قطعات خودرو

تاریخ خودرو : شرکت خودروسازی آمریکن موتورز، خودروی پیسر را معرفی کرد

خودروی ای ام سی پیسر (AMC Pacer)، در روز 9 اسفند ماه در سال 1353 خورشیدی برابر با روز 28 فوریه در سال 1975 میلادی، وارد نمایشگاه شد و شرکت خودروسازی آمریکن موتورز، پیسر را رسماً معرفی کرد. خودروی ای ام سی پیسر، به سرعت لقب جالب »کاسه ماهی پرنده «(Fishbowl Flying) را به خود اختصاص داد. خودروی ای ام سی پیسر، و سطح  سی و هفت درصد شیشه ‌ای آن، نقطه ضعف ای ام سی، نسبت به خودروهایی با مصرف سوخت زیادی بود که به طور مداوم از کارخانه‌های خودروسازی آمریکا خارج می ‌شدند. آخرین خودروی ای ام سی پیسر، در روز 12 آذر ماه در سال 1358 خورشیدی برابر با روز 3 دسامبر در سال 1979 میلادی، خطوط تولید و مونتاژ همان کارخانه ای را که تولیدش در آنجا آغاز شده بود، را برای همیشه ترک کرد.

خودروسازی آمریکن موتورز، پیسر را معرفی کرد

خودروی ای ام سی پیسر، به سرعت لقب جالب »کاسه ماهی پرنده «را به خود اختصاص داد.

خودروی ای ام سی پیسر (AMC Pacer) در روز 9 اسفند ماه در سال 1353 خورشیدی برابر با روز 28 فوریه در سال 1975 میلادی، وارد نمایشگاه شد. خودروی ای ام سی پیسر، به سرعت لقب جالب »کاسه ماهی پرنده «(Fishbowl Flying) را به خود اختصاص داد. خودروی ای ام سی پیسر، و سطح  سی و هفت درصد شیشه ‌ای آن، نقطه ضعف ای ام سی، نسبت به خودروهایی با مصرف سوخت زیادی بود که به طور مداوم از کارخانه‌های خودروسازی آمریکا خارج می ‌شدند.

شکوهی برای طراحی خودروها

ریچارد تیگ طراح ارشد شرکت خودروسازی آمریکن موتورز، کار بر روی این خودرو را آغاز کرد

ریچارد تیگ (Richard Teague)، طراح ارشد شرکت خودروسازی آمریکن موتورز، کار بر روی این خودرو را در سال 1350 ش (1971 م) آغاز کرد و هدف او این بود که از نظر معیارهایی که برای خریداران اهمیت داشت مانند افزایش قیمت بنزین، مقررات ایمنی سخت‌گیرانه‌تر و جدیدترین فناوری های ساخت و تولید خودرو، از رقبا پیشی بگیرد.

خودروی ای ام سی پیسر : محبوب رئیس هیئت مدیره

ایده ی خودروی ای ام سی پیسر نشان‌دهنده گذاری است میان آنچه که بوده است و آنچه که در راه است، امروز در مقابل فردا

روی چاپین جونیور (Roy Chapin Jr) رئیس هیئت مدیره شرکت خودروسازی آمریکن موتورز، توسعه خودروی ای ام سی پیسر را چنین نامید : «ایده ‌ای است نشان‌دهنده گذار میان آنچه که بوده است و آنچه که در راه است. امروز در مقابل فردا. «

پایان اندوهبار یک جرقه پر شکوه

آخرین خودروی ای ام سی پیسر، خطوط تولید و مونتاژ همان کارخانه ای را که تولیدش در آنجا آغاز شده بود، را برای همیشه ترک کرد

سرعت کم خودروی ای ام سی پیسر، در سال 1358  ش (1979 م) دیگر برای کسی جذاب نبود. آخرین خودروی ای ام سی پیسر، در روز 12 آذر ماه در سال 1358 خورشیدی برابر با روز 3 دسامبر در سال 1979 میلادی، خطوط تولید و مونتاژ همان کارخانه ای را که تولیدش در آنجا آغاز شده بود، را برای همیشه ترک کرد.

مترجم : حسین توکلی

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است