قطعات خودرو

تاریخ خودرو : تولید خودروهای غیرنظامی به پایان رسید

فرانکلین روزولت، قانون وام و اجاره (Lend-Lease Act) را در دی ماه سال 1319 خورشیدی برابر با ژانویه در سال 1941 میلادی، معرفی کرد تا به ایالات متحده اجازه دهد تا مواد و وسایل جنگی را به متحدان آمریکا قرض دهد یا اجاره دهد و در عین حال به ایالات متحده آمریکا اجازه دهد که همچنان یه طور رسمی بی طرف بماند. پس از حمله به پرل هاربر و ورود ایالات متحده به جنگ جهانی دوم، همان اقدام و برنامه در صنعت ایالات متحده آمریکا اعمال گردید.

آغاز قانون وام و اجاره

قانون وام و اجاره به ایالات متحده اجازه دهد تا مواد جنگی را به متحدان قرض دهد یا اجاره دهد

فرانکلین روزولت (Franklin Roosevelt) قانون وام و اجاره (Lend-Lease Act) را در دی ماه سال 1319 خورشیدی برابر با ژانویه در سال 1941 میلادی، معرفی کرد تا به ایالات متحده اجازه دهد تا مواد و وسایل جنگی را به متحدان آمریکا قرض دهد یا اجاره دهد و در عین حال به ایالات متحده آمریکا اجازه دهد که همچنان یه طور رسمی بی طرف بماند.

ورود در جنگ حهانی دوم : قانون وام و اجاره در داخل آمریکا

با اعمال قانون قانون وام و اجاره، دولت آمریکا خودروسازان داخلی را ملزم کرد تا از ساخت خودروها و کامیون های شخصی و تجاری به سمت ساخت وسایل نقلیه جنگی، ماشین آلات و سلاح های جنگی حرکت کنند

پس از حمله به پرل هاربر و ورود ایالات متحده به جنگ جهانی دوم، همان اقدام و برنامه یعنی لند لیز اکت یا قانون وام و اجاره در صنعت ایالات متحده آمریکا اعمال شد. با اعمال قانون وام و اجاره، دولت ایالات متحده آمریکا خودروسازان داخلی را ملزم کرد تا از سال 1320 ش ( اوایل سال 1942 م) از ساخت خودروها و کامیون های شخصی و تجاری به سمت ساخت وسایل نقلیه جنگی، ماشین آلات و سلاح های جنگی حرکت کنند و خط مونتاژ خود را به خطوط مونتاژ وسایل نقلیه جنگی تبدیل کنند.

آخرین خودروهای غیرنظامی

یک خودروی سدان فورد به آخرین خودروی غیرنظامی تولید شده در آمریکا تبدیل شد

در روز 11 بهمن ماه در سال 1320 خورشیدی برابر با روز 31 ژانویه در سال 1942 میلادی، آخرین کرایسلرها (Chrysler)، پلیموث ها (Plymouth) و استودبیکرهای (Studebaker) پیش از جنگ، از خطوط مونتاژ مربوطه خود خارج شدند. این کار را انجام دادند. را حذف کنند. تنها دو روز بعد، یک خودروی سدان فورد به آخرین خودروی غیرنظامی تولید شده در آمریکا تبدیل شد. امری که درست پیش از تبدیل کامل محصولات و خطوط مونتاژ کارخانه های خودروسازی آمریکا به خطوط و تولیدات وسایل نقلیه جنگی، اتفاق افتاد.

طوفان محصولات جنگی برای شکست نازی ها

خودروسازی آمریکایی کارخانه‌های خود را برای ساخت محصولات و مواد لازم برای نبرد در جنگ جهانی دوم بازسازی کردند

در زمانی کوتاه و در مدتی مشخص، عموم شرکت‌های خودروسازی آمریکایی کارخانه‌های خود را برای ساخت تانک‌ها، کامیون‌ها، هواپیماها، بمب‌ها، قایق‌ها، تفنگ‌ها، مهمات، کلاه ایمنی و سایر مواد لازم برای نبرد در جنگ جهانی دوم بازسازی کردند. همه برای شکست دادن دشمنان آمریکا، آلمان های نازی و ژاپنی های جانی که جهان را نابود کرده بودند، بسیج شدند.

«رانندگان ضروری»

حدود پانصد و بیست هزار خودروی جدید برای کسانی که دولت آنها را «رانندگان ضروری» می دانست، مشخص گردید

به دلیل سهمیه دولتی در فروش خودرو، از روز 3 اسفند در سال 1320 خورشیدی برابر با روز 22 فوریه در سال 1942 میلادی، انباری با حدود پانصد و بیست هزار خودروی جدید برای کسانی که دولت آنها را «رانندگان ضروری» می دانست، در دسترس قرار گرفت. عنوان «رانندگان ضروری» دربرگیرنده پزشکان، افسران پلیس و سایر کارمندان دولتی می شد.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *