قطعات خودرو

تکمیل زنجیره تولید خودرو در همکاری ایران خودرو و سایپا

به گزارش قطعات خودرو به نقل از ایکوپرس- احمد رویایی در آیین امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری گروه صنعتی ایران خودرو و گروه خودروسازی سایپا، گفت: هدف از همکاری مشترک دو خودروساز، در ابتدا عمل به منویات مقام معظم رهبری در خصوص ایجاد تحول در صنعت خودروسازی و انجام اقدامات لازم برای کاهش اثرات تحریم‌های ظالمانه است.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های دو خودروساز بر اساس این تفاهم مشترک، اظهار کرد: تقویت صنعت خودرو کشور و کاهش قیمت تمام شده و ارتقای کیفیت، از تاکیدات اصلی دو مدیرعامل به شمار می‌رود. در این راستا تکمیل زنجیره تولید و هم‌گامی با تکنولوژی پیشرفته و رفع تحریم های ظالمانه از اهداف این همکاری مشترک است که در جلسات میان مدیران عامل بر آن تاکید شد.
وی با اشاره به اهمیت این همکاری در توسعه صنعت خودرو یادآور شد: در جلسات کارشناسی نیز نقاط مشترک همکاری فی مابین احصا و در نهایت شش تفاهم نامه میان شرکت های زیرمجموعه ایران خودرو و سایپا تنظیم شد که امروز به امضا رسید.

 

رویایی خاطرنشان کرد: این تفاهم نامه ها میان شرکت های مهرکام پارس و پلاسکوکار، درخشان ساز و پلاسکو کار، چدن و مالیبل، ریخته گری آلومینیوم و مالیبل، مهرکام پارس و سایپا آذین و نیز حمایت گستر و لیزینگ رایان سایپاست که پس از امضای تفاهم نامه ها، به سمت انعقاد قراردادهای نهایی پیش خواهیم رفت.

 

وی با اشاره به اهداف توسعه همکاری ایران خودرو و سایپا، اظهار کرد: تولید اقتصادی محصولات و قطعات از طریق خطوط ظرفیت خالی شرکت ها، توسعه هسته های اکتساب فناوری در زنجیره ساخت، تامین قطعات و تجهیزات و خدمات در صنعت خودرو، مدیریت و بهره برداری بهینه، استفاده از منابع و دارایی ها با هدف کاهش قیمت تمام شده قطعات، ارتقای فناوری و تکنولوژی عملیاتی تولید از طریق به اشتراک گذاشتن تجارب و ظرفیت های مهندسی و نیز افزایش عمق ساخت داخل قطعات و مجموعه ها با هدف ارتقای کیفیت و کاهش ارز بری محصولات از جمله این اهداف است‌.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *