قطعات خودرو

خودرو چه رنگی بخریم؟ از انتخاب رنگ تا فروش در بازار دست دوم

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، کدام رنگ ماشین بهتر از بقیه است؟ خودرو چه رنگی بخریم؟ انتخاب رنگ خودرو بعد از مدل و نوع خودرو یک مسئله مهم است. ماشین مثل تی‌شرت نیست که بعد از یک ماه استفاده آن را عوض کنید. رنگ خودرو روی قیمت آن، تاثیر مستقیمی دارد؛ به همین خاطر انتخاب رنگ ماشین موضوع مهمی است. انتخاب رنگ ماشین به سلیقه و علایق فرد بستگی دارد. اما نکته قابل توجه این است که از بین طیف وسیع رنگ‌های موجود در بازار خودرو، تنها چندین رنگ هستند که همیشه مورد استقبال قرار می‌گیرند.

بیشتر خریداران ماشین رنگ‌های مرسوم و ساده سفید، مشکی، نقره‌ای و نوک‌مدادی را برای خودرو خود انتخاب می‌کنند. در مقابل تعداد افراد خاص پسندی که رنگ‌های فانتزی مثل سبز و قرمزرا انتخاب می‌کنند بسیار کم است. ما در این مقاله رنگ‌های گوناگون ماشین و تاثیر آن در قیمت و فروش این وسیله را بررسی کرده‌ایم. اگر قصد خرید ماشین و شرکت در ثبت نام سایپا و ایران‌خودرو را دارید، فقط برای چند دقیقه ما را همراهی کنید. ما در این بخش شما را با تفاوت رنگی این وسایل بیشتر آشنا می‌کنیم.

 

آیا رابطه‌ای بین تعداد تصادفات و رنگ خودرو وجود دارد؟

رنگ ماشین با تعداد تصادفات آن ارتباط مستقیمی دارد. نتایج یک نظرسنجی در کشور استرالیا نشان می‌دهد که آمار تصادف در اتومبیل سفید کمتر است. به همین خاطر اتومبیل سفید رنگ به عنوان ایمن‌ترین ماشین از نظر رنگی به حساب می‌آید. طبق این نظرسنجی ماشین‌های مشکی و دودی پر تصادف‌ترین رنگ، در این بین هستند. جالب است بدانید که در تعدادی از کشورهای دنیا، هزینه بیمه خودرو با رنگ‌های پرتصادف بیشتر است.

 

اثر 

 

 

البته قیمت ماشین براساس رنگ‌بندی آن نیز متغییر است. برای آشنایی بیشتر با این موضوع به مقاله تفاوت قیمت رنگ خودرو سر بزنید. ما در این مقاله کلیه نکات مربوط به اختلاف قیمتی ماشین باتوجه به قیمت آن را بررسی کرده‌ایم.

 

تاثیر رنگ ماشین بر فروش آن، چه رنگ خودرو خوش فروش‌تر است؟

برخی فکر می‌کنند که در خرید خودرو دست دوم، تنها رنگ‌نشدگی آن مهم است. در صورتی که علاوه بر این موضوع، رنگ ماشین نیز مهم است. در هنگام خرید ماشین دست دوم، ابتدا رنگ ماشین باید مورد پسند قرار بگیرد تا در مرحله بعدی توسط کارشناس رنگ خودرو بررسی شود. اگر با روش‌های تشخیص رنگ خودرو آشنا نیستید، به مقاله تشخیص ماشین رنگ شده سر بزنید. در این مقاله کلیه روش‌های موجود برای تشخیص رنگ ماشین را بررسی کرده‌ایم.

 

 

 

کدام رنگ ماشین بهتر به فروش می‌رسد؟ موضوعی که در هنگام خرید اتومبیل باید به آن توجه ویژه‌ای کرد. یکی از معیارهای خرید ماشین در بازار دست دوم، رنگ آن است. طبق آمار سال 2012 رنگ سفید پرطرفدارترین رنگ برای اتومبیل بوده است. بعد از آن رنگ‌های مشکی و نقره‌ای به ترتیب در رده دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

 

چگونه رنگ خودرو و فضله پرندگان به هم مرتبط می‌شوند؟

به نظر می‌رسد که فضله پرندگان و آسیبی که به خودرو می‌رساند به رنگ خودرو ربطی ندارد اما نتیجه آزمایشی در پنج شهر مختلف نشان می‌دهد که فضله پرندگان روی ماشین‌های مشکی، آبی و قرمز نسبت به بقیه رنگ‌ها بیشتر است. همچنین این موضوع برای ماشین‌های خاکستری، نقره‌ای و سفید کمتر است.

 

پرطرفدارترین رنگ برای ماشین در ایران و جهان

میزان محبوبیت رنگ خودرو با مشاهده اتومبیل‌هایی که در سطح شهر قرار دارد مشخص می‌شود. انتخاب رنگ ماشین به سلیقه افراد بستگی دارد ولی موضوعات مختلف دیگری نیز آن را تحت الشعاع قرار می‌دهد. در ادامه رنگ‌های پرطرفدار خودرو را بررسی می‌کنیم.

