قطعات خودرو

تاریخ خودرو : دیسوتو چراغ های جلوی مخفی را معرفی کرد

دیسوتو چراغ های جلوی مخفی را معرفی کرد. زمانی که دیسوتو خط تولید سال 1321 ش (1942 م) خود را با چراغ های مخفی راه اندازی کرد. در حالی که کورد می تواند ادعا کند که نخستین خودروی آمریکایی است که از چنین ویژگی استفاده می کند، استفاده از آنها به معنای واقعی کلمه کمی غیرعادی بود. هر چراغ جلو جداگانه باز می شد، یکی در هر طرف داشبورد. چراغ‌های الکتریکی دیسوتو گویای این بود که نخستین باری بود که یک خودروساز آمریکایی این ویژگی خودکار را به بازار انبوه ارائه کرد. چراغ‌های دیسوتو به‌عنوان «خارج از دید، جز در شب» به بازار عرضه شد.چراغ های جلوی مخفی اکنون به دلیل قوانین ایالات متحده آمریکا به دلیل نگرانی های ایمنی برای همیشه بسته شده اند. در عوض، بسیاری از خودروسازان چراغ‌های جلوی ساده را انتخاب کرده‌اند تا آیرودینامیک ارائه شده با پنهان کردن لامپ‌ها را تکرار کنند. 

چراغ های مخفی دیسوتو و کورد

کورد می تواند ادعا کند که نخستین خودروی آمریکایی است که از چراغ های مخفی استفاده کرد

دیسوتو چراغ های جلوی مخفی را معرفی کرد. زمانی که دیسوتو (DeSoto) خط تولید سال 1321 ش (1942 م) خود را با چراغ های مخفی راه اندازی کرد. در حالی که کورد (Cord) می تواند ادعا کند که نخستین خودروی آمریکایی است که از چنین ویژگی استفاده می کند، استفاده از آنها به معنای واقعی کلمه کمی غیرعادی بود.

نخستین برای خودروسازان آمریکا

نخستین باری بود که یک خودروساز آمریکایی این ویژگی خودکار را به بازار انبوه ارائه کرد

هر چراغ جلو جداگانه باز می شد، یکی در هر طرف داشبورد. چراغ‌های الکتریکی دیسوتو گویای این بود که نخستین باری بود که یک خودروساز آمریکایی این ویژگی خودکار را به بازار انبوه ارائه کرد. چراغ‌های دیسوتو با عنوان «خارج از دید، جز در شب» به بازار عرضه شد.

پایان راه چراغ های مخفی

خودروسازان چراغ‌های جلوی ساده را انتخاب کرده‌اند تا آیرودینامیک ارائه شده را تکرار کنند

چراغ های جلوی مخفی اکنون به دلیل قوانین ایالات متحده آمریکا به دلیل نگرانی های ایمنی برای همیشه بسته شده اند. در عوض، بسیاری از خودروسازان چراغ‌های جلوی ساده را انتخاب کرده‌اند تا آیرودینامیک ارائه شده با پنهان کردن لامپ‌ها را تکرار کنند.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *