قطعات خودرو

تاریخ خودرو : کرایسلر، تأسیس شد

????????????????????????????????????

کرایسلر، تأسیس شد. والتر کرایسلر در روز 16 خرداد ماه در سال 1304 خورشیدی برابر با روز 6 ژوئن در سال 1925 میلادی، شرکت کرایسلر را تأسیس کرد که شرکت ماکسول موتور را با نام جدید سازماندهی کرد. پیش از انجام این کار، والتر کرایسلر تنها چند سال پیش توسط ماکسول چالمرز، یک برند خودرویی در آستانه ورشکستگی، استخدام شده بود. در دی ماه سال 1302 شمسی برابر با ژانویه سال 1924 میلادی، کرایسلر شش با نام تجاری ماکسول  عرضه شد. این خودروی شش سیلندر بسیار مهندسی شده بود و دارای ویژگی هایی مانند موتور تراکم بالا و فیلتر روغن قابل تعویض بود که هر دو در آن زمان نادر بودند. یکی از مهم‌ترین نوآوری‌های سال‌های اولیه کرایسلر، نخستین سیستم ترمز هیدرولیک بود. در سال 1304 ش (1925 م) برند ماکسول به دلیل موفقیت کرایسلر کنار گذاشته شد و سازماندهی مجدد صورت گرفت. در اواخر دهه 1350 ش (دهه 1970 م) کرایسلر شروع به احساس درد ناشی از یک بحران اقتصادی، افزایش محدودیت‌های دولت بر خودروها و افزایش قیمت بنزین کرد. با کاهش شدید فروش، شرکت لی یاکوکا، رئیس سابق فورد را برای نجات شرکت به خدمت گرفت. در میان شاهکارها او یک وثیقه دولتی دریافت کرد و مینی ون را معرفی کرد، دو موفقیت بزرگ که شرکت را از مرگ حتمی نجات داد. کرایسلر در سه دهه اخیر با چالش‌های مالی مختلفی روبرو بوده است که منجر به مشارکت‌ها و خریدهای متعدد شده است. امروزه این شرکت به طور رسمی گروه فیات کرایسلر اتوموبیلز یا گروه فیات کرایسلر، نامیده می شود، اما هنوز دفتر مرکزی آن در میشیگان، درست خارج از دیترویت قرار دارد.

آغاز کرایسلر : والتر کرایسلر

آنها امیدوار بودند که کرایسلر بتواند شرکت را نجات دهد

کرایسلر، تأسیس شد. والتر کرایسلر (Walter Chrysler) در روز 16 خرداد ماه در سال 1304 خورشیدی برابر با روز 6 ژوئن در سال 1925 میلادی، شرکت کرایسلر (Chrysler Corporation) را تأسیس کرد که شرکت ماکسول موتور (Maxwell Motor Company) را با نام جدید سازماندهی کرد. پیش از انجام این کار، والتر کرایسلر تنها چند سال پیش توسط ماکسول چالمرز (Maxwell-Chalmers)، یک برند خودرویی در آستانه ورشکستگی، استخدام شده بود. آنها امیدوار بودند که کرایسلر بتواند شرکت را نجات دهد.

نوآوری‌های کرایسلر

از مهم‌ترین نوآوری‌های سال‌های اولیه کرایسلر، نخستین سیستم ترمز هیدرولیک بود

در دی ماه سال 1302 شمسی برابر با ژانویه سال 1924 میلادی، کرایسلر شش (Chrysler Six) با نام تجاری ماکسول (Maxwell) عرضه شد. این خودروی شش سیلندر بسیار مهندسی شده بود و دارای ویژگی هایی مانند موتور تراکم بالا و فیلتر روغن قابل تعویض بود که هر دو در آن زمان نادر بودند. یکی از مهم‌ترین نوآوری‌های سال‌های اولیه کرایسلر، نخستین سیستم ترمز هیدرولیک بود. در سال 1304 ش (1925 م) برند ماکسول (Maxwell) به دلیل موفقیت کرایسلر کنار گذاشته شد و سازماندهی مجدد صورت گرفت.

دهه سخت کرایسلر

با کاهش شدید فروش، شرکت لی یاکوکا  را برای نجات شرکت به خدمت گرفت

در اواخر دهه 1350 ش (دهه 1970 م) کرایسلر شروع به احساس درد ناشی از یک بحران اقتصادی، افزایش محدودیت‌های دولت بر خودروها و افزایش قیمت بنزین کرد. با کاهش شدید فروش، شرکت لی یاکوکا (Lee Iacocca)، رئیس سابق فورد (Ford) را برای نجات شرکت به خدمت گرفت. در میان شاهکارها او یک وثیقه دولتی دریافت کرد و مینی ون (minivan) را معرفی کرد، دو موفقیت بزرگ که شرکت را از مرگ حتمی نجات داد.

چالش‌های مالی کرایسلر

کرایسلر در سه دهه اخیر با چالش‌های مالی مختلفی روبرو بوده است

کرایسلر در سه دهه اخیر با چالش‌های مالی مختلفی روبرو بوده است که منجر به مشارکت‌ها و خریدهای متعدد شده است. امروزه این شرکت به طور رسمی گروه فیات کرایسلر اتوموبیلز (Fiat Chrysler Automobiles) یا گروه فیات کرایسلر، نامیده می شود، اما هنوز دفتر مرکزی آن در میشیگان، درست خارج از دیترویت قرار دارد.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *