قطعات خودرو

تاریخ خودرو : شورولت کوروت برای نخستین بار به بازار آمد

خودروی اسپورت آمریکا، شورولت کوروت (Chevrolet Corvette) نخستین حضور عمومی خود را در هتل والدورف-آستوریا در شهر نیویورک در جریان معرفی زنجیره خودروهای موتورامای جنرال موتورز در روز 27 دی ماه در سال 1331 خورشیدی برابر با روز 17 ژانویه در سال 1953 میلادی،  انجام داد. با طراحی هارلی ارل (Harley Earl) و تیم پروژه‌های ویژه‌اش، شورولت کوروت نخستین خودروی اسپرت با بدنه تمام فایبرگلاس تولید شده در ایالات متحده شد.

شورولت کوروت : نخستین دیدار

شورولت کوروت نخستین خودروی اسپرت با بدنه تمام فایبرگلاس تولید شده در ایالات متحده شد.

خودروی اسپورت آمریکا، شورولت کوروت (Chevrolet Corvette) نخستین حضور عمومی خود را در هتل والدورف-آستوریا در شهر نیویورک در جریان معرفی زنجیره خودروهای جنرال موتورز در روز 27 دی ماه در سال 1331 خورشیدی برابر با روز 17 ژانویه در سال 1953 میلادی،  انجام داد. با طراحی هارلی ارل (Harley Earl) و تیم پروژه‌های ویژه‌اش، شورولت کوروت نخستین خودروی اسپرت با بدنه تمام فایبرگلاس تولید شده در ایالات متحده شد.

خط مونتاژ شورولت کوروت

جنرال موتورز یک خط مونتاژ موقت در فلینت میشیگان راه اندازی کرد

برای ساخت شورولت کوروت، جنرال موتورز یک خط مونتاژ موقت در یک ایستگاه قدیمی در فلینت میشیگان راه اندازی کرد. سیصد دستگاه نخست شورولت کوروت که ساخته شد، در روز 9 تیرماه در سال 1332 خورشیدی برابر با روز 30 ژوئن در سال 1953 میلادی، از خط مونتاژ خارج شد.

ویژکی های شورولت کوروت

 بدنه هر کدام دارای یک سطح خارجی کانورتیبل سفید و داخلی قرمز و رویه مشکی بود

تمام سیصد دستگاه تولید شده برای سال 13321331 ش ( 1953 م ) دارای مشخصات یکسانی بودند. بدنه هر کدام دارای یک سطح خارجی کانورتیبل سفید و داخلی قرمز و رویه مشکی بودند. شورولت کوروت، همچنین از یک شش سیلندر شعله آبی که زیر کاپوت قرار داشت و به یک گیربکس دو سرعته اتوماتیک متصل شده بود، بهره می برد.

فورد تاندربرد

فورد تاندربرد قدرت شورت کوروت را به چالش کشید

طولی نکشید که خریداران ایراداتی در طراحی شورولت کوروت، و در درجه اول در مکانیک آن پیدا کردند.  شورولت کوروت برای رسیدن به اهداف خود در فروش تلاش می کرد تا اینکه در سال 1334 ش (1955 م) رقابت سختی به وجود آمد. معرفی خودروی فورد تاندربرد (Ford Thunderbird) در سال 1334 ش (1955 م) به مقامات شورولت فشار لازم را برای اصلاح کوروت و حفظ آن در بخش فروش ارائه کرد. در نهایت این امر منجر به در دسترس قرار گرفتن آپشن V8 در خودروهای تولید شده در سال 1334 ش (1955 م) شد. با این حال، از آنجایی که هنوز تعداد زیادی دستگاه فروخته نشده سال 1333 ش (1954 م) در نمایندگی ها وجود داشت، تنها تعداد هقتصد دستگاه برای مدل 1333 ش (1954 م) ساخته شد.

رقابت سخت

شورولت کوروت به عنوان خودروی اسپورت آمریکا تثبیت شد

با وجود اینکه فورد تاندربرد (T-Bird) در سال 1334 ش (1955 م) از شورولت کوروت، با نسبت 15 به 1 پیشی گرفت، شورولت به نگهداشت محصولات خود پایبند بود. موفقیتی که دیر شکوفا شده بود نیز شورولت کوروت، را به عنوان خودروی اسپورت آمریکا تثبیت کرد.

نسل های الکتریکی شورولت کوروت

مهندسان شورولت کوروت، به دنبال یک کوروت هیبریدی الکتریکی هستند که ای-ری نامیده می شود

از سال 14001401 ش ( 2022 م) کوروت در نسل هشتم خود قرار دارد.  اکنون که یک خودروی اسپرت موتور وسط است، مهندسان شورولت کوروت، احیاناً به دنبال یک کوروت هیبریدی الکتریکی هستند که احتمالاً ایری (E-Ray) نامیده می شود. آیا این خودروی رویایی می تواند آغازگر نسل جدیدی از تاریخ پر شکوه و جذاب کوروت باشد؟  به نظر می آید که چنین است.

مترجم : حسین توکلی

 

 

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *