قطعات خودرو

تاریخ خودرو : تونی رولت و دانکن همیلتون برنده مسابقه 24 ساعت لمانز شدند

تونی رولت و دانکن همیلتون برنده مسابقه 24 ساعت لمانز شدند. یکی از خارق‌العاده‌ترین داستان‌های تاریخ ورزش‌های خودرویی در روز 23 خرداد ماه در سال 1332 خورشیدی برابر با روز 13 ژوئن در سال 1953 میلادی، اتفاق شد، زمانی که تونی رولت و دانکن همیلتون در حالتی غیرعادی در مسابقات 24 ساعته لمانز با خودروی  جگوار سی-تایپ، قهرمان شدند. داستان از این قرار است که همیلتون و رولت پیش از شروع مسابقه به دلیل تمرین با شماره اشتباهی روی خودروی خود، از مسابقه محروم شده بودند. با تصور اینکه آنها دیگر برای 24 ساعت آینده مشغول نخواهند بود، به سمت یک میخانه محلی رفتند. مدیر تیم جگوار، پسرها را پیدا کرد و به آنها گفت که آنها را دوباره به مسابقه بازگردانده است. بنابراین آنها به طور اتفاقی به مسیر مسابقه برگشتند و رفتند. آنها همانطور که گفته شد، 24 ساعت بعد، برنده شدند. افتتاحیه مسابقه مسابقات 24 ساعته لمانز در سال 1302 ش (1923 م)، برگزار شد. این نخستین مسابقه استقامت اتومبیل در نوع خود بود که در لمانز فرانسه برگزار شد.

آغاز داستان‌ تونی رولت و دانکن همیلتون

تونی رولت و دانکن همیلتون برنده مسابقه 24 ساعت لمانز شدند

تونی رولت و دانکن همیلتون برنده مسابقه 24 ساعت لمانز شدند. یکی از خارق‌العاده‌ترین داستان‌های تاریخ ورزش‌های خودرویی در روز 23 خرداد ماه در سال 1332 خورشیدی برابر با روز 13 ژوئن در سال 1953 میلادی، اتفاق شد، زمانی که تونی رولت (Tony Rolt) و دانکن همیلتون (Duncan Hamilton) در مسابقات 24 ساعته لمانز (24 Hours of Le Mans) در حالتی غیرعادی با خودروی جگوار سی-تایپ (Jaguar C-Type) قهرمان شدند.

همیلتون و رولت

همیلتون و رولت پیش از شروع مسابقه به دلیل تمرین با شماره اشتباهی، از مسابقه محروم شده بودند

داستان از این قرار است که همیلتون و رولت پیش از شروع مسابقه به دلیل تمرین با شماره اشتباهی روی خودروی خود، از مسابقه محروم شده بودند. با تصور اینکه آنها دیگر برای 24 ساعت آینده مشغول نخواهند بود، به سمت یک میخانه محلی رفتند. مدیر تیم جگوار، پسرها را پیدا کرد و به آنها گفت که آنها را دوباره به مسابقه بازگردانده است. بنابراین آنها به طور اتفاقی به مسیر مسابقه برگشتند. آنها همانطور که گفته شد، 24 ساعت بعد، برنده شدند. با این وجود، ممکن است همه چیز درست نباشد.

مسابقه 24 ساعته لمانز

مسابقات 24 ساعته لمانز، نخستین مسابقه استقامت اتومبیل در نوع خود بود

افتتاحیه مسابقه مسابقات 24 ساعته لمانز (24 Hours of Le Mans) در سال 1302 ش (1923 م)، برگزار شد. این نخستین مسابقه استقامت اتومبیل در نوع خود بود که در لمانز (Le Mans) فرانسه برگزار شد، و میزبان سی و سه مسابقه دهنده بود که این رویداد را آغاز می کردند.

مترجم : حسین توکلی

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است