قطعات خودرو

تاریخ خودرو : خودروی مفهومی فورد تاندربرد رونمایی شد

زمانی که شورولت در در ماه سال 1331 خورشیدی / شمسی برابر با ژانویه سال 1953 میلادی، شورلت کار ساخت نمونه اولیه شورلت کوروت را تمام کرد، شرکت خودروسازی فورد می دانست که نیاز به پاسخی دارد که در سریع ترین زمان آماده شود. فورد برنامه ای را برای عرضه آنچه که در ماه آینده تبدیل به خودروی مفهومی فورد تاندربرد می شد، اعلام کرد. تبدیل یک ایده به واقعیت و محصولی که در واقعیت روی غلتک تولید و ساخت بیفتد، آن هم تنها در ظرف یک سال، شاهکار فورد محسوب شد. آخرین کارهای نمونه اولیه خودروی مفهومی فورد تاندربرد در روز 30 بهمن ماه درسال 1332 خورشیدی / شمسی برابر با روز 19 فوریه در سال 1954 میلادی، به پایان رسید.

آغاز مسیری پر افتخار : پاسخ سریع فورد

زمانی که شورولت نمونه اولیه کوروت را تمام کرد، شرکت خودروسازی فورد می دانست که نیاز به یک پاسخ سریع دارد : خودروی مفهومی فورد تاندربرد

زمانی که شورولت در در ماه سال 1331 خورشیدی / شمسی برابر با ژانویه سال 1953 میلادی، شورلت کار ساخت نمونه اولیه شورلت کوروت (Chevrolet Corvette) را تمام کرد، شرکت خودروسازی فورد (Ford Motor Company) می دانست که نیاز به پاسخی دارد که در سریع ترین زمان آماده شود : خودروی مفهومی فورد تاندربرد.

از ایده تا واقعیت

تبدیل یک ایده به واقعیت، آن هم تنها در ظرف یک سال شاهکار فورد محسوب می شود

فورد برنامه ای را برای عرضه آنچه که در ماه آینده تبدیل به خودروی فورد تاندربرد (Ford Thunderbird) می شد، اعلام کرد. تبدیل یک ایده به واقعیت و محصولی که در واقعیت روی غلتک تولید و ساخت بیفتد، آن هم تنها در ظرف یک سال، شاهکار فورد محسوب شد.

خودروی فورد تاندربرد سراسر جادو

خودروی مفهومی فورد تاندربرد، در نمایشگاه خودرو دیترویت برای عموم بازدیدکنندگان به نمایش درآمد

آخرین کارهای نمونه اولیه خودروی فورد تاندربرد (Ford Thunderbird) برای تکمیل درست در روز 30 بهمن ماه درسال 1332 خورشیدی / شمسی برابر با روز 19 فوریه در سال 1954 میلادی، به پایان رسید. خودروی مفهومی فورد تاندربرد، روز بعد در نمایشگاه خودرو دیترویت (Detroit Auto Show) برای عموم بازدیدکنندگان به نمایش درآمد.

کوروت علیه تاندربرد

شورلت کوروت پس از بهبود عملکردش توسط قرار دادن موتور هشت سیلندر در زیر کاپوت، توانست به ارقام فروش مطلوبی دست یابد  

در پایان فورد تاندربرد به عنوان رقیبی برای شورلت کوروت دوام زیادی نداشت. با این حال، بزرگ شدن آن احتمالا هر دو مدل خودرو را نجات داد. در نهایت شورلت کوروت پس از مجبور شدن به بهبود عملکردش، توانست به ارقام و میزان فروش مطلوبی دست یابد و خودرو اسپرت آمریکا گردد.

نهایت تاندربرد

از دیدگاه تاریخ، آن یک بازی برد-برد است

در مورد خودروی تاندربرد، صندلی های اضافی آن برای افرادی که هنوز هم می خواستند خودرویی با کارکرد خوب داشته باشند اما همزمان در صورت نیاز نیز آن خودرو جای کافی برای جابجایی بچه هایشان داشته باشد، گزینه ای عالی بود. از دیدگاه تاریخ، آن یک بازی بردبرد است.

مترجم : حسین توکلی

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است