قطعات خودرو

برنامه صادرات ۱۱ میلیون دلاری ایکیدو

به گزارش قطعات خودرو به نقل از ایکوپرس- معاون صادرات و امور بین‌الملل ایران خودرو، با اشاره به این که در سال گذشته رکورد ۱۰ ساله صادرات در ایکیدو با رقم حدود ۱۰ میلیون دلار (۵۰۰ میلیاردتومان) شکسته شد، بر اجرای برنامه ۱۱.۲ میلیون دلاری سال جاری با نظارت و راهبری معاونت صادرات گروه صنعتی ایران خودرو تاکید کرد.

امیرعباس فرنودی در نشست با مدیرعامل شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو با بیان این که صادرات باید بتواند خود را با تخصیص نقدینگی پشتیبانی کند، این اقدام را جزو الزامات دانست و بر لزوم برنامه‌ریزی جدی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای شرکت‌های گروه در زمینه صادرات سودده و تقویت این امر، تاکید کرد.

وی ضمن قدردانی از گروه ایکیدو در زمینه دست‌یابی به رقم صادراتی حدود ۸۰۰ هزار دلار در دو ماهه ابتدایی امسال و رقم بیش از ۹ میلیون دلار در سال ۱۴۰۱، تاکید کرد: صادرات سالانه بیش از ۳۰ میلیون دلار توسط این مجموعه غیرقابل دست یابی و تصور نیست.
معاون صادرات و امور بین‌الملل ایران خودرو، به اقدامات مثبت شرکت‌های گروه ایکیدو به خصوص شرکت صنایع ریخته‌گری ایران و تولیدی نیرو محرکه در زمینه فعالیت‌های صادراتی در چند سال گذشته اشاره کرد و افزود: انتظار می‌رود این گروه به غیر از بازارهای صادراتی فعلی بتواند بازارهای بین‌المللی دیگری را، با پیش شرط افزایش داخلی‌سازی و توسعه محصولات جدید فعال کند.
وی با بیان این که امروزه با تحریم‌ها و کمبود ارز در کشور، صادرات به نوعی وظیفه ملی نیز محسوب می‌شود، گفت: اگر بخواهیم تولید افت نکرده و استمرار یابد، پیش‌نیاز آن توسعه صادرات و تامین ارز خارجی است.

فرنودی با اشاره به این که با وجود همه محدودیت‌ها، در سال گذشته هلدینگ گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو اقدام مناسبی در زمینه صادرات انجام داده است، گفت: دو شرکت زیرمجموعه‌ این هلدینگ موفق به عبور از رکورد صادراتی خود در ۱۰ سال گذشته شد.
وی افزود: در صورت کمک به تامین نقدینگی و سرمایه در گردش فرآیند صادراتی شرکت‌ها، دست‌یابی به درآمدهای بالاتر صادراتی به هیچ عنوان دور از دسترس نیست.

معاون صادرات و امور بین‌الملل ایران خودرو تاکید کرد: آماده رفع مشکلات صادراتی شرکت‌های زیر مجموعه ایکیدو هستیم و از تحقق این امر حمایت می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو نیز در این نشست با بیان این که این هلدینگ ضمن اولویت بخشیدن به تغذیه خطوط تولید محصولات گروه صنعتی ایران خودرو، توجه ویژه‌ای در به کارگیری ظرفیت‌های مازاد در امر صادرات قطعات و موتورسیکلت با رعایت حاشیه سود مناسب دارد.

احمد رویایی اظهار کرد: تمامی اهداف و برنامه‌های تولیدی و صادراتی هلدینگ گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو بر مبنای استراتژی و راهبرد گروه صنعتی ایران خودرو است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر رشد تولید و مهار تورم، عنوان کرد: توجه و دغدغه ما به تولید ملی و افزایش صادرات سودده بوده و با کار جهادی توسط همکاران شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، مشغول تحقق این مهم هستیم.
رویایی ضمن تاکید بر تشکیل کارگروه صادرات ایران خودرو با محوریت ایکیدو افزود: صادرات جزو اصلی‌ترین اولویت برنامه‌های ما بوده و نگاه ایکیدو به این مقوله مثبت و توسعه‌ای است.

در پایان نشست مدیرعامل ایکیدو ضمن ابلاغ برنامه صادراتی گروه در سال جاری، بر پیگیری حل چالش‌ها و موانع صادرات همچون تامین سرمایه در گردش قطعات صادراتی و تزریق نقدینگی به صورت منظم، کاهش بهای تمام شده اقلام صادراتی براساس مدل‌های رقابتی و بین‌المللی، تامین ژنراتور برای  جلوگیری از توقف خطوط تولید قطعات صادراتی و … تاکید ویژه کرد.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است