قطعات خودرو

اگر به جای بنزین در باک خودرو گازوئیل بریزیم چه می شود؟

به گزارش قطعات خودرو به نقل از سیناپرس، حتما تاکنون برای یکبار هم که شده با خود فکر کرده اید که اگر در باک خودرو خود به جای بنزین، گازوئیل بریزید چه اتفاقی می افتد. گازوئیل در همه جای جهان سوختی ارزان تر و مقرون به صرفه تر بوده و البته میزان آلایندگی ایجاد شده توسط آن به مراتب از بنزین و گاز طبیعی بیشتر است.

 

در ابتدا باید تاکید کنیم که هیچ گاه این آزمایش را روی خودروی خود انجام نداده و حتما از سوخت استاندارد خودرو برای سوختگیری استفاده کنید زیرا استفاده از گازوئیل در خودروهای بنزینی و بالعکس می تواند به موتور وسیله نقلیه شما آسیب جدی برساند. البته احتمالاً در صورت انجام این عمل، ابتدا موتور بنزینی خراب می شود.

 

دلیل آسیب دیدن موتور در هنگام کار با سوخت غیر مرتبط نیز، تفاوت ماهیتی آن ها است. در حالی که هر دو نوع سوخت برای روشن کردن وسایل نقلیه و ایجاد انرژی لازم جهت حرکت آن طراحی شده اند، موتورهای بنزینی این کار را با جرقه الکتریکی انجام داده و سوخت را از طریق کاربراتور یا انژکتور مکش می کنند ، در حالی که در موتورهای دیزلی سوخت مستقیماً به داخل سیلندر تزریق شده و با فشرده سازی مشتعل می شود.

 

بنزین

از سوی دیگر، گازوئیل دارای دمای اشتعال اتوماتیک پایین تری نسبت به بنزین است ، بنابراین بنزین در موتور احتراق فشرده مشتعل نشده و این نقص باعث توقف خودرو می شود. از سوی دیگر بر خلاف تصورات شما، گازوئیل در یک موتور جرقه ای بنزین سوز، به راحتی مشتعل شده و با قدرت بیشتری نسبت به موتور طراحی شده برای بنزین می سوزد. در این حالت موتور به شدت آسیب می بیند.

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است