قطعات خودرو

تاریخ خودرو : ثبت اختراع موتور درون سوز

خبری بزرگ : ثبت اختراع موتور درون سوز. در اوایل دهه 1260 ش (دهه 1880 م) گوتلیب دایملر و ویلهلم میباخ شروع به توسعه موتور کردند، که دایملر در روز 14 فروردین ماه در سال 1264 خورشیدی برابر با روز 3 آوریل در سال 1885 میلادی، حق ثبت اختراع آن را دریافت کرد. چیزی که آنها به ذهنشان خطور کرد یک موتور 0.5 اسب بخاری ایستاده بود که دارای یک سیلندر افقی، خنک کننده هوا، جرقه زنی لوله داغ و سوپاپ های اگزوز بود. وزن آن تقریباً 50 کیلوگرم (110 پوند) و قد آن 76 سانتی متر (30 اینچ) بود. این نخستین موتور احتراق داخلی یا موتور درون سوز بود. پل دایملر، پسر گوتلیب که در آن زمان فقط هفده سال داشت، نخستین کسی بود که سوار این وسیله شد. او قابلیت دوام موتور درون سوز را با یک راندن آزمایشی سه کیلومتری (دو مایلی) در کنار رودخانه نکار، از کانشتات تا اونترتورکهایم، با حداکثر سرعت 12 کیلومتر در ساعت (7 مایل در ساعت)، ثابت کرد. پیشتر موتورسیکلت های دیگری نیز عرضه شده بودند، اما همه از نیروی بخار استفاده می کردند. موتور بنزینی تک سیلندر انریکو برناردی ساخته شده در سال 1261 ش (1882 م) نیز بود که در سال 1263 ش (1884 م) روی یک سه چرخه کودکان نصب شد. 

آغاز شکوه تاریخی دایملر

کارگاه آنها آلونکی در باغی پشت خانه دایملر در کانشتات آلمان بود.

خبری بزرگ : ثبت اختراع موتور درون سوز. در اوایل دهه 1260 ش (دهه 1880 م) گوتلیب دایملر (Gottlieb Daimler) و ویلهلم میباخ (Wilhelm Maybach) شروع به توسعه موتور کردند، که دایملر در روز 14 فروردین ماه در سال 1264 خورشیدی برابر با روز 3 آوریل در سال 1885 میلادی، حق ثبت اختراع آن را دریافت کرد.

اختراع بزرگ : موتور درون سوز

وزن موتور تقریباً 50 کیلوگرم و قد آن 76 سانتی متر بود

چیزی که آنها به ذهنشان خطور کرد یک موتور 0.5 اسب بخاری ایستاده بود که دارای یک سیلندر افقی، خنک کننده هوا، جرقه زنی لوله داغ و سوپاپ های اگزوز بود. وزن آن تقریباً 50 کیلوگرم (110 پوند) و قد آن 76 سانتی متر (30 اینچ) بود. این نخستین موتور احتراق داخلی یا موتور درون سوز بود.

قابلیت دوام موتور درون سوز

پل دایملر نخستین کسی بود که سوار این وسیله شد

پل دایملر (Paul Daimler) پسر گوتلیب که در آن زمان فقط هفده سال داشت، نخستین کسی بود که سوار این وسیله شد. او قابلیت دوام موتور درون سوز را با یک راندن آزمایشی سه کیلومتری (دو مایلی) در کنار رودخانه نکار (Neckar)، از کانشتات تا اونترتورکهایم (Untertürkheim)، با حداکثر سرعت 12 کیلومتر در ساعت (7 مایل در ساعت)، ثابت کرد.

موتور سیکلت های نخستین

پیشتر موتورسیکلت های دیگری نیز عرضه شده بودند، اما همه از نیروی بخار استفاده می کردند

پیشتر موتورسیکلت های دیگری نیز عرضه شده بودند، اما همه از نیروی بخار استفاده می کردند. موتور بنزینی تک سیلندر انریکو برناردی (Enrico Bernardi) ساخته شده در سال 1261 ش (1882 م) نیز بود که در سال 1263 ش (1884 م) روی یک سه چرخه کودکان نصب شد.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *