قطعات خودرو

تاریخ خودرو : نخستین تست رانندگی فولکس واگن

نخستین تست رانندگی فولکس واگن انجام شد. در روز 30 مهر ماه در سال 1315 خورشیدی برابر با روز 22 اکتبر در سال 1936 میلادی، رانندگان جاده برای نخستین بار نمونه اولیه فولکس واگن تیپ 1 را آزمایش کردند. خودروی پیشنهادی، طراحی و مهندسی شده توسط فردیناند پورشه و تیمش تحت قراردادی با حزب نازی آدولف هیتلر، فولکس واگن نام داشت که به آلمانی به «ماشین مردم» ترجمه می‌شود. این برنامه به گونه ای طراحی شده است که فولکس واگن مقرون به صرفه، قابل اعتماد و کار بر روی آن ساده باشد و آن را برای جمعیت طبقه کارگر کشور قابل دستیابی و مدیریت کند. خودرهای تیپ ۱ اولیه قرار بود به حداکثر سرعت 62 مایل در ساعت (99.758 کیلومتر بر ساعت) دست یابند که برای اتوبان و بزرگراه جدید آلمان عالی بود. فولکس واگن تیپ 1 در نهایت از فورد مدل تی با بیست و یک ملیون و پانصد و بیست و نه هزار و چهارصد و شصت و چهار (21529464) دستگاه تولید بین سال های ۱۳۱۷ ش / ۱۹۳۸ م، تا ۱۳۸۲ ش / ۲۰۰۳ م، پیشی گرفت و در آن زمان به پرفروش ترین خودروی جهان تبدیل شد. 

آغاز خودروی نازی مردم

رانندگان جاده برای نخستین بار نمونه اولیه فولکس واگن تیپ 1 را آزمایش کردند

نخستین تست رانندگی فولکس واگن انجام شد. در روز 30 مهر ماه در سال 1315 خورشیدی برابر با روز 22 اکتبر در سال 1936 میلادی، رانندگان جاده برای نخستین بار نمونه اولیه فولکس واگن تیپ 1 (Volkswagen Type 1) را آزمایش کردند. خودروی پیشنهادی، طراحی و مهندسی شده توسط فردیناند پورشه (Ferdinand Porsche) و تیمش تحت قراردادی با حزب نازی(Nazi party) آدولف هیتلر (Adolf Hitler)، فولکس واگن (Volkswagen) نام داشت که به آلمانی به «ماشین مردم» (People’s Car) ترجمه می‌شود.

پرفروش ترین خودروی جهان

فولکس واگن مقرون به صرفه، قابل اعتماد و ساده بود

این برنامه به گونه ای طراحی شده است که فولکس واگن مقرون به صرفه، قابل اعتماد و کار بر روی آن ساده باشد و آن را برای جمعیت طبقه کارگر کشور قابل دستیابی و مدیریت کند. خودرهای تیپ ۱ اولیه قرار بود به حداکثر سرعت 62 مایل در ساعت (99.758 کیلومتر بر ساعت) دست یابند که برای اتوبان و بزرگراه جدید آلمان عالی بود. فولکس واگن تیپ 1 در نهایت از فورد مدل تی (Ford Model T) با بیست و یک ملیون و پانصد و بیست و نه هزار و چهارصد و شصت و چهار (21529464) دستگاه تولید بین سال های ۱۳۱۷ ش / ۱۹۳۸ م، تا ۱۳۸۲ ش / ۲۰۰۳ م، پیشی گرفت و در آن زمان به پرفروش ترین خودروی جهان تبدیل شد.

مترجم : حسین توکلی

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است