قطعات خودرو

تاریخ خودرو : نخستین خودروی فورد موستانگ

زمانی که در روز 28 فروردین ماه در سال 1343 خورشیدی برابر با روز 17 آوریل در سال 1964 میلادی، فورد موستانگ (Ford Mustang) به فروش رفت، بیش از بیست و دو هزار خودروی کلاس پونی در راه های اختصاصی و گاراژهای مشتریان خوشحال فورد قرار گرفتند. فورد بسیاری از آن خودروها را پیش از آغاز زمان فروش رسمی به نمایندگی ها فرستاد تا خریداران را وسوسه کند. نخستین خودروی فورد موستانگ در جاده ها به راه افتاد.

آغاز نخستین خودروی فورد موستانگ : زیبای جاده ها

بیش از بیست و دو هزار خودروی کلاس پونی در راه های اختصاصی و گاراژهای مشتریان خوشحال فورد قرار گرفتند

زمانی که در روز 28 فروردین ماه در سال 1343 خورشیدی برابر با روز 17 آوریل در سال 1964 میلادی، فورد موستانگ (Ford Mustang) به فروش رفت، بیش از بیست و دو هزار خودروی کلاس پونی، در راه های اختصاصی و گاراژهای مشتریان خوشحال فورد قرار گرفتند.

کاپیتان استنلی تاکر : عاشق فورد موستانگ

کاپیتان استنلی تاکر یک چک را امضا کرد و خودرو را راند و از آنجا دور شد

کاپیتان استنلی تاکر (Stanley Tucker)، یک خلبان هواپیمایی کانادایی عاشق خودروی موستانگی شد که فورد قصد فروش آن را نداشت. با این حال، روزی که موستانگ برای فروش عرضه شد، در روز 28 فروردین ماه در سال 1343 خورشیدی برابر با روز 17 آوریل در سال 1964 میلادی، کاپیتان استنلی تاکر یک چک را امضا کرد و خودرو را راند و از آنجا دور شد.

تاکر و پیشنهاد فورد

فورد با پیشنهادی برگشته بود که استنلی تاکر نمی توانست آن را رد کند

فورد در زمستان سال 1344 ش (1965 م) باز به سراغ کاپیتان استنلی تاکر رفت. پس از آنکه کاپیتان بیش از ده هزار مایل ( شانزده هزار کیلومتر) را با نخستین موستانگ رانده بود، فورد با پیشنهادی برگشته بود که استنلی تاکر نمی توانست آن را رد کند. پیشنهاد شامل یک موستتنگ جدید مدل سال 1345 ش (1966 م) به هر شکلی که تاکر می خواست، بود.

سرنوشت نخستین فورد موستانگ

نخستین خودروی فورد موستانگ در حال حاضر در موزه هنری فورد قرار دارد

نخستین خودروی تولید شده فورد موستانگ در حال حاضر در موزه هنری فورد (Henry Ford) قرار دارد. طبق گزارش‌ها این گوشه ای از تاریخچه فورد موستانگ بود.

مترجم : حسین توکلی

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است