قطعات خودرو

تاریخ خودرو : لویی رنو در زندان درگذشت

لویی رنو در زندان درگذشت. لوئی رنو، موسس شرکت خودروسازی فرانسوی که نام او را برعهده دارد، در روز 2 آبان ماه در سال 1323 خورشیدی برابر با روز 24 اکتبر در سال 1944 میلادی، در سن شصت و هفت سالگی در زندان درگذشت. این مرد فرانسوی پس از معرفی به عنوان مظنون به همکاری نازی ها، خود را پشت میله های زندان دید، اتهامی که او آن را رد کرد. شرایط منتهی به دستگیری و مرگ او همچنان مرموز است، اما او میراث خود را در صنعت خودروسازی مدت ها پیش از ظهور حزب نازی تثبیت کرد. لوئیس رنو، نخستین خودروی خود را در سال 1277 ش / 1898 م، با کمک دو کارگر اجیر ساخت. در سال 1319 ش / 1940 م، زمانی که رنو برای درخواست تانک در ایالات متحده آمریکا بود که آلمانی ها به فرانسه حمله کردند. او برای یافتن آتش بس بین فرانسه و آلمان بازگشت. رنو در نهایت باید تصمیم می گرفت که آیا کارخانه هایش را برچیده می کند و به آلمان منتقل می کند یا به تولید برای نازی ها در فرانسه ادامه می دهد. او دومی را انتخاب کرد. تنها سه هفته پس از آزادی فرانسه رنو به اتهام همکاری صنعتی با نازی ها دستگیر شد. در آن زمان، سلامت رنو به شدت کاهش یافته بود. با وجود وضعیت ضعیفش، او خود را در زندان فرنس پاریس دید. از آنجایی که وضعیت روحی و جسمی او همچنان رو به زوال بود، به بیمارستان و سپس به خانه سالمندان منتقل شد. او پس از ادعای بدرفتاری در آنجا درگذشت. در آن زمان هیچ کالبد شکافی کامل نشد. بیش از ده سال بعد همسرش ادعا کرد که او پس از ضرب و شتم توسط نگهبانان مرده است. جسد او بعدها نبش قبر می‌شود و مشخص شد که مهره‌هایش شکسته شده بود. با این وجود، ادعاهای خانواده او شنیده نشد.

آغازی بر پایان رنو

زمانی که رنو در ایالات متحده آمریکا بود آلمانی ها به فرانسه حمله کردند

لویی رنو در زندان درگذشت. لوئی رنو (Louis Renault)، موسس شرکت خودروسازی فرانسوی که نام او را برعهده دارد، در روز 2 آبان ماه در سال 1323 خورشیدی برابر با روز 24 اکتبر در سال 1944 میلادی، در سن شصت و هفت سالگی در زندان درگذشت. این مرد فرانسوی پس از معرفی به عنوان مظنون به همکاری نازی ها، خود را پشت میله های زندان دید، اتهامی که او آن را رد کرد. شرایط منتهی به دستگیری و مرگ او همچنان مرموز است، اما او میراث خود را در صنعت خودروسازی مدت ها پیش از ظهور حزب نازی تثبیت کرد. لوئیس رنو، نخستین خودروی خود را در سال 1277 ش / 1898 م، با کمک دو کارگر اجیر ساخت. در سال 1319 ش / 1940 م، زمانی که رنو برای درخواست تانک در ایالات متحده آمریکا بود که آلمانی ها به فرانسه حمله کردند. او برای یافتن آتش بس بین فرانسه و آلمان بازگشت. رنو در نهایت باید تصمیم می گرفت که آیا کارخانه هایش را برچیده می کند و به آلمان منتقل می کند یا به تولید برای نازی ها در فرانسه ادامه می دهد. او دومی را انتخاب کرد.

مرگی دردناک یا قتلی کثیف

پس از آزادی فرانسه رنو به اتهام همکاری صنعتی با نازی ها دستگیر شد

تنها سه هفته پس از آزادی فرانسه رنو به اتهام همکاری صنعتی با نازی ها دستگیر شد. در آن زمان، سلامت رنو به شدت کاهش یافته بود. با وجود وضعیت ضعیفش، او خود را در زندان فرنس پاریس دید. از آنجایی که وضعیت روحی و جسمی او همچنان رو به زوال بود، به بیمارستان و سپس به خانه سالمندان منتقل شد. او پس از ادعای بدرفتاری در آنجا درگذشت. در آن زمان هیچ کالبد شکافی کامل نشد. بیش از ده سال بعد همسرش ادعا کرد که او پس از ضرب و شتم توسط نگهبانان مرده است. جسد او بعدها نبش قبر می شود و مشخص شد که مهره‌هایش شکسته شده بود. با این وجود، ادعاهای خانواده او شنیده نشد.

مترجم : حسین توکلی

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است