قطعات خودرو

تاریخ خودرو : نخستین موتورسیکلت؟

نخستین موتورسیکلت تولید شد. در روز 7 شهریور ماه در سال 1264 خورشیدی برابر با روز 29 آگوست در سال 1885 میلادی، وسیله ای و چیزی که اغلب از آن به عنوان نخستین موتورسیکلت یاد می شود، توسط گوتلیب دایملر و ویلهلم مایباخ به ثبت رسید. دایملر ریت واگن، همانطور که شناخته شده است، بسیار بحث برانگیز است، زیرا برخی معتقد نیستند که آن دستگاه در واقع نخستین موتورسیکلت است. با این وجود، به درستی که چنین است زیرا دستکم دو دستگاه با مدارک و سند پیشتر ساخته شده بود، که هر کدام دارای ویژگی‌هایی شبیه به موتور سیکلت بودند. دایملر ریت واگن در ابتدا دارای قاب تیر چوبی، ترمزهای عقب، بدون ترمز جلو و موتور 264 سی سی چهار زمانه تک سیلندر با گیربکس تک سرعته بود. دایملر ریت واگن همچنین دارای تثبیت کننده های کمکی بود. 

آغاز موتورسیکلت

وسیله ای که اغلب از آن به عنوان نخستین موتورسیکلت یاد می شود به ثبت رسید

نخستین موتورسیکلت تولید شد. در روز 7 شهریور ماه در سال 1264 خورشیدی برابر با روز 29 آگوست در سال 1885 میلادی، وسیله ای و چیزی که اغلب از آن به عنوان نخستین موتورسیکلت یاد می شود، توسط گوتلیب دایملر (Gottlieb Daimler) و ویلهلم مایباخ (Wilhelm Maybach) به ثبت رسید.

دایملر ریت واگن

برخی معتقد نیستند که دستگاه نخستین موتورسیکلت است

دایملر ریت واگن (Daimler Reitwagen)، همانطور که شناخته شده است، بسیار بحث برانگیز است، زیرا برخی معتقد نیستند که آن دستگاه در واقع نخستین موتورسیکلت است. با این وجود، به درستی که چنین است زیرا دستکم دو دستگاه با مدارک و سند پیشتر ساخته شده بود، که هر کدام دارای ویژگی‌هایی شبیه به موتور سیکلت بودند. دایملر ریت واگن در ابتدا دارای قاب تیر چوبی، ترمزهای عقب، بدون ترمز جلو و موتور 264 سی سی چهار زمانه تک سیلندر با گیربکس تک سرعته بود. دایملر ریت واگن همچنین دارای تثبیت کننده های کمکی بود.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *