قطعات خودرو

بررسی رنو فلوئنس e4 ؛ مشخصات فنی، آپشن ها و نقاط ضعف و قوت

به گزارش قطعات خودرو به نقل از گجت نیوز، یکی از سدان های فرانسوی خوب بازار تا پیش از اعمال ممنوعیت های واردات خودرو، فلوئنس بود. در این مطلب به بررسی رنو فلوئنس e4 می‌پردازیم.

تا پیش از آغاز ممنوعیت‌های واردات خودرو به کشور، کمپانی‌های معتبر و خوشنام فرانسوی، آلمانی، ژاپنی و کره‌ای در بازار داخلی حضور موفقی داشتند و مشتریان هم بدون وجود هر گونه کمبودی نسبت به خرید نمونه‌های خارجی و با کیفیت اقدام می‌کردند. متاسفانه از زمانی که درهای گمرک به روی واردات خودروی خارجی بسته شد تا به امروز، کیفیت از محصولات داخلی رخت بر بسته و دیگر خبری از رضایت مشتری نیست.

بررسی رنو فلوئنس e4

یکی از سدان‌های موفق و جذاب رنو فرانسه، فلوئنس e4 است که حدود سال 2012 وارد بازار ایران شد. این خودروی کامپکت اولین بار در سال 2009 میلادی قدم به عرصه وجود گذاشت و سه سال بعد در نسخه اتوماتیک به دست مشتریان ایرانی رسید. خوشبختانه این فرصت فراهم شد تا بین سال‌های 2014 تا 2017، نمونه‌های فیس لیفت این سدان راهی بازار شود.

 

بررسی رنو فلوئنس e4

امروز قصد داریم نیم نگاهی به رنو فلوئنس e4 بیندازیم و مشخصات فنی، امکانات رفاهی و مزایا و معایب آن را مورد بررسی قرار دهیم. شاید تا به امروز کمتر درباره فلوئنس شنیده باشید و به همین خاطر قصد داریم راجع به سدان نجیب و کم سر و صدای فرانسوی بازار ایران بیشتر گفتگو کنیم.

طراحی ظاهری رنو فلوئنس e4

همان‌طور که گفتیم در سال ۲۰۱۲ بود که پای رنو فلوئنس به بازار داخل باز شد، ولی آن نسخه‌ای که مورد استقبال مشتریان واقع شد، فیس لیفت سال ۲۰۱۴ بود. علت محبوبیت فیس لیفت ۲۰۱۴، طراحی ظاهری به‌روزتر و مدرنیتی بود که این سدان فرانسوی ارائه می‌کرد. خوشبختانه همین موضوع باعث شد طیف خریداران آن افزایش یابند.

حتما به این نکته فکر خواهید کرد که چرا فلوئنس نسبت به رنو مگان در بازار داخلی فروش کمتری را تجربه کرد و علت این فروش و تیراژ پایین به عوامل گوناگونی بر می‌گردد که در ادامه توضیح داده می‌شود. به هر حال همان نسخه‌هایی که از فلوئنس وارد بازار شدند مورد استقبال خریداران قرار گرفتند و حتی فیس لیفت‌های بعدی بیشتر به مذاق آنها خوش آمد.

بررسی رنو فلوئنس e4

کابین داخلی این سدان اتوماتیک تعادل نسبی را حفظ کرده و نه خیلی آنتیک طراحی شده و نه خیلی ساده و بی‌روح. با این اوصاف با کابینی اقتصادی و تا حدودی مجلل سر و کار داریم که رضایت مشتری ایرانی را جلب می‌کند. به لحاظ ابعادی می‌توان به فاصله محوری ۲۷۰۰ میلی‌متری رنو فلوئنس اشاره کرد که فضای کابین خوبی به سرنشینان ارائه می‌دهد.

