قطعات خودرو

اومودا 5؛ پیام‌آور سبک جدید!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از «اخبار خودرو»،هفته گذشته فرصتی پیش آمد تا از نزدیک خودرو فونیکس اومودا 5 را بررسی کرده و یک تست کوتاه رانندگی با آن داشته باشم (لازم به‌ذکر است مدیران‌خودرو محصولات لوکس و به‌روز شریک تجاری خود، چری همچون تیگو 8 پرو، تیگو 7 پرو و آریزو 6 پرو را با برند فونیکس به‌بازار ایران عرضه می‌کند). اما این بار فونیکس میهمان یک مدل جنجالی و انقلابی یعنی اومودا 5 است.

 

 

اومودا 5؛ پیام‌آور سبک جدید!

در نخستین برخورد اومودا 5 از آنچه در ذهنم بود بزرگ‌تر به‌نظر می‌رسد. سبک کاملا مدرن این خودرو درمجموع شبیه به‌هیچ خودرو موجود دیگری در بازار ایران نیست. هرچند در نمای عقب آن می‌توان شباهت‌هایی را با لکسوس ان ایکس سراغ گرفت. در یک کلام و به‌طور خلاصه می‌توان گفت اومودا 5 واقعا زیباست و گویا از سیاره‌ دیگری آمده است. نمای جلو این خودرو فوق مدرن است و به‌نوعی اومودا 5 از جدیدترین متد طراحی روز استفاده می‌کند. از سوی دیگر اومودا 5 جذابیت دیگری برای ما ایرانی‌ها دارد؛ زیرا نام آن توسط یک ایرانی درمسابقه جهانی نامگذاری چری برای این مدل پیشنهاد داده شده و درنهایت برگزیده شده است. طراحی بدنه خودرو چشم‌نواز است و قطعا اگر با اومودا 5 در خیابان حرکت کنید، توجه بسیاری از مردم به آن جلب می‌شود.

 

 

اومودا 5؛ پیام‌آور سبک جدید!

سبک و استایل اومودا 5 تا حد زیادی شبیه خواهر هموطنش یعنی چانگان یونی -تی است که سر و صدای بسیاری را به‌راه انداخته است. نمای داخل خودرو مدرن و خاص بوده و تقریبا شبیه هیچ خودرویی نیست. مانیتور بزرگ و مدرن درست مانند تیگو 8 پرو در جلو شما قرار دارد و طرحی است که به DNA داخلی محصولات مدرن چری بدل می‌شود. صندلی‌ها هیجان‌انگیز و فوق‌العاده اسپرت هستند و نمونه مورد تست از پیشرانه معروف 1.5 لیتری توربو و گیربکس 9 سرعته سی‌وی‌تی بهره می‌برد که اتفاقا آزمایش خود را در ایران و سایر بازارها به‌خوبی پس داده است. این پیشرانه اخیرا به‌روزتر و قدرتمندتر شده که در تیگو 7 پرو و آریزو 6 و ایکس 55 پرو نیز شاهد آن هستیم. درمجموع این موتور و گیربکس برای خودرویی با این وزن و جثه معقول است؛ اما جا دارد تا موتور پر توان 1.6TGDI و گیربکس 7 سرعته دوکلاچه چون تیگو 8 پرو در این خودرو هم استفاده شود که در این صورت شاهد قدرتنمایی این پرنده فوق‌العاده زیبا خواهیم بود. همچنین جا دارد فهرست کامل آپشن‌های رفاهی و ایمنی نیز چون تیگو 8 پرو برای اومودا در نظر گرفته شود . این خودرو می‌تواند با 2 سطح فنی و امکانات رفاهی (فول‌آپشن- نیمه‌فول‌آپشن) سهم قابل توجهی از سگمنت خودروهای کراس‌اوور شیک و مدرن بالای یک میلیارد تومان را از آنِ خود کند.

 

 

اومودا 5؛ پیام‌آور سبک جدید!

چری همواره رکورد خود به‌عنوان بزرگ‌ترین و موفق‌ترین صادرکننده خودرو چینی به‌بازارهای جهانی را حفظ کرده است و بخش عمده این موفقیت با عرضه مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف، ارتقای محصول و پلت‌فرم و بهره‌مندی از به‌روزترین دانش فنی و متد طراحی و مهندسی به‌دست آمده است. باور کنید به‌زودی شاهد تردد این خودرو و خودروهایی با این سبک در جاده‌های اروپا و آمریکا خواهید بود. این خودروها از پیشرفت فوق‌العاده صنعت‌خودرو چین حکایت می‌کنند و تعریف سبک جدید و جهانی است که از به‌روزترین ترند این صنعت مطابق با نیاز و خواسته جهانی برخوردار است. این جایگاهی بود که چینی‌ها به‌دنبال آن بودند و این روزها به آن رسیده‌اند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است