قطعات خودرو

بررسی مشخصات فنی و قیمت جک جی 4 آپشنال

به گزارش قطعات خودرو به نقل از تجارت‌نیوز، شرکت کرمان موتور با یکی از کارخانجات صنعت خودروسازی چین به نام (JAC) در سال 1391 قرار دادی منعقد کرد که حاصل آن تولید انواع مدل‌های جک در ایران شد. شرکت خودروسازی کرمان‌ موتور با نام صنایع خودروسازی کرمان در دی ماه 1369، فعالیت خود را با واردات انواع مختلف از خودروهای دوو، آغاز کرد. با استقبال روز افزون مشتریان و جذب سرمایه، این شرکت، شروع به فعالیت در راستای چرخه تولید خودرو کرد. جک جی 4 یکی از تولیدات این مونتاژکار خودروهای چینی است که در ادامه به مشخصات فنی و قیمت آن در بازار ایران می‌پردازیم.

 

جک J4 یک سدان کوچک و جمع‌وجور شهری است که از سال 97 در شرکت کرمان‌موتور شروع به تولید شد و به دلیل قیمت مناسبی که دارد از استقبال و فروش مناسبی برخوردار است.

 

کرمان‌ موتور در شهریورماه 1401 اعلام کرد، به دلیل استقبال خوب از مدل J4 تصمیم دارد تا مدل آپشنال این خودرو را تولید کند و هدف ما در این گزارش معرفی مدل آپشنال J4 است.

 

معرفی فنی

جک J4 از همان موتور 1.5 لیتری تنفس‌ طبیعی با 4 سیلندر و 16 سوپاپ استفاده می‌کند که قبلا آن ‌را روی جک J5 می‌دیدیم. این سدان از یک گیربکس اقتصادی CVT استفاده می‌کند که باعث می‌شود تعویض دنده‌ها به‌آرامی انجام پذیرد.

 

در سری قدیمی، ترمز چرخ‌های عقب J4 از نوع کاسه‌ای بود که در مدل جدید با ترمزهای دیسکی جایگزین شد. همچنین وجود سیستم کنترل پایداری یا ESP در مدل‌های جدید امنیت رانندگی را بیش از پیش کرده‌ است.

 

ezgif.com gif maker 3

طراحی ظاهری

خودروی جک J4 از یک طراحی ساده و بدون بزرگ‌نمایی بهره می‌برد که ممکن است در اولین نگاه، توجه کسی را جلب نکند، اما می‌تواند همه نیازهای مصرف‌کننده را برطرف کند. استفاده از رینگ‌های آلومینیومی 15 اینچ، چراغ ‌روز و خطوط کشیده‌شده روی بدنه بر زیبایی این خودروی اقتصادی می‌افزاید.

 

 

به‌صورت خلاصه می‌توان گفت گرچه این خودرو از لحاظ آپشن در میان رقبای خود غنی است، اما از لحاظ زیبایی نظر مصرف‌کننده را جلب نمی‌کند.

 

 

 

این گزینه‌هم قابل توجه است که جک J4 توانسته با کسب 5 ستاره ایمنی در تست‌های سی‌انکپ چین از ایمنی قابل قبولی در مقایسه با رقبای ایرانی برخوردار باشد و در نتیجه باعث بالا رفتن ارزش خرید این خودروی اقتصادی چینی شود.

 

طراحی داخلی

هنگام ورود به کابین متوجه تفاوت کامل در طراحی بیرونی و داخلی این خودرو می‌شویم. چراکه طراحی داخلی از زیبایی قابل قبولی برخوردار است.

 

خطوط خمیده استفاده‌شده در طراحی داشبورد با تلفیق رنگ مشکی و کرم و همچنین کیفیت پلاستیک قابل قبولی که روی داشبورد استفاده شده بر جذابیت کابین خودرو می‌افزاید.

 

غربیلک فرمان از جنس چرم با دکمه‌های کنترلی روی فرمان، نمایشگر سایز متوسط و دکمه‌های کنترل کولر زیبا جزو اولین چیزهایی است که در نگاه اول توجه راننده را به خود جلب می‌کنند.

 

JAC J4

آپشن‌ها و امکانات

کیسه ‌هوای راننده و سرنشین، ترمز ABS و EBD، کنترل فشار باد لاستیک‌ها،  قفل اتوماتیک درب‌ها، سنسور دنده‌عقب، سنسور نور، آینه‌های جانبی برقی با گرمکن، کروز کنترل، کامپیوتر سفری و سیستم کنترل پایداری یا ESP ازجمله آپشن‌ها و امکاناتی است که در جک J4 آپشنال مشاهده می‌شود.

تجربه رانندگی

با نشستن پشت فرمان خودروی J4 آپشنال راننده احساس تسلط بالایی از خودرو می‌گیرد. به دلیل گیربکس بسیار خوب ‌آن تعویض دنده‌ها به نرمی انجام می‌گیرد. پیشرانه J4 به‌رغم استفاده از زنجیر تایم از صدای کمی برخوردار است و درنتیجه داخل کابین سکوت قابل قبولی دارد.

 

سیستم ترمز آن پس از معرفی مدل جدید علاوه بر ترمز ضدقفل و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز از سیستم کنترل پایداری نیز برخوردار است و این امر باعث افزایش قدرت کنترل خودرو توسط راننده می‌شود.

 

اما سیستم تعلیق آن‌چنان که باید نرم نیست و ممکن است عملکرد آن، به‌ویژه در محور عقب رضایت‌بخش نباشد.

JAC J4

قیمت خودروی جک J4 جدید

خودروی J4 را می‌توان یک سدان چینی اقتصادی در نظر گرفت که با توجه به آپشن‌هایی که دارد از قیمت معقولی برخوردار است.

 

جک J4 آپشنال در بهمن ماه 1401 با قیمت 760 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. همچنین قیمت خودرو جک جی 4 در کارخانه 585 میلیون تومان است که با شرایط قرعه‌کشی قابل خرید است.

 

جمع‌بندی

خودروی J4 انتخاب آن دسته از افرادی است که شتاب و قدرت موتور چندان برایشان اهمیت نداشته و تنها به دنبال خودرویی می‌گردند که از سواری قابل قبولی برخوردار بوده و قیمت آن نسبت به رقبا بالا نیست و همزمان آپشن‌های متعدد خود را حفظ کرده است.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است