خوشبختانه کیفیت مواد و متریال به کار رفته داخل کابین مناسب و باکیفیت ارزیابی می‌شود و قسمت فضای صندوق بار به خوبی پاسخگوی نیازهای خانواده ایرانی خواهد بود. بنابراین می‌توانید با خیال راحت سوار رنو فلوئنس e4 شوید و با لوازم مسافرت به سفر بروید. صندوق بار 530 لیتری این خودرو از صندوق بار سمند هم بزرگتر است.

مشخصات فنی رنو فلوئنس e4

زیر کاپوت سدان فرانسوی موجود در بازار ایران یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی تعبیه شده که می‌تواند با ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ خود حداکثر قدرت ۱۴۳ اسب بخار و گشتاور ۱۹۵ نیوتن‌متر را تولید کند. به لحاظ عملکرد فنی این خودروی سدان خانوادگی نیازهای مشتریان را برطرف خواهد کرد و شتاب و توان لازم را به ارمغان خواهد آورد.

بررسی رنو فلوئنس e4

فلوئنس ای ۴ می‌تواند در عرض ۱۰.۴ ثانیه از سکون مطلق به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد و همچنین نهایت سرعتی که می‌توانید با آن طی کنید، ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. در هر صد کیلومتر مسافت می‌بایست حدود ۷.۷ لیتر سوخت مصرف کنید و آن‌طور که مشتریان اعلام کرده‌اند، سیستم تعلیق این سدان فرانسوی نرم است و کیفیت سواری را به حداکثر می‌رساند.

علاوه بر این خوشبختانه هندلینگ و کنترل و پایداری خوبی از این خودرو سراغ داریم و در سرعت‌های بالا نگرانی برای راننده و سرنشینان به وجود نخواهد آورد. البته من باب قیاس باید بگوییم که هندلینگ و پایداری این سدان به کیا سراتو نمی‌رسد. نیروی محرکه در رنو فلوئنس از طریق یک گیربکس سی وی تی اتومات به محور جلو منتقل می‌شود. وزن خودرو ۱۴۰۶ کیلوگرم و گنجایش باک سوخت ۶۰ لیتر است.

امکانات رفاهی رنو فلوئنس e4

اما پس از بررسی اجمالی طراحی ظاهری و مشخصات فنی این محصول فرانسوی، نوبت به آپشن‌های رفاهی می‌رسد. لازم به ذکر است که مدل فلوئنس e4 به عنوان گران‌ترین و فول آپشن‌ترین نسخه این خودرو به حساب می‌آید. از جمله امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بررسی رنو فلوئنس e4

سیستم کروز کنترل، سامانه کنترل توقف در سربالایی، سامانه‌های کنترل هرزگردی و کنترل پایداری، حسگر پارک عقب، سنسور باران، سیستم هشدار فشار باد تایرها، ترمز پارک برقی، تنظیم ارتفاع نور اتوماتیک، دی لایت، اتولایت، فرمان برقی به همراه روکش چرمی، نمایشگر لمسی 7 اینچی، سیستم صوتی bose، دوربین عقب، بلوتوث، یو اس بی، شش عدد کیسه هوا، پشت سری فعال، تهویه اتوماتیک دوگانه، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، درب صندوق برقی با جک، سانروف، آینه‌های کناری با تنظیم و قابلیت تاشوندگی برقی.

سخن پایانی

اول از همه این که رنو فلوئنس e4 موفق شده در سال 2011 از موسسه یورو انکپ اروپا 4 ستاره ایمنی دریافت کند و به همین خاطر باید به لحاظ ایمنی روی آن حساب کرد. کیفیت ساخت این محصول همچون سایر محصولات اروپایی مناسب است و مشخصات فنی جالبی در قسمت فنی ارائه می‌دهد.

به علت داشتن پیشرانه تنفس طبیعی، میزان استهلاک این سدان پایین است و دوام فنی خوبی خواهد داشت. تنها نقطه ضعفی که می‌توان برای رنو فلوئنس مطرح کرد، عرضه کم آن نسبت به سایر خودروهای وارداتی است. اگر این عیب را کنار بگذاریم، رنو فلوئنس e4 تبدیل به گزینه‌ای مناسب برای خانواده‌های ایرانی می‌شود.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است