قطعات خودرو

تاریخ خودرو : فورد به اتحاد جماهیر شوروی رفت

فورد به اتحاد جماهیر شوروی رفت. قراردادی تاریخی بین شرکت خودروسازی فورد و اتحاد جماهیر شوروی در روز 10 خرداد ماه در سال 1308 خورشیدی برابر با روز 31 می در سال 1929 میلادی، امضا شد که برنامه‌های فورد برای شروع تولید خودرو در اتحاد جماهیر شوروی را تثبیت کرد. شوروی ها مشتاق ایجاد شغل در صنعت خودروسازی بودند. هنری فورد معتقد بود که بهترین راه برای تضعیف کمونیسم معرفی سرمایه داری است، به همین دلیل است که او هیچ ابایی در تجارت در اتحاد جماهیر شوروی نداشت، کشوری که به طور رسمی توسط دولت ایالات متحده آمریکا در طول مذاکرات دیپلماتیک به رسمیت شناخته نشد. در مقاله‌ای نیویورک تایمز به نقل از فورد می گوید: «مهم نیست صنعت در کجا رونق می‌گیرد، چه در هند یا چین، یا روسیه، همه دنیا ناچارند از آن چیزهایی به دست آورند.» در قرارداد آمده بود که فورد بر ساخت یک کارخانه تولیدی در نیژنی نووگورودتو نظارت خواهد کرد که فورد مدل ای، را تولید خواهد کرد. افزون بر این، قرار بود فوراً یک کارخانه مونتاژ در مسکو نیز شروع به کار کند. در ازای آن، اتحاد جماهیر شوروی با خرید هفتاد و دو هزار خودروی فورد مونتاژ نشده به همراه تمام قطعات یدکی، با هزینه کل حدود سی میلیون دلار موافقت کرد.

فورد در شوروی

شوروی ها مشتاق ایجاد شغل در صنعت خودروسازی بودند

فورد به اتحاد جماهیر شوروی رفت. قراردادی تاریخی بین شرکت خودروسازی فورد (Ford Motor Company) و اتحاد جماهیر شوروی (Soviet Union) در روز 10 خرداد ماه در سال 1308 خورشیدی برابر با روز 31 می در سال 1929 میلادی، امضا شد که برنامه‌های فورد برای شروع تولید خودرو در اتحاد جماهیر شوروی را تثبیت کرد. شوروی ها مشتاق ایجاد شغل در صنعت خودروسازی بودند.

فورد و تضعیف سیستم سیاه کمونیسم

بهترین راه برای تضعیف کمونیسم، معرفی سرمایه داری است

هنری فورد (Henry Ford) معتقد بود که بهترین راه برای تضعیف سیستم سیاه کمونیسم معرفی سرمایه داری است، به همین دلیل است که او هیچ ابایی در تجارت در اتحاد جماهیر شوروی نداشت، کشوری که به طور رسمی توسط دولت ایالات متحده آمریکا در طول مذاکرات دیپلماتیک به رسمیت شناخته نشد. در مقاله‌ای نیویورک تایمز به نقل از فورد می گوید: «مهم نیست صنعت در کجا رونق می‌گیرد، چه در هند یا چین، یا روسیه، همه دنیا ناچارند از آن چیزهایی به دست آورند.»

قرارداد و کارخانه مونتاژ در مسکو

تحاد جماهیر شوروی با خرید هفتاد و دو هزار خودروی فورد با هزینه کل حدود سی میلیون دلار موافقت کرد

در قرارداد آمده بود که فورد بر ساخت یک کارخانه تولیدی در نیژنی نووگورودتو (Nizhni Novgorodto) نظارت خواهد کرد که فورد مدل ای (Model A) را تولید خواهد کرد. افزون بر این، قرار بود فوراً یک کارخانه مونتاژ در مسکو نیز شروع به کار کند. در ازای آن، اتحاد جماهیر شوروی با خرید هفتاد و دو هزار خودروی فورد مونتاژ نشده به همراه تمام قطعات یدکی که برای نه سال مورد نیاز بود، با هزینه کل حدود سی میلیون دلار موافقت کرد.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *