قطعات خودرو

اتحادیه کار چندانی برای ما نکرده است

حمید اسلامی – عضو اتحاديه لوازم یدکی خودرو – كه در كار فروش لوازم یدکی ماشین‌های هیوندای و کیاست، در گفت‌وگو با خبرنگار قطعات خودرو، اظهار كرد: اتحاديه در این سال‌ها جواز صادر کرده و هر سال حق عضویت خود را گرفته است. البته ممکن است زحماتی در زمینه مالیات کشیده باشد، اما براي جمع كردن جنس‌های تقلبی از بازار یا سامان‌دهی دلال‌ها كاري نكرده است.

او با بيان اين‌كه من سالانه مالیات می‌دهم، گفت: در کنار من، کسانی كار مي‌كنند که مالیات نمی‌دهند. من اگر جنسم را با ۱۰ درصد سود بفروشم، باز هم ضرر می‌کنم؛ ولی آن‌ها با ۵ درصد سود جنس می‌فروشند، ضرر هم نمی‌کنند. اتحادیه به این‌گونه مشکلات ورود نکرده است.

وي معتقد است: اتحادیه لوازم یدکی خودرو می‌تواند یک سیستم جامع در نظر بگیرد و خرید و فروش‌ها را چک کند. اگر خرید و فروش‌ها رصد شود، معضلات زیادی حل می‌شوند.

اين واردكننده قطعات خودرو در ادامه بيان كرد: ما در بحث واردات، مشکلاتی در گمرک داشته‌ایم. قبلاً راحت‌تر جنس را وارد کشور می‌کردیم؛ اما حالا مشکلاتی در گمرک داریم.

اسلامي ادامه داد: اگر باری بخواهد به‌شکل قانونی وارد کشور شود، گفته مي‌شود كه حدود ۷ تا ۸ ماه زمان می‌برد. البته من در دو سال گذشته، جنسی را وارد نکرده‌ام.

او توضيح داد: انواع چینی قطعاتی که ما به فروش می‌رسانیم، در بازار وجود دارد. ما هم قطعاتی را که از كشور کره جنوبي وارد شده‌اند به فروش می‌رسانید.

وي همچنين اظهار كرد: وقتی کیفیت قطعه پایین است، طول عمر آن کم می‌شود، بازدهی ماشین پایین می‌آید، اين موضوع در مصرف سوخت نیز تاثیر دارد. قطعه‌ای که با کیفیت است، ممکن است تا ۱۰ سال کار کند؛ اما قطعه بی‌کیفیت مدت کوتاهی دوام می‌آورد و حتی ممکن است خطرات جانی هم ایجاد کند.

اين فروشنده لوازم یدکی در پاسخ به اين پرسش كه آيا قطعات را از طريق اینترنتی نيز به فروش مي‌رسانيد؟ گفت: چند سال است که فروش قطعات در اینترنت را شروع کرده‌ایم. ما از این طریق مشتری‌های جدید پیدا می‌کنیم؛ ولی در آن زمینه، رقابت خیلی زیاد است. بسیاری از مشتری‌ها هم اطمینان نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند جنس را گران‌تر از محل خودشان بخرند، ولی بتوانند جنس را ببینند و اگر جنس ایرادی داشته باشد، آن را به محل خرید برگردانند.

او در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اين‌كه برخي مکانیک‌ها قطعات خودرو را در تعميرگاه خود مي‌فروشند، نظر شما در اين‌باره چيست؟ گفت: من مشکلی با این موضوع ندارم. برای من مهم است که جنسم را بفروشم. فرقي نمي‌كند كه مکانیک بخرد یا مستقیم خود مصرف‌کننده آن را خریداری کند. وقتی مکانیک جنسی را می‌خرد، سودی روی آن می‌کشد و به دست مصرف‌کننده می‌دهد. این کار به ضرر مصرف‌کننده است و به حال من به‌عنوان فروشنده فرقی نمی‌کند.

وي درباره اين‌كه آيا تعداد واحدهاي صنفي فعال در بازار لوازم يدكي متناسب با حجم اين بازار است؟ اظهار كرد: فرقی نمی‌کند؛ هر کسي سهم خود را از این سفره می‌برد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *