قطعات خودرو

بزرگترین خودروهای شاسی بلند جهان در سال ۲۰۲۳

به گزارش قطعات خودرو به نقل از گجت نیوز، در این مطلب به بزرگترین خودروهای شاسی بلند جهان در سال ۲۰۲۳ می‌پردازیم؛ اس یو وی هایی غول‌پیکر از خودروسازانی نظیر کادیلاک، جیپ و تویوتا.

 

تسخیر بازار امروز خودرو توسط شاسی بلندهای قدم و نیم‌قد بر همه آشکار است. هرچه بیشتر به جلو می‌رویم، عرصه خودروهای شاسی بلند متنوع‌تر می‌شود و محصولاتی در این سگمنت به عرضه می‌رسند که شاید تا چندین سال قبل حتی ایده‌اش به ذهنمان خطور نمی‌کرد؛ شاسی بلند فراری خود یکی از نمونه‌ها است. در ادامه به بزرگترین خودروهای شاسی بلند جهان در سال 2023 در بازار متنوع شاسی بلندها نگاهی خواهیم داشت؛ از اس یو وی تمام الکتریکی ریویان R1S تا کادیلاک اسکالید درشت‌هیکل.

 

۱۲. ریویان آر وان اس – ۵.۱ متر طول

ریویان R1S جزو بزرگ ترین اس یو وی های جهان

ریویان R1S که بر پایه R1T، اولین پیکاپ الکتریکی عرضه شده در بازار توسعه پیدا کرده است، با بقیه شاسی بلندهای سایز بزرگ تفاوت دارد. R1T که زیربنای شاسی بلند R1S بوده، در محدوده بین یک پیکاپ سایز متوسط مرسوم و یک پیکاپ فول سایز قرار می‌گیرد. آر وان اس به‌لطف بهره‌گیری از پیشرانه الکتریکی، توانسته است استفاده بهینه‌تری از فضای موجود نسبت به شاسی بلندهای مرسوم کند. این اس یو وی برقی می‌تواند روی هم رفته 7 سرنشین را در خود جا بدهد و صندوق جلو آن 311 لیتر حجم دارد.

قوای محرکه ریویان R1S را بسته به مدل، دو یا چهار موتور الکتریکی تامین می‌کنند. با چینش دو موتوره، این اس یو وی بیش از 600 اسب بخار قدرت و 800 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. با چینش چهار موتوره قدرت این خودرو به 835 اسب بخار می‌رسد و گشتاور آن بیشتر از 1200 نیوتون متر است. ضمن این، در خصوص شعاع حرکتی باید ذکر کرد که بسته به ظرفیت باتری و چینش موتور، این محصول ریویان با یک بار شارژ قادر به پیمودن مسافت حدود 420 کیلومتر تا 515 کیلومتر است. در یک کلام، ریویان آر وان اس نه‌تنها در قامت یک شاسی بلند درشت‌هیکل، بلکه به‌صورت کلی به‌عنوان یک خودرو عملکرد سطح بالایی دارد.

۱۱. بی ام و ایکس ۷ – ۵.۱ متر

بی ام و X7 جزو بزرگ ترین اس یو وی های جهان

شاسی بلند فول سایز ایکس ۷ بی ام و، خودرویی بزرگ‌جثه است که ظرفیت ۷ نفر، بیش از ۱۱۳۲ لیتر فضای بار و نزدیک به ۳ تن وزن دارد. این مدل این خودرو آلمانی که معرفی‌اش به اوایل سال ۱۴۰۱ بر می‌گردد، هم در طراحی نمای بیرونی و هم در فضای داخلی دستخوش تغییراتی شد. علاوه بر این، برای مدل پایه آن پیشرانه‌ای قدرتمندتر از قبل در نظر گرفته شد. X7 مدل 2023 با طول ۵.۱ متری جزو بزرگترین خودروهای شاسی بلند در برهه کنونی بر شمرده می‌شود.

مدل پایه بی ام و ایکس ۷ جدید از یک پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی توئین توربو با سیستم هیبرید خفیف ۴۸ ولتی بهره می‌برد. این پیشرانه قابلیت تولید قدرت ۳۷۵ اسب بخار و گشتاور ۵۲۰ نیوتون متر را دارد. به‌طور دقیق، قدرت پیشرانه مذکور ۴۰ اسب بخار و گشتاور آن ۷۰ نیوتون متر بیشتر از نسخه قبل‌ از خود شده است. بالارده‌ترین نسخه این شاسی بلند لوکس آلمانی، Alpina XB7 نام دارد که با یک موتور V8 می‌تواند 630 اسب بخار قدرت و 800 نیوتون متر گشتاور تولید کند.

۱۰. تویوتا سکویا – ۵.۲ متر

تویوتا سکویا جزو بزرگترین خودروهای شاسی بلند 2023

تویوتا سکویا به شکلی دیگر متفاوت از خیلی از شاسی بلندهای امروزه است. این ساخته تویوتا به‌جای تمرکز روی زرق و برق، ترکیبی از دوام آزموده‌شده همیشگی محصولات این خودروساز ژاپنی و فضای داخلی و ظرفیت یدک‌کشی چشمگیر را با خود به‌همراه دارد. Sequoia در فضای داخلی کم نمی‌گذارد؛ فقط بیش از هزار میلی‌متر فضای پا در جلو قرار دارد و فضای موجود برای سرنشینان ردیف دوم هم در همین حد و اندازه است. ردیف سوم که شاید در خیلی از اس یو وی‌ها چندان مورد تمرکز نباشد، در سکویا 855 میلی‌متر فضای پا دارد. حداثر ظرفیت یدک‌کشی این شاسی بلند ژاپنی هم به بیش از 4300 کیلوگرم می‌رسد.

وظیفه تامین نیرو محرکه تویوتا سکویا مدل ۲۰۲۳ به‌عنوان یکی از بزرگترین شاسی بلندهای دنیا را یک پیشرانه هیبرید 3.4 لیتری V6 توئین توربو بر عهده دارد. سکویا به‌وسیله این پیشرانه می‌تواند 437 اسب بخار قدرت و 790 نیوتون متر گشتاور تولید کند و علی‌رغم حجم و وزن این SUV، پیشرانه در نظر گرفته شده برای آن به‌درستی وظیفه خود را انجام می‌دهد. در واقع، اس یو وی ژاپنی سایز بزرگ تویوتا سکویا از همان زمان شروع به حرکت قدرت و توان خود را به رخ راننده می‌کشد.

۹. نیسان آرمادا – ۵.۳۰ متر

اس یو وی ژاپنی نیسان آرمادا

نیسان آرمادا شاسی بلند ژاپنی دیگری در لیست بزرگترین خودروهای شاسی بلند دنیا در سال 2023 است. خودرو Armada بیش از هزار میلی‌متر فضا برای سر و پا را پیش رو سرنشینان قرار می‌دهد تا بتوانند حتی سفرهای طولانی را به راحتی طی کنند. ردیف دوم هم تفاوت چندانی از لحاظ فضا با ردیف جلو این شاسی بلند ژاپنی ندارد.

آرمادا همان شاسی بلند سایز بزرگ به سبک و سیاق قدیمی است که نیرو محرکه خود را از یک پیشرانه حجیم 5.6 لیتری V8 با قدرت 400 اسب بخار و 560 نیوتون متر گشتاور می‌گیرد. با وجود این، آن‌هایی که پشت فرمان این شاسی بلند ژاپنی می‌نشینند، نباید انتظار مصرف سوخت بهینه را داشته باشند. در همان حال، توان کافی پیشرانه باید بتواند آن‌ها را راضی کند.

۸. اینفینیتی کیو ایکس ۸۰ – ۵.۳۳ متر

اس یو وی اینفنیتی QX80

اینفینیتی QX80 محصولی لوکس‌تر از آرمادا از برند اینفنیتی متعلق به نیسان است که در حوزه تولید خودروهای لوکس سطح بالا فعالیت می‌کند. این خودرو درشت‌اندام که یکی از بزرگترین خودروهای شاسی بلند ۲۰۲۳ در نظر گرفته می‌شود، ظرفیت یدک‌کشی بیش از ۳۸۵۰ کیلوگرم را دارد. از ظرفیت یدک‌کشی که بگذریم، در حقیقت فضای فوق‌العاده راحت این شاسی بلند با فضای جادار برای سرنشینان حتی در سفرهای طولانی نقطه قوت اصلی آن است.

اینفینیتی کیو ایکس 8 به‌عنوان نسخه لوکس‌تر آرمادا همچنین در قوای محرکه با آن اشتراک دارد. در این شاسی بلند هم یک پیشرانه 5.6 لیتری V8 به‌کار رفته است که توان تولید قدرت 400 اسب بخار و گشتاور 560 نیوتون متر را دارد. این پیشرانه در همه مدل‌های کیو ایکس 80 با یک گیربکس اتوماتیک 7 سرعته در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

۷. شورلت تاهو – ۵.۳۵ متر

شورلت تاهو جزو بزرگترین خودروهای شاسی بلند 2023

اس یو وی آمریکایی شورلت تاهو رفته‌رفته با توجه به تغییر ذائقه خودروسواران، بزرگ‌‌تر شده است تا اکنون یکی از بزرگترین خودروهای شاسی بلند در سال 2023 نام بگیرد. Tahoe همان شاسی بلند درشت‌اندامی است که آمادگی خدمت‌سانی به خانواده‌های پرجمعیت آمریکایی را دارد. در این راستا مجموعاً از سه ردیف برخوردار است که 8 سرنشین می‌توانند در آن‌ها جا بگیرند. فضای سر در ردیف جلو تاهو به بیش از هزار میلی‌متر و فضای پا به بیش از 1100 میلی‌متر می‌رسد و با چنین ظرفیتی، هر فردی با هر قد و هیکلی به‌راحتی در آن جا خواهد گرفت.

زیر کاپوت نسخه پایه شورلت تاهو مدل 2023 یک پیشرانه 5.3 لیتری V8 قرار دارد که 355 اسب بخار قدرت و 520 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. البته پیشرانه قدرتمندتری هم برای این پیشرانه در دسترس است و پیشرانه مذکور 6.2 لیتری V8 توانایی تولید قدرت 420 اسب بخار و گشتاور 623 نیوتون متر را دارد. با این حال، متقاضیان این شاسی بلند جنرال موتورز باید بهای این پیشرانه پرتوان‌تر را بپردازند که مصرف سوخت بیشتر است. ضمناً باید به سیستم «سوپرکروز» (Super Cruise) اشاره کرد که امکان خودرانی در بزرگراه‌ها را برای خریداران این خودرو لوکس فراهم می‌کند.

۶. لینکلن نویگیتور ال – ۵.۶۳ متر

لینکلن نویگیتور L جزو بزرگترین خودروهای شاسی بلند 2023

از این قسمت لیست به بعد را شاسی بلندهای آمریکایی فرا گرفته‌اند. در واقع وقتی صحبت از شاسی بلندهای سایز بزرگ غول‌پیکر در میان باشد، آمریکایی‌ها حرف اول را می‌زنند. لینکلن نویگیتور L محبوب کسانی خواهد بود که زرق و برق و در همان حال فضای فراوان در صدر لیست اولویت‌هایشان قرار دارد. فضای داخلی این نویگیتور هم در زمینه فناوری بی‌کم و کاست است و از جمله برخی از فناوری‌های آن می‌توان به دستیار هوشمند الکسا، جدیدترین نسخه سیستم اطلاعات و سرگرمی و کنترل نویز فعال اشاره کرد. چرم درجه یک و تریم فلز و چوب واقعی هم فضای داخلی مجلل Navigator L را تکمیل می‌کنند.

لینکلن نویگیتور ال، یکی از بزرگترین خودروهای شاسی بلند سال 2023 دارای یک پیشرانه 3.5 لیتری V6 توئین توربو است. این پیشرانه‌ی 6 سیلندر مجهز به توربوشارژر، می‌تواند 440 اسب بخار قدرت و 690 نیوتون متر گشتاور را تحویل راننده بدهد. ضمن این، انتقال نیرو این شاسی بلند آمریکایی به‌وسیله یک گیربکس اتوماتیک 10 سرعته به محور عقب یا هر چهار چرخ صورت می‌گیرد.

۵. فورد اکسپدیشن مکس – ۵.۶۳ متر

فورد اکسپدیشن مکس جزو بزرگترین خودروهای شاسی بلند 2023

آمریکایی دیگرِ لیست بزرگترین خودروهای شاسی بلند در سال 2023 فورد اکسپدیشن MAX است که جزو موارد ارزان‌تر لیست هم محسوب می‌شود. فضای گسترده موجود در اکسپدیشن می‌تواند نیاز هر نوع کاربری را فراهم کند. همچنین فورد انواع و اقسام آپشن‌ها و تریم‌ها را برای آن در نظر گرفته است تا خریدار دست باز در شخصی‌سازی خودرو اس یو وی خود داشته باشد. سیستم خودران «بلوکروز» (BlueCruise) هم مثل بقیه محصولات فورد، در اکسپدیشن هم گنجانده شده است.

تامین‌کننده نیرو محرکه فورد Expedition مدل 2023 یک پیشرانه 3.5 لیتری V6 توئین توربو است که می‌تواند 380 اسب بخار قدرت و حدود 640 نیوتون متر گشتاور به‌تولید برساند. در تریم‌های بالارده‌تر Timberline و Stealth Edition، خروجی پیشرانه این اس یو وی ساخت آمریکا حتی افزایش پیدا می‌کند؛ به‌طور دقیق‌تر، قدرت به 440 اسب بخار و گشتاور به 690 نیوتون متر می‌رسد.

۴. جی ام سی یوکان ایکس ال – ۵.۷۲ متر

جی ام سی یوکان ایکس ال جزو بزرگترین خودروهای شاسی بلند 2023

جی ام سی یوکان ایکس ال که بر پایه پلتفرم شورلت تاهو ساخته شده، غولی آمریکایی است که جایی گرم و نرم برای خانواده‌های پرجمعیت دارد. داخل این شاسی بلند GMC حداکثر 9 نفر می‌توانند به راحت‌ترین شکل بنشینند و وزن بیش از 2600 کیلوگرمی گویای جثه درشت آن است. فضای فراوان در کابین، توان و قابلیت‌های سطح بالا به‌لطف پیشرانه‌های V8 و پیشرانه دیزل توربوشارژ موجود همگی ویژگی‌های مثبت Yukon در نظر گرفته می‌شوند. البته این خودرو SUV دست چندان پرتری در مقایسه با بقیه شاسی بلندهای فول سایز پایین‌رده جنرال موتورز ندارد.

پیشرانه 5.3 لیتری V8 جی ام سی یوکان قادر است 355 اسب بخار قدرت و 520 نیوتون متر گشتاور تولید کند. البته برای مشتریانی که به‌دنبال مصرف بهینه سوخت هستند، پیشرانه دیزل 3 لیتری توربوشارژ در دسترس قرار دارد. پیشرانه مذکور 277 اسب بخار قدرت و 620 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند و نسخه‌ی مجهز به این پیشرانه همچنین از حداکثر ظرفیت یدک‌کشی حدود 3700 کیلوگرم بهره‌مند است. اگر خروجی پیشرانه پایه 8 سیلندر برای مشتری کافی نباشد، پیشرانه 6.2 لیتری V8 دیگری با قدرت 420 اسب بخار و گشتاور 620 نیوتون متر پیش رو آن گذاشته شده است.

۳. شورلت سابربن – ۵.۷۳ متر

شورلت سابربن جزو بزرگترین خودروهای شاسی بلند 2023

شورلت سابربرن به‌عنوان یکی دیگر از بزرگترین خودروهای شاسی بلند سال ۲۰۲۳، نسخه مقرون به صرفه‌تر جی ام سی یوکان ایکس ال به‌شمار می‌رود. سابربرن به‌مدت ده‌ها سال وسیله نقلیه روزانه همه‌فن‌حریف خانواده‌های بزرگ بوده است. فضای آن هم هر فردی را به تعجب وا می‌دارد؛ حتی تا حدودی جادارتر از یوکان است. بنا بر این، نباید جای تعجبی نداشته باشد که خیلی از خانواده‌های آمریکایی این شاسی بلند را به‌عنوان خودرو شخصی خود انتخاب می‌کنند.

 

شورلت در Suburban یک پیشرانه پایه 5.3 لیتری V8 با قدرت 355 اسب بخار و گشتاور 520 نیوتون متر به‌کار گرفته است. نسخه‌ی دارای این پیشرانه حتی می‌تواند تا بیش از 3700 کیلوگرم را یدک‌کشی کند. به‌جز پیشرانه پایه، شاسی بلند آمریکایی سابربن در پیشرانه دیزل توربوشارژ و پیشرانه 8 سیلندر قدرتمند هم با یوکان اشتراک دارد.

۲. جیپ گرند واگنیر ال – ۵.۷۵ متر

جیپ گرند واگنیر ال جزو بزرگترین خودروهای شاسی بلند 2023

جیپ گرند واگنیر L نسخه‌ای حتی جادارتر از جیپ گرند واگنیر است که بین بزرگترین خودروهای شاسی بلند سال ۲۰۲۳ جا می‌گیرد. گرند واگنیر را می‌توان یک خانه لوکس عظیم متحرک به‌جای یک شاسی بلند فول سایز توصیف کرد. از چنین شاسی بلندی هم انتظار می‌رود که بی‌دردسر میزبان ۸ سرنشین در فضای داخلی طویل خود باشد.

 

برای خودرویی با این ابعاد، پیشرانه‌ای متناسب در نظر گرفته شده است. این شاسی بلند درشت‌هیکل جیپ با یک پیشرانه 6.4 لیتری V8 توان تولید قدرت 471 اسب بخار و گشتاور 615 نیوتون متر را دارد. به‌وسیله آن همچنین می‌تواند ظرف 5.7 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر شتاب بگیرد که رقمی جالب توجه برای یک اس یو وی با این اندازه و وزن است.

۱. کادیلاک اسکالید ای اس وی – ۵.۷۶ متر

کادیلاک اسکالید ESV جزو بزرگترین خودروهای شاسی بلند 2023

جایگاه اول لیست بزرگترین خودروهای شاسی بلند جهان در سال ۲۰۲۳ به کادیلاک اسکالید ESV تعلق دارد. اسکالید را می‌توان نماد شاسی بلندهای فول سایز لوکس خانوادگی آمریکایی دانست که مطابق انتظار، جنرال موتورز در ساختشان تبحر دارد. داخل اسکالید فضای گسترده امثال تاهو، یوکان و سابربن به‌همراه فناوری‌های پیشرفته بیشتر و مواد درجه یک به‌چشم می‌خورد.

حالا درحالی که اسکالید خود شاسی بلندی عظیم‌الجثه است، با نسخه ESV حتی یک پله بالاتر می‌رود. در این نسخه حتی به فضای پای ردیف سوم افزوده می‌شود، در صورتی که ردیف‌های اول و دوم در حالت عادی هم بزرگ‌تر از هر خودرو دیگری در این سگمنت هستند. در یک کلام، اگر اندازه در میان باشد، اسکالید حرف اول و آخر را می‌زند. حتی در رقابت قدرت بین شاسی بلندها، اسکالید V ESV هم رقیبی ندارد. کادیلاک اسکالید V ESV از طریق یک پیشرانه 6.2 لیتری 8 سیلندر، 682 اسب بخار قدرت و 885 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند.

 

بزرگترین و درشت‌هیکل‌ترین شاسی بلندهای دنیا در سال ۲۰۲۳

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است