قطعات خودرو

تاریخ خودرو : خودروی فورد تاندربرد چهار سرنشینه رونمایی شد

خودروی فورد تاندربرد (Ford Thunderbird) نخستین بار در مهرماه 1333 خورشیدی برابر با اکتبر 1954 میلادی، به عنوان یک خودروی دو سرنشینه برای رقابت با خودروی شورلت کوروت که دو سال پیشتر وارد عرصه رقابت شده بود، به بازارها عرضه شد. خودروی فورد تاندربرد چهار سرنشینه در مجموع تنها در عرض سه سال به رکورد فروش حیرت انگیز دویست هزار دستگاه رسید و هیچگاه منشأ خود به عنوان یک خودروی لوکس را فراموش نکرد.

آغازی برای خودروی فورد تاندربرد

خودروی فورد تاندربرد به عنوان یک خودروی دو سرنشینه برای رقابت با شورلت کوروت عرضه شد

خودروی فورد تاندربرد (Ford Thunderbird) نخستین بار در مهرماه 1333 خورشیدی برابر با اکتبر 1954 میلادی، به عنوان یک خودروی دو سرنشینه برای رقابت با خودروی شورلت کوروت (Chevrolet Corvette) که دو سال پیشتر وارد عرصه رقابت شده بود، به بازارها عرضه شد.

شکست هیبت رقیب

خودروی فورد تاندربرد در نخستین سال تولید با نسیت فروش بیست و سه به یک از شورلت کوروت پیشی گرفت

برخلاف خودروی شورلت کوروت، شرکت خودروسازی فورد، خودروی بیبی برد (Baby Bird) را به بازار عرضه کرد زیرا نسل اول تی بردها (T-Birds) به عنوان یک خودروی شخصی لوکس شناخته می شوند، نه یک خودروی اسپرت. تمرکز بر روی راحتی و آسایش خود ثابت کرد که راه طی شده، مسیر مناسبی برای شرکت فورد است زیرا این خودرو به موفقیت چشمگیری دست یافت و در نخستین سال تولید خود با نسیت فروش بیست و سه به یک از خودروی شورلت کوروت پیشی گرفت.

کله گنده های خودروسازی فورد

حدود پنجاه هزار دستگاه خودروی فورد تاندربرد به جاده‌های سراسر ایالات متحده آمریکا سرازیر شدند

بین سال‌های 1334 ش (1955 م) و 1336 ش (1957 م) در حدود پنجاه هزار دستگاه خودروی فورد تاندربرد به جاده‌های سراسر ایالات متحده آمریکا سرازیر شدند. آدم های کله گنده تصمیم گیرنده در طبقات بالایی هرم قدرت شرکت خودروسازی فورد، به خصوص جوان تیزهوش رابرت مک نامارا فکر می کردند و معتقد بودند که خودروی فورد تاندربرد می تواند بهتر عمل کند.

تصمیمی شگفت با نتایجی شگرف

طراحی مجددی انجام شد که در نتیجه آن خودروی فورد تاندربرد چهار سرنشینه پدیدار شد

همین امر منجر به این شد که مجدداً طراحی کاملی برای مدل سال 1337 ش (1958 م) خودرو انجام شود که در نتیجه آن خودروی فورد تاندربرد چهار سرنشینه و چهار نفره پدیدار شد. خودروی فورد تاندربرد چهار نفره در روز 24 بهمن ماه درسال 1336 خورشیدی برابر با روز 13 فوریه در سال 1958 میلادی، برای نخستین بار به بازار عرضه شد.

کارایی کت و شلوار پوش های هرم فورد

خودروی فورد تاندربرد چهار سرنشینه جدید با ارقام بی سابقه ای که خبر از رکوردهای بالای فروش می داد، از کارخانه خارج شد

کار کت و شلوارپوش های طبقه فوقانی هرم قدرت شرکت خودروسازی فورد درست بود. پس از طراحی مجدد، خودروی فورد تاندربرد چهار سرنشینه جدید با ارقام بی سابقه ای که خبر از رکوردهای بالای فروش می داد، از کارخانه خارج شد. در سال 1337 ش (1958 م) خودروسازی فورد در مجموع نزدیک به سی و هشت هزار دستگاه (دقیقاً 37892 دسگاه) از خودروی فورد تاندربرد چهار سرنشینه را فروخت که حدود شانزده هزار دستگاه بیشتر از سال 1336 ش (1957 م) بود. سال بعد 1338 ش (1959 م) شاهد پرواز نزدیک به شصت و هفت هزار و پانصد دستگاه (دقیقاً 67456 دستگاه) خودروی فورد تی برد (T-Bird) به خانه های جدید بودیم و در سال 1339 ش (1960 م) این تعداد به بیش از نود و دو هزار دستگاه (دقیقاً 92843 دستگاه) رسید. خودروی فورد تاندربرد در مجموع تنها در عرض سه سال به رکورد فروش حیرت انگیز دویست هزار دستگاه رسید.

پایان خودروی فورد تاندربرد

فورد تاندربرد تا سال ها به هر شکلی جزء محصولات اصلی خطوط تولید خودروسازی فورد باقی ماند

خودروی فورد تاندربرد تا سال 1376 ش (1997 م) به هر شکلی که بود، جزء محصولات اصلی خطوط تولید خودروسازی فورد باقی ماند. پس از یک وقفه کوتاه، یک مدل نوستالوژیک، که بر پایه فورد تاندربرد دو سرنشینه اصلی بود بین سال‌های 1381 ش (2002 م) و 1384 ش (2005 م) فروخته شد.

نمادی زیبا : فورد تاندربرد

فورد تاندربرد هیچگاه منشأ خود به عنوان یک خودروی لوکس را فراموش نکرد

به عنوان نمادی زیبا در میان علاقمندانش، مدل ‌های زیادی از خودروهای فورد تاندربرد وجود دارد. اگر به دنبال یک خودرو جدید برای کلکسیون خود هستید، یکی از آنها را انتخاب کنید. در طول سال‌ها، خودروی فورد تاندربرد بین مدل های دو سرنشینه (دو در) و چهار سرنشینه (چهار در) حرکت می کرد، اما هیچگاه منشأ خود به عنوان یک خودروی لوکس را فراموش نکرد.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *