قطعات خودرو

تسلا تا سال ۲۰۲۵ چالش تامین فلزات باتری را دور زد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار ، شرکت خودروسازی تسلا به تازگی قراردادهای بلند مدت جدیدی را با دو تامین کننده مواد باتری چینی امضا کرده است که این اقدام از سوی کارشناسان به عنوان تضمینی برای تامین منابع در زمان تشدید رقابت بین خودروسازان معرفی می شود.

 

بر این اساس شرکت ژجیانگ هوایو کبالت و شرکت سی ان جی آر ادونست متریال، هر دو قرار دادهایی را با این تولید کننده خودروهای الکتریکی برای عرضه تا اواسط این دهه امضا کرده اند که این معامله مرتبط با تامین سه مواد اولیه اساسی است که شامل کوکتل های شیمیایی که کلید ذخیره انرژی در باتری های لیتیوم یون هستند می شود.

 

این قرارداد ها هم در شرایطی به امضا در آمده اند و منتشر شده اند که تمام خودروسازان بزرگ و بین المللی به دنبال افزایش تولید فلزات باتری برای مقابله با پیش بینی انجام شده در خصوص کمبود در این زمینه، هستند. در این راستا شرکت جنرال موتورز هفته گذشته، اندکی پس از اینکه شرکت خودروسازی فورد، لیستی از تامین کنندگان مواد خام از جمله لیتیوم آرژانتینی و نیکل اندونزیایی را فاش کرد، از معامله های خرید ورودی های مختلف از لیتیوم تا مواد کاتدی رونمایی کرد.

 

بنابر این خبر، شرکت هوایو کبالت مواد را از یک ژوئیه ۲۰۲۲ تا پایان سال ۲۰۲۵ به تسلا عرضه خواهد کرد. شرکت سی ان جی آر اعلام کرده که قیمت محصولات تابع قیمت های بازار نیکل، کبالت و منگنز و همچنین هزینه های پالایش است و بین سال های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ نیاز این خودروساز برقی را تامین خواهد کرد. انتشار همین سبب شده سهام هر دو شرکت تامین کننده مواد معدنی از صبح روز دوشنبه بیش از ۹ درصد رشد کند.

 

گفتنی است حرکت خودروسازان به سمت استفاده از انرژی های پاک ‌تر تقاضا را برای مواد باتری افزایش داده است. این درحالی است که عرضه به دلیل مشکلات لجستیکی مرتبط با شیوع بیماری کرونا و کمبود سرمایه‌ گذاری با مشکل مواجه شده است. بنابراین این امر قیمت مواد اولیه را بالا می برد و سودآوری را برای برخی خودروسازان کاهش می دهد.

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است