه بهبهان دقت نداشته‌اند درست است اما سازمان‌های مربوط چه نقشی داشتند؟»

 وی متذکر شد: «پلیس بارها نسبت به شرایط جوی، استفاده از زنجیر چرخ و دید کافی اطلاع‌رسانی می‌کند اما ما نمی‌توانیم به ازای 37 میلیون وسیله نقلیه 37 میلیون پلیس برای کنترل بگذاریم.»

هادیانفر عنوان کرد: «چرا رانندگان تریلی و کامیون حین خستگی رانندگی و از جاده فرعی استفاده می‌کنند‌ تا به طور مثال در سنندج سانحه ایجاد شود. شرکت‌های اتوبوسرانی مسئول کنترل رانندگان خود هستند رانندگان نیز باید به مسافران تذکر دهند تا کمربند استفاده کنند.»

به نظر می‌رسد بحث ایمنی خودروهای داخلی به مرحله بحرانی رسیده و دیگر صرفا مربوط به پراید نیست زیرا در این تصادف دلخراش بسیاری از خودروهای جدید دو خودروسازی بزرگ کشور هم بودند که ظاهرا از ایمنی لازم برخوردار نبوده و جان سرنشینان را به خطر انداخته است و به نظر می‌‍رسد این موضوع در کشور به نقطه بحرانی خود رسیده‌است.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است