قطعات خودرو

انتشار اولین تصویر رسمی از شاسی‌بلند جدید تانک ۷۰۰، رقیب چینی لندکروزر

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، تانک ۷۰۰ سومین شاسی‌بلند برند آفرودی گریت وال محسوب می‌شود که ابعادی بزرگ‌تر از لندکروزر دارد و به‌زودی راهی بازار خواهد شد.

 

برند تانک متعلق به گریت وال که به ساخت خودروهای آفرودی می‌پردازد، اولین تصویر رسمی از سومین شاسی‌بلند خود با نام تانک ۷۰۰ را منتشر کرده است.

 

این خودرو همان‌طور که از نامش مشخص است، بالاتر از مدل‌های قبلی تانک ۳۰۰ و تانک ۵۰۰ قرار می‌گیرد.

 

 

با توجه به این تصویر و همان‌طور که انتظار می‌رفت، نسخهٔ تولیدی تانک ۷۰۰ شباهت زیادی به نسخهٔ کانسپتی دارد که در سال ۲۰۲۱ رونمایی شد و همان فرم جعبه‌ای شکل را با کمی تعدیل جزئی حفظ کرده است.

 

اما علاوه بر این تصویر رسمی، چندی قبل هم وزارت صنعت و فناوری چین تصاویری از این خودرو منتشر کرد که نمای عقب آن را هم نشان می‌دهد.

 

 

 

ازجملهٔ تغییراتی که تانک ۷۰۰ نسبت به نسخهٔ کانسپت تجربه کرده می‌توان به سپرها و کاور زاپاس ساده‌تر، چراغ‌های عقب کوچک‌تر و حذف چهار سر اگزوز عقب اشاره کرد. طبق اعلام وزارت صنعت چین، شاسی‌بلند جدید تانک ۵,۰۹۰ میلی‌متر طول، ۲,۰۶۱ میلی‌متر عرض و ۱,۹۵۲ میلی‌متر ارتفاع داشته و از فاصلهٔ محوری سخاوتمندانهٔ ۳ هزار میلی‌متر بهره می‌برد.

 

این یعنی تانک ۷۰۰ تنها ۲۰ میلی‌متر کشیده‌تر از تانک ۵۰۰ است اما ۱۵۰ میلی‌متر فاصلهٔ محوری بیشتری دارد و از همهٔ جهات کمی از تویوتا لندکروزر ۳۰۰ بزرگ‌تر است.

 

 

فعلاً هیچ اطلاعاتی در مورد قوای محرکهٔ این ماشین منتشر نشده اما انتظار می‌رود تانک ۷۰۰ حداقل برخی از موتورهای تانک ۵۰۰ را قرض بگیرد.

 

 

 

این خودرو هم‌اکنون با یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو در نسخه‌های هیبریدی خفیف و هیبریدی کامل عرضه می‌شود که به ترتیب ۳۵۰ اسب بخار و ۵۱۰ اسب بخار قدرت دارد.

 

 

علاوه بر این، برای تانک ۵۰۰ یک قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی ۲ لیتری توربو هم ارائه می‌شود که ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارد.

به گفتهٔ رسانه‌های چینی، نسخهٔ تولیدی تانک ۷۰۰ در نمایشگاه شانگهای در آوریل ۲۰۲۳ رسماً به نمایش درخواهد آمد و مدت کوتاهی بعد راهی بازار چین خواهد شد. علاوه بر این مدل، برند آفرودی گریت وال قصد دارد طی سال‌های آینده سبد محصولات خود را با مدل کوچک تانک ۱۰۰، مدل متوسط تانک ۴۰۰ و مدل پرچم‌دار تانک ۸۰۰ گسترش دهد.

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است