 

سفید بهترین و پرطرفدار‌ترین انتخاب برای خودرو

شرکت PPG به عنوان تامین‌کننده رنگ خودرو شرکت‌های بزرگ اتومبیل‌سازی، رنگ سفید را به عنوان محبوب‌ترین رنگ در سراسر جهان معرفی کرده است. سفید در صدر لیست بهترین و پرطرفدارترین رنگ برای خودرو قرار دارد. طبق آمار 23% خودروهای جهان سفید رنگ هستند. در کشور ایران نیز سفید پراستفاده‌ترین رنگ است. دلایل متعددی برای انتخاب این رنگ وجود دارد.

 

 

 

مردم بر این باور هستند که خودرو با رنگ سفید به مراقبت کمتری نیاز دارد. ماشین سفید اثر گرد، غبار و خط خوردگی را کمتر نشان می‌دهید. زیبایی بیشتر سفید یکی از دلایلی است که این رنگ از طرفداران بیشتری برخوردار است. به همین خاطر شرکت‌های خودروسازی برای معرفی محصولات خود، بیشتر از رنگ سفید استفاده می‌کنند. انعکاس کم گرما موضوع مهم دیگری که این رنگ را پرطرفدار کرده است. ماشین با رنگ سفید، قدرت جذب گرما کمتری دارد به همین دلیل کابین آن در تابستان خنک‌تر است.

طبق آمار، تعداد تصادفات ماشین سفید، کمتر از رنگ‌های دیگر است. این موضوع یک عامل مهم برای محبوبیت این رنگ است. همچنین رنگ و صافکاری ماشین سفید همخوان‌تر از بقیه می‌شود. مجموعه‌ای از این دلایل، سفید را به پرطرفدارترین رنگ بازار تبیدل کرده است. مهم نیست که به دنبال بهترین ماشین برای رانندگان تازه کار یا آدم حرفه‌ای هستید، رنگ سفید عاقلانه‌ترین تصمیم خواهد بود. تمایل بالا مردم برای خرید خودرو سفید باعث شده تا شرکت‌های اتومبیل‌سازی، بیشترین محصولات خود را با این رنگ به بازار ارائه کنند.

 

علاقه مردان رنگ سیاه را در رده دوم رنگ‌های پرطرفدار ماشین قرار داده

حدود 19% خودروهای جهان به رنگ مشکی هستند. رنگ مشکی در تاریکی شب از دید کمتری برخوردار است. یکی از دلایلی که این ماشین در لیست پرتصادف‌ترین رنگ برای خودرو در جهان قرار دارد همین موضوع است. همچنین کثیفی و خط روی آن به وضوح دیده می‌شود. با وجود همه این معایب باز هم مشکی در رتبه دوم برترین رنگ‌های ماشین قرار دارد. ابهت رنگ مشکی باعث جذب طرفداران خاص خود شده است. طبق آمار I SEE CARS این رنگ مورد پسند مردان است.

 

 

 

 

نقره‎ای سومین رنگ پراستفاده برای ماشین‌ها در جهان

بدون شک معایب ماشین نقره‌ای خیلی کمتر از مشکی است، امّا باز هم این رنگ طرفداران کمتری دارد. در سه قاره آمریکا، اروپا و آسیا به ترتیب 16%، 14% و 23% ماشین‌ها نقره‌ای است. ویژگی‌های مثبت ماشین نقره‌ای، بسیار شبیه به رنگ سفید آن است. با این حال این رنگ در رتبه سوم جهان قرار گرفته است. انعکاس گرما در تابستان، دید در جاده، اثر گرد و غبار در ماشین نقره‌ای بسیار کم است. زیبایی و محبوبیت بیشتر خودرو مشکی باعث شده تا این ماشین در کنار معایب زیاد، در پله دوم و بالاتر از رنگ نقره‌ای قرار بگیرد.

 

 

 

 

 

رنگ‌های فانتزی را برای ماشین خود انتخاب نکنید

برخی از مردم رنگ‌های فانتزی و خاص مثل سبز، قرمز و زرد را برای ماشین انتخاب می‌کنند. این رنگ‌ها بسیار خاص و متفاوت هستند ولی، احتمال خرید برلیانس سبز خیلی کمتر از احتمال خرید این ماشین با رنگ مشکی است. همچنین به دلیل جلب توجه بیشتر، آمار سرقت ماشین با رنگ خاص بیشتر است. مردم ترجیح می‌دهند که ماشین با رنگ‌های ساده و عمومی را انتخاب کنند. به همین خاطر انتخاب رنگ‌های مرسومی مثل سیاه، سفید و سرمه‌ای بهتر از بقیه رنگ‌ها است.

 

 

 

 

انتخاب کدام رنگ برای اتومبیل منطقی‌تر است؟

ما در این مقاله کلیه نکات مهم در رابطه با رنگ خودرو را مورد بررسی قرار دادیم. در نهایت تصمیم‌گیرنده نهایی برای انتخاب رنگ ماشین خریدار آن است. افراد بر اساس سلیقه، جنسیت، سن و علاقه بهترین رنگ را برای ماشین انتخاب می‌کنند. ممکن است که برخی به دلیل علاقه رنگ زرد، برای امنیت رنگ سفید و یا به خاطر جنسیت رنگ مشکی را انتخاب کند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است