قطعات خودرو

اجناس چيني را زیر برچسب فرانسه و تايوان مي‌فروشند

مرتضی احدی كه سابقه كار ۵۰ سال ساله در حوزه قطعات یدکی اتومبیل و به‌صورت خاص ماشین‌های دو دیفرانسیل را دارد در گفت‌وگو با خبرنگار قطعات خودرو، اظهار كرد: من فروشنده هستم. البته تولیدکننده هم بودم، اما بعد از این‌که بازار کساد شد، کار تولید را کنار گذاشتم.

او با اشاره به اين‌كه تا حدود پنج سال پیش در کار تولید بودم، ادامه داد: ما قطعات ماشین‌های دو دیفرانسیل را تولید می‌کردیم. اکنون هم قطعات تولید داخل و خارج را به فروش می‌رسانیم.

وي همچنين گفت: کمبود قطعات موتوری خارجی در بازار احساس می‌شود و قیمت‌ها نیز حدود سه برابر شده است. منظورم از ماشین‌های خارجی، ماشين‌هاي دو دیفرانسیل مانند پاترول و لندرور است.

احدی در پاسخ به اين پرسش كه آيا اجناس چيني كيفيت دارند؟ بيان كرد: چین می‌تواند جنس‌های خیلی خوبی را تولید کند، اما برخی واردکنندگان ما كالاهای درجه چهار و پنج چین را به کشور می‌آورند.

اين فروشنده قطعات خودرو در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اين‌كه آيا تولیدات داخلی به اندازه نیاز بازار هستند؟ گفت: برخی از اجناس را می‌توانیم در داخل تولید کنیم. ولی چون مواد اولیه اکنون کم است، یک مقدار گران درمی‌آید. البته اگر این قطعات در کشور تولید شوند، بهتر است، چون اگر جنسی در کشور تولید شود و کیفیت آن خوب نباشد، کار آن تولیدکننده می‌خوابد. به همين دليل، ناچار است که یک جنس خوب را تولید کند.

او ادامه داد: مشکل ما تامین مواد اولیه است. من لاستیک‌های ترمز را تولید می‌کردم که از جنس آمریکایی هم بهتر بود. ولی اکنون وضعیت مواد اولیه خوب نیست و مواد اولیه خوب گران است. اکنون کارگاه‌ها هم می‌خواهند تولید انجام دهند و هم منفعت داشته باشند. به همین دلیل، كار برای‌شان صرف نمی‌کند.

احدی تاكيد كرد: برخی مواد اولیه باید به کشور وارد شود. اما اکنون واردات مشکل دارد. اگر مواد اولیه خوب به کشور وارد شود، بهترین اجناس را می‌توانیم بسازیم.

او درباره طرح شناسه‌دار شدن کالاها نيز گفت: طرح بسیار خوبی است که هر کسي بداند، یک جنس مربوط به کجاست و چه کیفیتي دارد.

اين فروشنده لوازم يدكي درباره اين‌كه آيا تعداد فروشندگان لوازم یدکی متناسب با نياز بازار است، اظهار كرد: اکنون تعداد فروشندگان لوازم یدکی با نیاز بازار تناسب دارد و تعداد فروشنده‌ها نسبت به بازار خوب است. اتحادیه ما نيز از افراد خوب و سابقه‌دار استفاده کرده است و افراد شاخصی در آن هستند.

اين عضو اتحادیه لوازم یدکی درباره انتخابات اين اتحاديه نيز گفت: این‌که گفته‌اند افراد قدیمی در انتخابات نباشند و یک عده دیگری بیایند، یک مقدار ارزش اتحادیه را پایین می‌آورد. خوب است که افراد جدید روی کار بیایند و افراد قدیمی هم باشند تا ببینند چه کسی انتخاب می‌شود.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *