قطعات خودرو

تاریخ خودرو : اد راث متولد شد

اد راث (Ed Roth)، سازنده خودروهای تقویت شده و شخصی ساز و سفارشی و نمادین آمریکایی، در روز 13 اسفند ماه در سال 1310 خورشیدی برابر با روز 4 مارس در سال 1932 میلادی، در بورلی هیلز (Beverly Hills) کالیفرنیا به دنیا آمد. راث که بزرگ شد، به دبیرستان بل رفت، جایی که در کلاس‌های هنر و تعمیر خودرو شرکت کرد. هر دو کلاس، نقش های اساسی و کلیدی را در حرفه ای ایفا کردند که راث برای خود برگزید. حرفه ای که سرشار از طراحی ها و شخصیت پردازی های عجیب و غریب و خودروهای تقویت شده و سفارشی بی نظیری بود.

آغاز طراح و سازنده بزرگ : تولد اد راث بزرگ

اد راث، سازنده خودروهای تقویت شده و شخصی ساز و سفارشی و نمادین آمریکایی بود

اد راث (Ed Roth)، سازنده خودروهای تقویت شده و شخصی ساز و سفارشی و نمادین آمریکایی، در روز 13 اسفند ماه در سال 1310 خورشیدی برابر با روز 4 مارس در سال 1932 میلادی، در بورلی هیلز (Beverly Hills) کالیفرنیا به دنیا آمد.

دبیرستان سودمند راث

راث به دبیرستان بل رفت، جایی که در کلاس‌های هنر و تعمیر خودرو شرکت کرد

اد راث که بزرگ شد، به دبیرستان بل (Bell High School) رفت، جایی که در کلاس‌های هنر و تعمیر خودرو شرکت کرد. هر دو کلاس، نقش های اساسی و کلیدی را در حرفه ای ایفا کردند که راث برای خود برگزید. حرفه ای که سرشار از طراحی ها و شخصیت پردازی های عجیب و غریب و خودروهای تقویت شده و سفارشی بی نظیری بود.

اد راث : نامی پر شکوه

خودروهای عجیب و غریبی که اد راث درست کرد غوغایی در عرصه خودروهای سفارشی ایجاد کرد

انتشار تصاویر و تبلیغات خودروی راث در مجلات، باعث شد تا اد راث در مرکز توجه بزرگی از سوی مردم قرار بگیرد، که به رشد نام او در این صنعت ویژه کمک بزرگی کرد. وسایل نقلیه و خودروهای عجیب و غریبی که او درست می کرد، سر و صدا و غوغایی در عرصه خودروهای سفارشی ایجاد کرد.

میراث راث : شکوه آفرینشگری

یکی از آثار هنری خودروسازی اد راث سازنده خودروهای تقویت شده، خودروی مشهور «بیتنیک باندیت» بود

تعدادی از آثار هنری خودروسازی اد راث عبارتند از خودروی «بیتنیک باندیت» (Beatnik Bandit) که به نوعی معنی راهزن ژولیده می داد، محصول سال 1340 ش یا (1961م)، و خودروی «بیتنیک باندیت 2» (Beatnik Bandit II) که او آنها را طراحی و تولید کرد.

پایان اد راث سازنده خودروهای تقویت شده

نام اد راث همیشه همراه خودروهای ویژه اش در یادها باقی خواهد ماند. 

سرانجام آقا بالاسر خودروهای تقویت شده و شخصی ساز و سفارشی، اد راث در روز 15 فروردین ماه در سال 1380 خورشیدی برابر با روز 4 آوریل در سال 2001 میلادی، درگذشت. نامش همیشه همراه خودروهای ویژه اش در یادها باقی خواهد ماند.

مترجم : حسین توکلی

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است