قطعات خودرو

تاریخ خودرو : اولدزموبیل به پایان راه رسید

اولدزموبیل به پایان راه رسید. برند تاریخ ساز اولدزموبیل در زمانی که درهای خطوط تولید خود را در سال 1383 ش ( 2004 م) می بست همچنان قدیمی‌ترین برند صنعت خودروسازی آمریکایی محسوب می شد. رانسوم ای اولدز این شرکت را در سال 1276 ش (1897 م) به عنوان شرکت وسایل نقلیه موتوری اولدز، در لنسینگ میشیگان در ایالات متحده آمریکا تأسیس کرد. شرکت خودروسازی اولدزموبیل، در طول یک قرن و هفت سال عمر خود، بیش از سی و پنج میلیون خودرو تولید کرد. از نخستین نکات برجسته این شرکت می‌توان به این نکته اشاره کرد که این شرکت، نخستین تولیدکننده خودروهای گازسوز با حجم بالا اشاره کرد. شرکت خودروسازی اولدزموبیل، در سال 1280 ش (1901 م) بیش از جهارصد دستگاه خودروی شگفت‌انگیز ساخت. توجه به این نکته که کارخانه در آن سال آتش‌سوزی گسترده‌ای را پشت سرگذاشت، ارزش کار آنها را بسیار چشمگیرتر می سازد. در حالی که شرکت اولدزموبیل در طول دهه های طولانی نسبتاً موفق بود، در اواخر دهه 1370 ش (دهه 1990 م) نتوانست مارک و نشان ویژه خود را ایجاد کند و موفقیت خود را ادامه دهد. در دی ماه سال 1379 شمسی برابر با دسامبر سال 2000 میلادی، جنرال موتورز تعطیلی احتمالی برند اولدزموبیل را به دلیل مشکلات مالی و حجم کم فروش اعلام کرد. آخرین خودروی اولدزموبیل، که یک سدان چهار در مدل الرو جی ال اس، بود از کارخانه خارج شد در حالی که امضاهایی را از همه کارگران خط مونتاژ دریافت کرد. آخرین خودروی اولدزموبیل، اکنون در «مرکز میراث جنرال موتورز» در میشیگان واقع شده است.

آغاز برند تاریخ ساز اولدزموبیل

اولدزموبیل، قدیمی‌ترین برند صنعت خودروسازی آمریکایی محسوب می شد

اولدزموبیل به پایان راه رسید. برند تاریخ ساز اولدزموبیل (Oldsmobile) در زمانی که درهای خطوط تولید خود را در سال 1383 ش ( 2004 م) می بست همچنان قدیمی‌ترین برند صنعت خودروسازی آمریکایی محسوب می شد. رانسوم ای اولدز (Ransom E. Olds) این شرکت را در سال 1276 ش (1897 م) به عنوان شرکت وسایل نقلیه موتوری اولدز (Olds Motor Vehicle Company) در لنسینگ میشیگان در ایالات متحده آمریکا تأسیس کرد.

یک قرن و هفت سال

شرکت خودروسازی اولدزموبیل، بیش از سی و پنج میلیون خودرو تولید کرد

شرکت خودروسازی اولدزموبیل، در طول یک قرن و هفت سال عمر خود، بیش از سی و پنج میلیون خودرو تولید کرد. از نخستین نکات برجسته این شرکت می‌توان به این نکته اشاره کرد که این شرکت، نخستین تولیدکننده خودروهای گازسوز با حجم بالا اشاره کرد. شرکت خودروسازی اولدزموبیل، در سال 1280 ش (1901 م) بیش از جهارصد دستگاه خودروی (دقیقاً 425 دستگاه) شگفت‌انگیز ساخت. توجه به این نکته که کارخانه در آن سال آتش‌سوزی گسترده‌ای را پشت سرگذاشت، ارزش کار آنها را بسیار چشمگیرتر می سازد.

آخرین خودروی اولدزموبیل

جنرال موتورز تعطیلی احتمالی برند اولدزموبیل را به دلیل مشکلات مالی و حجم کم فروش اعلام کرد

در حالی که شرکت اولدزموبیل در طول دهه های طولانی نسبتاً موفق بود، در اواخر دهه 1370 ش (دهه 1990 م) نتوانست مارک و نشان ویژه خود را ایجاد کند و موفقیت خود را ادامه دهد. در دی ماه سال 1379 شمسی برابر با دسامبر سال 2000 میلادی، جنرال موتورز تعطیلی احتمالی برند اولدزموبیل را به دلیل مشکلات مالی و حجم کم فروش اعلام کرد. آخرین خودروی اولدزموبیل، که یک سدان چهار در مدل الرو جی ال اس (Alero GLS) بود از کارخانه خارج شد در حالی که امضاهایی را از همه کارگران خط مونتاژ دریافت کرد. آخرین خودروی اولدزموبیل، اکنون در «مرکز میراث جنرال موتورز (GM Heritage Center)» در استرلینگ هایتس (Sterling Heights) میشیگان ایالات متحده آمریکا واقع شده است.

مترجم : حسین توکلی

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است