قطعات خودرو

تاریخ خودرو : برادران رایت حق اختراع ماشین پرنده را دریافت کردند

برادران رایت حق اختراع ماشین پرنده را دریافت کردند. در روز 31 اردیبهشت ماه در سال 1285 خورشیدی برابر با روز 22 می در سال 1906 میلادی، برادران ارویل رایت و ویلبر رایت خستین اختراع خود را در رابطه با “ماشین پرنده” شان دریافت کردند. آنها در ابتدا پیش از نخستین پرواز خودرو خود، که در جنوب کارولینای شمالی انجام شد، برای دریافت حق ثبت اختراع تلاش کردند. پس از رد نخستین درخواست ثبت اختراع، آنها یک وکیل ثبت اختراع استخدام کردند. این مرد زبانی را پیدا کرد که اطمینان حاصل کرد که آنها اعتبار و پشتوانه مناسب را برای اختراع خود دریافت می کنند. پس از تشکیل پرونده در سال 1282 ش (1903 م) آنها سرانجام حق ثبت اختراع ایالات متحده را دریاف کردند که سیستم کنترل آیرودینامیکی را پوشش می دهد که سطوح و بالا آمدن ماشین پرنده را تحت کنترل درمی آورد. برادران رایت از سال 1278 ش (1899 م) آزمایش هایی با ماشین‌های پرنده بدون سرنشین انجام می‌دادند و سال بعد، زمانی که شروع به آزمایش هواپیماهای بی موتور یا گلایدرهای خود کردند، خودشان نیز به پرواز در آمدند. همانطور که شرکت رایت تمام تلاش خود را برای دریافت حق امتیاز اختراعات خود انجام داد، هزینه ساخت هواپیما در ایالات متحده آمریکا. سر به فلک کشید. سپس، با شعله ور شدن جنگ در اروپا، هواپیماهای جنگی جزء لاینفک نبرد شدند. بسیاری از مورخان بر این باورند اختراع ماشین پرنده حمل و نقل را برای همیشه تغییر داد. البته ماشین های پرنده در دهه‌های آینده روی خودروها در زمینه آیرودینامیک و سبک آن‌ها تاثیر زیادی گذاشتند.

آغاز ماجرای برادران رایت

برادران رایت پس از رد نخستین درخواست ثبت اختراع، یک وکیل ثبت اختراع استخدام کردند

برادران رایت حق اختراع ماشین پرنده را دریافت کردند. در روز 31 اردیبهشت ماه در سال 1285 خورشیدی برابر با روز 22 می در سال 1906 میلادی، برادران ارویل رایت (Orville Wright) و ویلبر رایت (Wilbur Wright) نخستین اختراع خود را در رابطه با “ماشین پرنده” (flying machine) شان دریافت کردند. آنها در ابتدا پیش از نخستین پرواز خودرو خود، که چند مایلی (چند کیلومتری) در جنوب کیتی هاوک (Kitty Hawk)، کارولینای شمالی انجام شد، برای دریافت حق ثبت اختراع تلاش کردند. پس از رد نخستین درخواست ثبت اختراع، آنها یک وکیل ثبت اختراع استخدام کردند. این مرد زبانی را پیدا کرد که اطمینان حاصل کرد که آنها اعتبار و پشتوانه مناسب را برای اختراع خود دریافت می کنند. پس از تشکیل پرونده در سال 1282 ش (1903 م) آنها سرانجام حق ثبت اختراع ایالات متحده را دریاف کردند که سیستم کنترل آیرودینامیکی را پوشش می دهد که سطوح و بالا آمدن ماشین پرنده را تحت کنترل درمی آورد.

ماشین‌ های پرنده بدون سرنشین

هزینه ساخت هواپیما در ایالات متحده آمریکا. سر به فلک کشید

برادران رایت از سال 1278 ش (1899 م) آزمایش هایی با ماشین‌های پرنده بدون سرنشین انجام می‌دادند و سال بعد، زمانی که شروع به آزمایش هواپیماهای بی موتور یا گلایدرهای (glider) خود کردند، خودشان نیز به پرواز در آمدند. همانطور که شرکت رایت (Wright Company) تمام تلاش خود را برای دریافت حق امتیاز اختراعات خود انجام داد، هزینه ساخت هواپیما در ایالات متحده آمریکا. سر به فلک کشید. سپس، با شعله ور شدن جنگ در اروپا، هواپیماهای جنگی جزء لاینفک نبرد شدند.

توسعه صنعت هواپیمایی

نبرد برای ثبت اختراع رایت ها به شهرت آنها لطمه زد

بسیاری از مورخان بر این باورند اختراع ماشین پرنده حمل و نقل را برای همیشه تغییر داد. البته ماشین های پرنده در دهه‌های آینده روی خودروها در زمینه آیرودینامیک و سبک آن‌ها تاثیر زیادی گذاشتند.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *