قطعات خودرو

تاریخ خودرو : نخستین خودروی هولدن

نخستین خودروی هولدن ساخته شد. پس از جنگ جهانی اول، شرکت تابعه هولدن موتور بادی بیلدرز شکل گرفت که شروع به تولید بدنه خودرو در آدلاید، استرالیای جنوبی کرد. در دهه آینده بدنه خودروهای اچ ام بی بی برای آستین، کرایسلر، و …. تولید شد. سپس در سال 1310 ش / 1931 م، جنرال موتورز این شرکت را خریداری کرد. زمانی که دولت استرالیا شروع به تشویق رشد صنعت خودروسازی استرالیا کرد، مدیران هولدن با جنرال موتورز توافق کردند تا یک خودروی استرالیایی بر پایه شورولت با نام هولدن بسازند. خودروی هولدن 215-48، نخستین خودروی تولید انبوه استرالیایی نشان بود که در روز 5 آذر ماه در سال 1327 خورشیدی برابر با روز 26 نوامبر در سال 1948 میلادی، از خط مونتاژ خارج شد. لیست انتظار خریداران بیش از یک سال طول کشید تا تکمیل شود. جنرال موتورز به کار برند هولدن در سال 1400 ش / 2021 م، پایان داد.

آغاز راه هولدن

جنرال موتورز شرکت هولدن موتور را خریداری کرد.

نخستین خودروی هولدن ساخته شد. پس از جنگ جهانی اول، شرکت تابعه هولدن موتور بادی بیلدرز (Holden Motor Body Builders) شکل گرفت که شروع به تولید بدنه خودرو در آدلاید (Adelaide)، استرالیای جنوبی کرد. در دهه آینده بدنه خودروهای اچ ام بی بی (HMBB) برای آستین (Austin)، کرایسلر (Chrysler)، و … تولید شد. سپس در سال 1310 ش / 1931 م، جنرال موتورز (General Motors) این شرکت را خریداری کرد.

خودروی هولدن خودرویی خاص

خودروی هولدن، نخستین خودروی تولید انبوه استرالیایی بود

زمانی که دولت استرالیا شروع به تشویق رشد صنعت خودروسازی استرالیا کرد، مدیران هولدن با جنرال موتورز توافق کردند تا یک خودروی استرالیایی بر پایه شورولت (Chevrolet) با نام هولدن (Holden) بسازند. خودروی هولدن 21548 (Holden 48-215) نخستین خودروی تولید انبوه استرالیایی نشان بود که در روز 5 آذر ماه در سال 1327 خورشیدی برابر با روز 26 نوامبر در سال 1948 میلادی، از خط مونتاژ خارج شد. لیست انتظار خریداران بیش از یک سال طول کشید تا تکمیل شود. جنرال موتورز به کار برند هولدن در سال 1400 ش / 2021 م، پایان داد.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *