قطعات خودرو

تاریخ خودرو : خودروی لامبورگینی کونتاش به نمایش درآمد

خودروی لامبورگینی کونتاش (Lamborghini Countach)، خودروی نمونه و سریع برای یک نسل، نخستین نمایش عمومی خود را در نمایشگاه خودرو ژنو در روز 20 اسفند ماه در سال 1349 خورشیدی برابر با روز 11 مارس در سال 1971 میلادی، انجام داد. پس از رونمایی لامبورگینی از خودروی مفهومی (کانسپت) کونتاش، معروف به ال پی 500 (LP 500) استقبال بزرگ عمومی باعث شد خودروساز ایتالیایی آن را متحول کند تا به یک مدل تولیدی تبدیل شود. سرانجام خودروی لامبورگینی کونتاش پس از سه سال توسعه بیشتر، در سال 1353ش (1974 م) به خیابان ها آمد و جانشین لامبورگینی مویرا (Lamborghini Muira) شد. مارچلو گاندینی (Marcello Gandini) از استودیوی طراحی ایتالیایی برتونه (Bertone)، طراحی زاویه‌دار خودروی لامبورگینی کونتاش را توسعه داد. گاندینی همچنین مدل خودروی لامبورگینی میورا را طراحی کرد. لامبورگینی در مجموع، هزار و نهصد و نود و نه خودروی کونتاش ساخت.

آغاز خودروی لامبورگینی کونتاش : خودروی تسل عشق سرعت

سرانجام خودروی لامبورگینی کونتاش به نمایش درآمد و جانشین خودروی لامبورگینی مویرا شد

خودروی لامبورگینی کونتاش (Lamborghini Countach)، خودروی نمونه و سریع برای یک نسل، نخستین نمایش عمومی خود را در نمایشگاه خودرو ژنو در روز 20 اسفند ماه در سال 1349 خورشیدی برابر با روز 11 مارس در سال 1971 میلادی، انجام داد. پس از رونمایی خودروی لامبورگینی از خودروی مفهومی (کانسپت) کونتاش، معروف به ال پی 500 (LP 500) استقبال بزرگ عمومی باعث شد خودروساز ایتالیایی آن را متحول کند تا به یک مدل تولیدی تبدیل شود. سرانجام خودروی لامبورگینی کونتاش به نمایش درآمد و پس از سه سال توسعه بیشتر، در سال 1353ش (1974 م) به خیابان ها آمد و جانشین خودروی لامبورگینی میورا (Lamborghini Muira) شد.

طراحی خودروی لامبورگینی کونتاش

مارچلو گاندینی طراحی زاویه‌دار لامبورگینی کونتاش را توسعه داد

مارچلو گاندینی (Marcello Gandini) از استودیوی طراحی ایتالیایی برتونه (Bertone)، طراحی زاویه‌دار خودروی لامبورگینی کونتاش را توسعه داد. گاندینی همچنین مدل خودروی لامبورگینی میورا را طراحی کرد. در اواخر دهه 1340 ش (دهه 1960م) گاندینی طراح در حال گذراندن پیش‌نویس طرح‌های خودرو بود که موفقیت جدید لامبورگینی را پیش‌بینی می‌کرد.

استانزانی و فروچیو لامبورگینی

خودروی مفهومی فقط در طی یک سال از ایده به واقعیت تبدیل شد

مهندس ارشد این پروژه پائولو استانزانی (Paolo Stanzani) بود. استانزانی و موسس شرکت لامبورگینی، فروچیو لامبورگینی (Ferruccio Lamborghini)، قصد داشتند یک طراحی مکانیکی را توسعه دهند، بر خلاف هر چیزی که پیشتر برای جاده ساخته شده بود و با فراترین کارکرد به عنوان هدف نهایی.

تعداد لامبورگینی کونتاش

در مجموع، لامبورگینی هزار و نهصد و نود و نه کونتاش ساخت

لامبورگینی در مجموع، هزار و نهصد و نود و نه خودروی کونتاش ساخت. یعد از آن خودروی لامبورگینی دیابلو (Lamborghini Diablo) بود. سپس در سال 1400 ش (2021 م) لامبورگینی خودروی کونتاش ال پی ای 800 – 4 (LPI 800-4) یک خودروی اسپرت هیبریدی-الکتریکی موتور وسط را عرضه کرد.

مترجم : حسین توکلی

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است