قطعات خودرو

باتری به باتری کردن ماشین با کمترین امکانات

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودرو بانک، بعد از یک توقف طولانی، احتمالاَ شما هم با باتری خالی ماشین خود روبه‌رو شده‌اید. اما راه‌حل این مشکل در چیست؟ روش‌های گوناگونی برای باتری به باتری کردن ماشین وجود دارد. استفاده از سیم برق بهترین و سریع‌ترین روش برای حل این مسئله است. همچنین لوازم دیگری وجود دارند که امکان باتری به باتری کردن ماشین از طریق آن‌ها ممکن است.

در عین سادگی، عمل باتری به باتری کردن ماشین بسیار خطرناک است. به همین دلیل برای انجام آن به صورت اصولی و منطقی باید چند نکته اساسی در نظر گرفته شود. ما در این مقاله به بررسی انواع رو‌ش‌های باتری به باتری کردن ماشین می‌پردازیم. اگر شما هم نگران هستید که با این مشکل روبه‌رو شوید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا در صورت مواجه آن را حل کنید. پس برای چند دقیقه وقت خود را در اختیار ما قرار دهید و با آرامش تمام مشکل باتری خودرو خود را برطرف کنید.

 

چگونه باتری ماشین را با پاور کامپیوتر شارژ کنیم؟

 

پاور کامپیوتر یک وسیله ساده برای شارژ باتری خودرو است. امکان شارژ باتری در بیشتر ماشین های موجود در کشور وجود دارد. برای استفاده از این روش ابتدا باید مطمئن شوید که کدام سیم مثبت و کدام منفی است. با اندکی غفلت و اشتباه ممکن است که سیستم اتومبیل قطع شده یا آتش‌سوزی رخ دهد.

سپس دوشاخه 12ولتی را به منبع تغذیه کامپیوتر وصل کرده و یک سیم 110ولتی را به سمت ماشین بکشید. با استفاده از پاور کامپیوتر و تنها بعد از 12 ساعت باتری ماشین شارژ و خودرو حرکت خواهد کرد. فقط توجه کنید که قبل از حرکت دوشاخه 12ولتی را از برق خارج کنید.

استفاده از پاور کامپیوتر برای روشن کردن ماشین ممکن ولی خطرناک است به همین خاطر استفاده از آن خیلی توصیه نمی‌شود. ماشین خاموش بهتر از یک ماشین سوخته و دود کرده است.

 

پاور کامپیوتر برای استارت ماشین

 

 

نحوه کار با جامپ استارت برای باتری به باتری کردن ماشین

 

پاوربانک استارتر ماشین یا همان جامپ استارتر یک باتری یدکی برای حرکت و استارت خودرو است. این وسیله یک دستگاه اتوماتیک است که در صورت ضعیف شدن باتری ماشین، آن را روشن می‌کند. از آن‌جایی که ممکن است این وسایل در ماشین پیدا نکنیم، بهتر است که قبل از سفر و شروع حرکت همه ابزار موردنیاز را تهیه کنیم. فقط کافی است که با تهیه یک چک لیست خودرو قبل از سفر و قرار دادن آن در داخل ماشین با خیالی آسوده راهی مسیر شویم. بهتر است که پاوربانک استارت ماشین را همیشه با آداپتور شارژ و در صندوق عقب قرار دهید تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید.

جامپ استارتر با توجه به قدرت و امکانات جانبی به دو دسته تقسیم می‌شوند:

• جامپ استارتر قابل حمل

• جامپ استارتر پلاگینی

برای استفاده از کابل‌های جامپ استارتر باید آن‌ها را به باتری ماشین وصل کنید تا بعد از چند ثانیه و با استارت ماشین روشن شود. برای استفاده از دستگاه جامپ استارتر کافی است که کابل های دستگاه را به باتری ماشین خود وصل کنید. این وسیله فقط با یک ضربه به خودرو و بدون شارژ باتری، به روشن شدن ماشین کمک می‌کند.

 

جامپ استارت

 

 

باتری به باتری کردن اتومبیل بدون کابل و هیچ‌ گونه ابزار اضافی

 

اگر در شرایطی قرار گرفتید که به پاور رایانه، جامپر و گوشی تلفن‌همراه دسترسی نداشتید و کسی در اطرافتان نبود، باید به تنهایی دست به کار شوید و با دستان خالی مشکل را برطرف کنید:

• در این شرایط ابتدا ترمز دستی ماشین را بکشید تا محکم شود.

• زیر لاستیک عقب خودرو یک سنگ قرار دهید.

• بعد از آن باید ماشین در دنده سه و سوئیچ در حالت روشن قرار دهید

• با استفاده از جک چرخ سمت شاگرد را بالا ببرید تا چرخ در فاصله 15سانتی‌متری زمین قرار بگیرد.

• یک طناب سه متری را در جهت ساعت‌گرد و از بیرون چرخ که بالا برده‌اید بپیچید.

• سر طناب را به سمت جلو بکشید.

به این ترتیب خودرو شما روشن خواهد شد. در این شرایط سوار ماشین شده و با گرفتن کلاچ آن را در وضعیت خلاص قرار دهید. سپس جک و سنگ زیر تایر را بردارید تا بتوانید به مسیرتان ادامه دهید. در این روش بدون استفاده از کابل برق یا وسیله خاصی ماشین شما روشن خواهد شد.

 

روشن کردن ماشین بدون سیم

 

 

مرسوم‌ترین روش روشن کردن خودرو با استفاده از سیم برق

 

یکی از روش‌های باتری به باتری کردن خودرو با استفاده از سیم برق و کمک یک ماشین دیگر است. در این روش ابتدا دو خودرو را به صورتی در کنار هم قرار دهید تا با یکدیگر تماس نداشته باشند؛ زیرا در صورتی که دو اتومبیل یکدیگر را لمس کنند به قطعات برقی و کامپیوتری آن‌ها آسیب می‌رسد. همچنین به خاطر داشته باشید که متعلقاتی مثل فن، بخاری، ضبط و لوازم برقی باید در حالت خاموش قرار گیرد.

سر باتری‌ها را تمیز کنید و با استفاده از کابل به هم وصل کنید. کابل قرمز را به سر مثبت باتری و کابل سیاه را به سر مشکی آن وصل کنید. در این مرحله ابتدا خودرو دارای باتری سالم را روشن کنید تا چند دقیقه کار کند. اکنون ماشین دوم را هم می‌توانید روشن و کابل را از آن جدا کنید.

یکی از بهترین و مطمئن‌ترین روش‌های روشن کردن خودرو با کابل و کمک باتری ماشین دیگر است. اما در صورت عدم دسترسی به سیم برق بهتر است بعد از پارک و ایمن سازی خودرو، به اولین مرکز برای تهیه سیم بروید تا پس از تهیه اقدام به روشن کردن اتومبیل خود کنید.

 

باتری به باتری کردن خودرو

 

 

روش درست باتری به باتری کردن خودرو

 

وقتی همه وسایل برقی اتومبیل از کار افتاده و روشن نمی‌شود، برای حل مشکل به سراغ باتری باید رفت. ما در این مقاله پس از معرفی سه روش باتری به باتری کردن اتومبیل ایمن‌ترین روش را معرفی کردیم. البته توجه داشته باشید که باتری به باتری کردن اتومبیل اگر اصولی صورت نپذیر بسیار خطرناک است. همچنین شما می‌توانید با تماس به امداد خودرو، منتظر نیروهای کمکی برای کمک بمانید تا با خیالی آسوده آن را درست کنند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است