قطعات خودرو

تاریخ خودرو : جنرال موتورز شورلت را خرید

جنرال موتورز شورلت را خرید. جنرال موتورز شورلت را خرید. در روز 11 اردیبهشت ماه در سال 1297 خورشیدی برابر با روز 2 می (مه) در سال 1918 میلادی، جنرال موتورز شرکت خودروسازی شورولت را خریداری کرد. ویلیام سی دورانت، بنیانگذار شورلت، چند سال پیش از آن نیز جنرال موتورز را تاسیس کرده بود، اما زمانی که سوددهی شرکت کاهش یافت، به حاشیه رانده شد. دورانت با مسابقه دهنده مشهور لوئیس شورلت در یک تیم کاری قرار گرفت و با او همکاری کرد تا شرکت خودروسازی شورلت را شکل دهند. این شرکت به طور رسمی در روز 11 آبان ماه در سال 1290 خورشیدی برابر با روز 3 نوامبر در سال 1911 میلادی، تشکیل شد. آنها شرکت تابعه لیتل را برای فروش خودروهای ارزان قیمت ایجاد کردند، همانطور که لوئیس شورلت با خودروهای لوکس برای برند شورلت تجربه کسب می کرد. سال بعد، خودروی بزرگ کلاسیک، با قیمت گزاف 2500 دلار از خط مونتاژ شورولت خارج شد. دورانت و شورولت در مورد انواع وسایل نقلیه و خودروهایی که این برند باید بسازد به توافق نرسیدند و لوئیس شورلت شرکت خودروسازی شورولت را ترک کرد. پس از به دست آوردن مجدد کنترل جنرال موتورز در پروژه فروش شورولت، پیر اس دوپون دوباره و به سرعت، دورانت را بیرون راند. دورانت مقدار زیادی بدهی به بار آورده بود و دوپون پیشنهاد داد زمانی که شرکت جنرال موتورز را ترک کند، بدهی هایش را بپردازد. دورانت این کار را کرد و در سال 1300 ش (1921 م) دورانت موتورز را تأسیس کرد. شرکت جدید دورانت شکست خورد و  به کار او در صنعت خودرو پایان داد.

آغاز فرآیند خرید شورلت

دورانت با لوئیس شورلت همکاری کرد تا شرکت خودروسازی شورلت را شکل دهند

جنرال موتورز شورلت را خرید. در روز 11 اردیبهشت ماه در سال 1297 خورشیدی برابر با روز 2 می (مه) در سال 1918 میلادی، جنرال موتورز (General Motors Company یا GM) شرکت خودروسازی شورولت (Chevrolet Motor Company) را خریداری کرد. ویلیام سی دورانت، بنیانگذار شورلت، چند سال پیش از آن نیز جنرال موتورز را تاسیس کرده بود، اما زمانی که سوددهی شرکت کاهش یافت، به حاشیه رانده شد. در سالهای بعد دورانت با مسابقه دهنده مشهور لوئیس شورلت (Louis Chevrole) در یک تیم کاری قرار گرفت و با او همکاری کرد تا شرکت خودروسازی شورلت را شکل دهند.

یک جدایی : جدایی شورولت از دورانت

دورانت و شورولت در مورد خودروهایی که این برند باید بسازد به توافق نرسیدند

این شرکت به طور رسمی در روز 11 آبان ماه در سال 1290 خورشیدی برابر با روز 3 نوامبر در سال 1911 میلادی، تشکیل شد. آنها شرکت تابعه لیتل (Little) را برای فروش خودروهای ارزان قیمت ایجاد کردند، همانطور که لوئیس شورلت با خودروهای لوکس برای برند شورلت تجربه کسب می کرد. دورانت و شورولت در مورد انواع وسایل نقلیه و خودروهایی که این برند باید بسازد به توافق نرسیدند و لوئیس شورلت شرکت خودروسازی شورولت را ترک کرد.

دورانت صنعت خودرو را ترک می کند

دورانت شرکت دورانت موتورز را تأسیس کرد

پس از به دست آوردن مجدد کنترل جنرال موتورز در پروژه فروش شورولت، پیر اس دوپون (Pierre S. Dupont) دوباره و به سرعت، دورانت را بیرون راند. دورانت مقدار زیادی بدهی به بار آورده بود و دوپون پیشنهاد داد زمانی که شرکت جنرال موتورز را ترک کند، بدهی هایش را بپردازد. دورانت این کار را کرد و در سال 1300 ش (1921 م) دورانت موتورز (Durant Motors) را تأسیس کرد. شرکت جدید دورانت شکست خورد و به کار او در صنعت خودرو پایان داد.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *