قطعات خودرو

آلفا موتورز مونتاژ جدید، خودرویی برقی با طراحی کلاسیک و قیمت ۴۹۹ هزار دلار!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، شرکت آلفا موتورز از خودروی جدید خود با نام مونتاژ رونمایی کرد. این خودروی کوپه که به نوعی رونوشتی مدرن از خودروهای اسپرت و کلاسیک بریتانیا در دهه ۵۰ میلادی به شمار می‌رود طراحی جالبی دارد. از جمله خودروهای الهام‌بخش آلفا موتورز می‌توان به بنتلی S1 کوپه و مورگان پلاس فور اشاره کرد. قیمت این خودروی الکتریکی از ۴۹۹ هزار دلار شروع خواهد شد.

 

آلفا موتورز می‌گوید مونتاژ به‌صورت سفارشی با قوای محرکه الکتریکی که ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۳۳۵ نیوتون متر گشتاور دارد عرضه خواهد شد.

 

این قدرت از طریق گیربکس تک سرعته با نسبت ۹.۵۳ به چرخ های عقب فرستاده می‌شود.

 

این کمپانی اشاره‌ای به اینکه گشتاور عظیم یاد شده پس از چند برابر شدن توسط گیربکس در چرخ ها ارائه می‌شود یا خیر نداشته اما چنین ارقام قابل‌توجهی به همین صورت محقق می‌شوند.

 

برای مثال جی ام سی در ابتدا با استفاده از همین روش گفته بود هامر الکتریکی گشتاور ۱۵۵۹۱ نیوتون متری دارد.

 

همچنین آلفا موتورز در بیانیه رسمی خود اشاره‌ای به مشخصات قوای محرکه دیگر مونتاژ نداشته است. از طرف دیگر ظرفیت باتری این خودرو نیز نامشخص بوده ولی شرکت سازنده می‌گوید باتری مونتاژ به‌صورت سفارشی ساخته شده و از نوع لیتیوم-یون است که شعاع حرکتی تخمینی ۴۰۲ کیلومتری را تأمین خواهد کرد. همچنین اطلاعی از توانایی‌های شارژ این خودرو در دست نیست. این شرکت می‌گوید:

از آنجایی که ما به دستاوردهای عظیمی در تولید انبوه خود دست یافته‌ایم بنابراین فرصت‌هایی نیز برای تولید خودروهای سفارشی وجود دارد. مونتاژ برای افرادی ساخته شده که می‌خواهند از الکتریکی سازی حمایت کنند

با توجه به رندرها نمی‌توان ارزیابی دقیقی از ابعاد این خودرو داشت. آلفا موتور مونتاژ طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴۴۰۰/۱۸۵۰/۱۳۸۴ میلی‌متری دارد و برای مقایسه می‌توانیم به نیسان Z جدید با طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴۳۷۹/۱۸۴۴/۱۳۱۶ میلی‌متر اشاره‌ کنیم. داخل کابین این خودرو فضا برای دو نفر وجود دارد.

 

در این بخش می‌توانیم پشت آمپرهای بزرگ با طراحی کلاسیک و تریم کروم اطراف آن‌ها را مشاهده کنیم. کنسول مرکزی نیز پذیرای ورودی‌های هوای بزرگ با تریم کروم بیشتر و رادیویی با استایل کلاسیک شده است. البته ویژگی‌های مدرنی همچون سرعت‌سنج دیجیتالی و سیستم صوتی دیجیتال وجود دارد.

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است