قطعات خودرو

تاریخ خودرو : جگوار تیپ ای (E-Type) عرضه شد

SONY DSC

در روز 24 اسفند ماه در سال 1339 خورشیدی برابر با روز 15 مارس در سال 1961 میلادی، پس از اینکه جگوار تیپ ای (E-Type) عرضه شد، انزو فراری (Enzo Ferrari) جگوار ای تایپ (Jaguar E-Type) را «زیباترین خودروی ساخته شده تا امروز» نامید. هنگامی که خودروی گرند تورر (grand-tourer) وارد بازار شد، به خاطر خطوط روان و عملکرد عالی خود، امتیازات بالایی کسب کرد، اما از نظر ارزش نیز امتیاز خوبی کسب کرد. خودروی جگوار ای تایپ، بر پایه خودروی جگوار دی تایپ (Jaguar D-Type) خودروی جگوار برنده لمانز (LeMans) که سه سال متوالی در مسابقه 24 ساعته لمانز (24 Hours of Le Mans)، پیروز شد ساخته گردید. خودروی جگوار ای تایپ، دارای پیکربندی مسابقه ای همراه با راحتی، لوکس بودن و سبکی بود. از آن زمان توسط بسیاری از مورخان، نویسندگان و نشریات به عنوان یکی از زیباترین خودروی تولید شده اگر نگوییم زیباترین خودروی تولید شده، رتبه بندی شده است. نخستین سری خودروی جگوار ای تایپ، دارای یک گیربکس 3.8 لیتری خطی بود که به یک جعبه دنده چهار سرعته متصل می شد. جگوار ادعا کرد که موتوری با قدرت 265 اسب بخار می تواند خودرو را به سرعت 150 مایل در ساعت (241.35 کیلومتر بر ساعت) برساند.

آغاز زیبایی : جگوار تیپ ای (E-Type) عرضه شد

آن را زیباترین خودروی ساخته شده تا امروز نامید

در روز 24 اسفند ماه در سال 1339 خورشیدی برابر با روز 15 مارس در سال 1961 میلادی، پس از اینکه جگوار تیپ ای (E-Type) عرضه شد، انزو فراری (Enzo Ferrari) جگوار ای تایپ (Jaguar E-Type) را «زیباترین خودروی ساخته شده تا امروز» نامید. هنگامی که خودروی گرند تورر (grand-tourer) وارد بازار شد، به خاطر خطوط روان و عملکرد عالی خود، امتیازات بالایی کسب کرد، اما از نظر ارزش نیز امتیاز خوبی کسب کرد. خودروی جگوار ای تایپ، بر پایه خودروی جگوار دی تایپ (Jaguar D-Type) خودروی جگوار برنده لمانز (LeMans) که سه سال متوالی در مسابقه 24 ساعته لمانز (24 Hours of Le Mans)، پیروز شد ساخته گردید.

شکوه طراحی در جگوار ای تایپ

خودروی جگوار ای تایپ، دارای پیکربندی مسابقه ای همراه با راحتی، لوکس بودن و سبکی بود

خودروی جگوار ای تایپ، دارای پیکربندی مسابقه ای همراه با راحتی، لوکس بودن و سبکی بود. از آن زمان توسط بسیاری از مورخان، نویسندگان و نشریات به عنوان یکی از زیباترین خودروی تولید شده اگر نگوییم زیباترین خودروی تولید شده، رتبه بندی شده است.

خودروی جگوار ای تایپ سری یک (Jaguar E-Type Series 1)

جگوار ادعا کرد که موتوری با قدرت 265 اسب بخار می تواند خودرو را به سرعت 150 مایل در ساعت (241.35 کیلومتر بر ساعت) برساند

نخستین سری خودروی جگوار ای تایپ، دارای یک گیربکس 3.8 لیتری خطی بود که به یک جعبه دنده چهار سرعته متصل می شد. جگوار ادعا کرد که موتوری با قدرت 265 اسب بخار می تواند خودرو را به سرعت 150 مایل در ساعت (241.35 کیلومتر بر ساعت) برساند. هنگامی که حجم موتور در مهرماه سال 1343 خورشیدی برابر با اکتبر سال 1964 میلادی، به 4.2 لیتر افزایش یافت، قدرت و حداکثر سرعت خودرو ثابت ماند، اما گشتاور آن هجده درصد افزایش یافت.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *