قطعات خودرو

تاریخ خودرو : آخرین فولکس واگن بیتل آلمانی

خودروی فولکس واگن تیپ 1 (VW Type 1) که معمولاً به عنوان بیتل از آن یاد می شود، در آلمان در زمان رژیم نازی به عنوان «خودروی مردم» معرفی شد و پس از جنگ جهانی دوم به صورت انبوه از خط مونتاژ خارج شد. این خودروی کوچک در نهایت تبدیل به پرفروش‌ترین خودرو و وسیله نقلیه تمام دوران (تا به امروز) ‌شد.

خودروی فولکس واگن

خودروی فولکس واگن تیپ 1 (VW Type 1) که معمولاً به عنوان بیتل شناخته می شود

خودروی فولکس واگن تیپ 1 (VW Type 1) که معمولاً به عنوان بیتل از آن یاد می شود (در ایران نیز به فولکس قورباغه ای مشهور است) در آلمان در زمان رژیم نازی به عنوان «خودروی مردم» معرفی شد و پس از جنگ جهانی دوم به صورت انبوه از خط مونتاژ خارج شد. این خودروی کوچک در نهایت تبدیل به پرفروش‌ترین خودرو و وسیله نقلیه تمام دوران (تا به امروز) ‌شد و از دیگر خودروهای مشابه خود پیشی می‌گیرد.

پایان خودروی فولکس واگن تیپ 1

تولید فولکس واگن تیپ 1 در خارج از آلمان ادامه پیدا کرد

در روز 29 دی ماه در سال 1356 خورشیدی / شمسی برابر با روز 19 ژانویه در سال 1978 میلادی، بود که آخرین فولکس واگن تیپ 1 از خط مونتاژ در داخل آلمان خارج شد. تولید فولکس واگن تیپ 1 در خارج از آلمان تا روز 8 مرداد ماه در سال 1382 خورشیدی /شمسی برابر با روز 30 ژوئیه در سال 2003 میلادی، ادامه پیدا کرد.

رکورد تاریخی فولکس واگن

آخرین خودروی فولکس واگن تیپ 1 از یک کارخانه تولیدی در مکزیک خارج شد

زمانی که آخرین فولکس واگن تیپ 1 از خط مونتاژ یک کارخانه تولیدی در کشور مکزیک خارج شد. فولکس واگن در نهایت با تولید و فروش بیش از بیست و یک ملیون و پانصد هزار دستگاه خودرو رکوردی بی نظیر را بر جای گذاشت.

نازی های حقیر و سودای خودروی ملی

شرکت خودروسازی فولکس واگن به دستور آدولف هیتلر تأسیس شد

شرکت خودروسازی فولکس واگن توسط جبهه کارگر آلمان (German Labor Front) تحت حاکمیت نازی ها در سال 1316 ش (1937 م) به دستور آدولف هیتلر (Adolf Hitler) تأسیس شد.  هیتلر قصد داشت در تلاش برای بسیج هموطنان خود، خودرویی بسیار مقرون به صرفه و ارزان و بسیار قابل اعتماد تولید کند.  فولکس واگن به «خودروی مردم» ترجمه می شود.  نتیجه در نهایت به تولید فولکس واگن تیپ 1 منجر گشت.

جنگ جهانی دوم و هیتلر و فولکس واگن

تولید انبوه فولکس واگن تیپ 1 پس از پایان جنگ جهانی دوم آغاز گردید

آدولف هیتلر در سال 1313 ش (1934 م) مهندس خودروسازی اتریشی فردیناند پورشه (Ferdinand Porsche) را به عنوان سرپرست این تلاش گسترده برای تولید خودرویی ارزان و با کیفیت، منصوب کرد. نمونه های اولیه و نخستین خودروی فولکس واگن در سال 1317 ش (1938 م) ظاهر شدند و تعداد کمی از خودروهای فولکس واگن تولید شده، کارخانه را پیش از پایان جنگ جهانی دوم ترک کردند. تولید انبوه فولکس واگن تیپ 1 پس از پایان جنگ جهانی دوم آغاز گردید. کارخانه های تولید کننده خودروهای فولکس‌ واگن برای بازسازی آلمان پس از جنگ جهانی دوم کاملاً ضروری بودند.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *