قطعات خودرو

افشای تصاویری از نسل جدید بی ام و سری ۵ یک هفته مانده به رونمایی

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، حدود یک هفتهٔ دیگر نسل جدید بی ام و سری ۵ معرفی می‌شود اما هم‌اکنون تصویری از نسخهٔ الکتریکی آن یعنی i5 افشا شده است.

 

چند روز مانده به رونمایی رسمی نسل جدید ب‌ام‌و سری ۵ با کد G60 تصویری از این خودرو افشا شده است. البته این تصویر متعلق به نسخهٔ الکتریکی i5 است اما تفاوتی نخواهد داشت زیرا مثل i7 و سری ۷، نسخه‌های الکتریکی و درون‌سوزی سری ۵ هم در ظاهر باهم یکسان هستند. این تصویر احتمالاً متعلق به مدل پایهٔ i5 eDrive40 با پکیج M اسپرت است زیرا نسخهٔ M60 از جلوپنجرهٔ خاص خود و دیگر قطعات ظاهری اسپرت بهره خواهد برد تا از نسخه‌های ضعیف‌تر متمایز شود.

همان‌طور که از تصاویر جاسوسی مشخص شده بود، نسل هشتم سری ۵ از ظاهر بحث‌برانگیز سری ۷ با چراغ‌های جلوی دوقسمتی و جلوپنجرهٔ عظیم فاصله گرفته و طراحی محافظه‌کارانه‌تری دارد. البته در این سدان میان سایز جدید از خطوط شارپ و تیز بیشتری نسبت به نسل کنونی استفاده شده و مثل دیگر محصولات اخیر ب‌ام‌و از دستگیره‌های در هم‌سطح بدنه بهره می‌برد تا آیرودینامیک بهتری داشته باشد. در جلوی خودرو هم چراغ‌های متفاوت با دی‌لایت‌های جدید مشابه فیس‌لیفت X5، جلوپنجرهٔ بزرگ‌تر و ورودی‌های هوای تهاجمی‌تری در نمونه‌های مجهز به پکیج M اسپرت دیده می‌شود.

قبلاً تصویری هم از عقب سری ۵ جدید افشا شده بود که چراغ‌های باریک کاملاً متفاوتی را نشان می‌دهد. طراحی کلی این چراغ‌ها اما می‌تواند بحث‌برانگیز باشد. همان‌طور که گفته شد، i5 در نسخه‌های eDrive40 و M60 به بازار عرضه خواهد شد که اولی به یک موتور الکتریکی با ۳۳۵ اسب بخار قدرت در عقب مجهز است و برد آن طبق تخمین ب‌ام‌و بین ۴۷۰ تا ۵۸۰ کیلومتر خواهد بود. نسخهٔ M60 اما از قوای محرکهٔ دو موتوره چهارچرخ محرک برخوردار است که نزدیک به ۶۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت.

نسل جدید سری ۵ هفتهٔ آینده رسماً در نسخه‌های درون‌سوز، پلاگین‌هیبریدی و الکتریکی رونمایی خواهد شد. نسخهٔ استیشن تورینگ را هم احتمالاً تا پیش از پایان سال خواهیم دید. در حدود سال ۲۰۲۵ نیز M5 خانوادهٔ سری ۵ را تکمیل خواهد کرد و طبق گزارش‌ها در نسخه‌های سدان و استیشن تولید می‌شود.

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است