قطعات خودرو

تاریخ خودرو : رودلف دیزل متولد شد

رودلف دیزل متولد شد، یک خبر جالب است. در روز 27 اسفند ماه در سال 1236 خورشیدی برابر با روز 18 مارس در سال 1858 میلادی، رودلف دیزل (Rudolf Diesel)، که بعدها نوعی از موتوری را با همین نام دیزل اختراع و ثبت کرد، متولد شد. در سال 1249 ش (1870 م) در سن 12 سالگی، رودلف دیزل و خانواده اش به دلیل جنگ فرانسه و پروس از پاریس به لندن گریختند. رودلف دیزل شروع به طراحی یک موتور جدید بر اساس اصول ترمودینامیکی و محدودیت ‌های نظری و عملی موثر بر بازده و بهره وری سوخت کرد. این منجر به یک موتور آزمایشی شد که او اولین بار در سال 1272 ش (1893 م) آن را معرفی کرد. در موتور طراحی شده رودلف دیزل، تزریق سوخت پس از فرایند فشرده‌سازی انجام می‌گرفت و این سوخت بر اثر حرارت بالای ناشی از فشرده‌سازی، مشتعل می‌گردید. پس از گذشت یک دهه، جهان نخستین کشتی‌ها، کامیون‌ها و زیردریایی‌های دیزلی خود را به چشم دید.

آغاز دیزل سربلند در تاریخ : رودلف دیزل متولد شد

والدین رودلف دیزل او را فرستادند تا نزد عمه و عمویش در آگسبورگ بماند

رودلف دیزل متولد شد، یک خبر جالب است. در روز 27 اسفند ماه در سال 1236 خورشیدی برابر با روز 18 مارس در سال 1858 میلادی، رودلف دیزل (Rudolf Diesel)، که بعدها نوعی از موتوری را با همین نام دیزل اختراع و ثبت کرد، متولد شد. در سال 1249 ش (1870 م) در سن 12 سالگی، رودلف دیزل و خانواده اش به دلیل جنگ فرانسه و پروس از پاریس به لندن گریختند. پیش از پایان نبرد، والدین رودلف دیزل او را فرستادند تا نزد عمه و عمویش در آگسبورگ (Augsburg) بماند. در آنجا رودلف به زبان آلمانی مسلط شد و در حالی که عمویش تدریس می کرد به ریاضیات علاقه مند شد. رودلف دیزل پس از درگیری، در آگسبورگ ماند تا در رشته مهندسی تحصیل کند.

موتور دیزل و تغییر تاریخ

رودلف دیزل شروع به طراحی یک موتور جدید بر اساس اصول ترمودینامیکی و محدودیت ‌های بهره وری سوخت کرد

پس از بازیابی، رودلف دیزل شروع به طراحی یک موتور جدید بر اساس اصول ترمودینامیکی و محدودیت ‌های نظری و عملی موثر بر بازده و بهره وری سوخت کرد. این منجر به یک موتور آزمایشی شد که او اولین بار در سال 1272 ش (1893 م) آن را معرفی کرد. در موتور طراحی شده رودلف دیزل، تزریق سوخت پس از فرایند فشرده‌سازی انجام می‌گرفت و این سوخت بر اثر حرارت بالای ناشی از فشرده‌سازی، مشتعل می‌گردید.

انقلاب دیزلی : جهان عرصه موتور دیزل

جهان نخستین کشتی‌ها، کامیون‌ها و زیردریایی‌های دیزلی خود را به چشم دید

پس از گذشت تنها یک دهه از کارکرد و کارایی موفقیت ‌آمیز موتور دیزل، جهان نخستین کشتی‌ها، کامیون‌ها و زیردریایی‌های دیزلی خود را به چشم دید.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *