قطعات خودرو

تفاوت قیمت رنگ خودرو

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، راننده‌ای که مقصر تصادف است دو ضرر را متحمل می‌شود؛ اولاَ هزینه تعمیر اتومبیل و در ثانی افت قیمت ماشین. همچنین راننده‌ای که مقصر تصادف نیست ضرری می‌کند که در آن هیچ نقشی نداشته است. رنگ بدنه خودرو و تعویض قطعات آن قیمت ماشین را کاهش می‌دهد. به همین خاطر بهتر است که قبل از خرید آن را به یک کارشناس خودرو باتجربه نشان دهید.

به دو دلیل خودروهایی که تجربه تصادف را داشته‌اند، بهترین ماشین برای رانندگان تازه کار است. اول این‌که احتمال تصادف رانندگان با تجربه کم، بیشتر است. در ثانی در صورت بروز حادثه ضرر مالی کمتری متحمل خواهد شد. تا انتهای مقاله همراه ما باشید، ما در این مقاله به این سوال که تفاوت قیمت رنگ خودرو در خرید و فروش چقدر است پاسخ می‌دهیم. همچنین درباره قوانین رنگ ماشین و روش تشخیص آن صحبت خواهیم کرد.

 

افت قیمت ماشین بعد از رنگ‌شدگی

هرچقدر میزان تصادف و خسارت وارد شده به ماشین بیشتر، میزان رنگ بدنه اتومبیل و تعویض قطعات آن بیشتر خواهد بود. به دنبال آن افت قیمت ماشین بیشتر می‌شود. نحوه محاسبه افت قیمت ماشین بعد از بررسی تعمیرات قسمت‎های مختلف آن است. موم‌کاری، رنگ زیرسازی و روی بدنه‌ای کارخانه به هیچ وجه قابل مقایسه با رنگ‌هایی ک در تعمیرگاه استفاده می‌شود نیست. در صورت آسیب کاپوت و گلگیرهای جلو اتومبیل، بیشترین میزان افت قیمت برای آن رخ می‌دهد.

 

 

باتوجه به رشد نمایی قیمت اتومبیل و شرایط بد اقتصادی، مردم مجبور به خرید ماشین تصادفی و رنگ‌ شده با قیمت کمتر هستند. شرکت ایران خودرو برای حل این مشکل به صورت ماهانه قرعه‌کشی خرید اتومبیل با قیمت کمتر نسبت به بازار آزاد را در سایت رسمی خود برگزار می‌کند. در این بین خرید و فروش غیرقانونی حواله را رواج داده است. برخی بعد از خرید یک اتومبیل به هر دلیلی قادر به پرداخت بقیه پول آن نیستند و حواله خود را می‌فروشند. برای آشنایی بیشتر با این موضوع به مقاله حواله خودرو چیست سری بزنید. ما در ایم مقاله همه شرایط و قوانینی که درباره خرید حواله اتومبیل وجود دارد را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

 

رنگ خودرو در کارخانه و 3 راه‌حل ساده برای تشخص رنگ‌شدگی آن

در کارخانه از روش کوره‌ای برای رنگ خودرو استفاده می‌کنند. در این روش یون‌های باردار رنگ از طریق یک بار ناهمنام به بدنه متصل می‌شود. در مرحله دوم قطعه فلزی در داخل کوره قرار می‌گیرد. به این ترتیب یون‌های جامد به فلز می‌چسبد و پروسه رنگ خودرو به اتمام می‌رسد. اگر بعد از تصادف به بهترین و مجهزترین صافکاری هم مراجعه کنید، رنگی مشابه کارخانه را تحویل شما نمی‌دهد. رنگ تعمیرگاه‌ها یک رنگ معمولی است که بعد از حل شدن در یک حلال استفاده می‌شود. به همین خاطر خودر به صورت یک‌دست رنگ نمی‌شود. در ادامه 3 روش تشخیص رنگ ماشین را شرح می‌دهیم.

 

 

 

1. تشخیص رنگ خودرو با استفاده از دستگاه ضخامت‌سنج

بهتر است قبل از خرید اتومبیل آن را به یک کارشناس ماهر نشان دهید. تشخیص رنگ بدنه ماشین و میزان آسیبی که به آن وارد شده است به مهارت کارشناسی که آن را بررسی می‌کند وابسته است. کارشناسان با استفاده از دستگاه ضخامت‌سنج یا تشخیص رنگ دیجیتال میزان رنگ و شدت آسیب را بررسی می‌کنند.

 

2.  با کمک نور رنگ خودرو را تشخیص دهید

تشخیص رنگ خودرو با استفاده از نور به صورت چشمی هم ممکن است. این روش از دقت ضخامت‌سنج برخوردار نیست. وقتی اتومبیل در یک مکان روشن با نور کافی قرار بگیرد، رنگ آن مشخص می‌شود.

 

3.  روشی جالب برای تشخیص رنگ‌شدگی ماشین، استفاده از دوربین عکاس

 

یکی از روش‌ای تشخیص رنگ اتومبیل استفاده از دوربین است. برای استفاده از این روش دوربین را در فاصله دو متری با زاویه نود درجه نسبت به بدنه ماشین قرار دهید. سپس با استفاده از فلش از ماشین عکس بگیرید. بافت مولکولی رنگ اولیه اتومبیل نسبت به رنگ صافکاری، تراکم بیشتری دارد. به این ترتیب قسمت‌هایی که دوباره رنگ شده تیره‌تر نشان داده می‌شود.

 

آیا رنگ ماشین به صورت دستی غیرقانونی است؟

برای رنگ ماشین به مجوز پلیس راهنمایی و رانندگی نیاز است. کارشناسان راهنمایی و رانندگی بعد از بررسی خودرو مجوز انجام هرگونه تغییر مورد نیاز را صادر می‌کند. به این ترتیب رنگ‌کردن اتومبیل به صورت دستی و بدون مجوز امکان‌پذیر نیست و به فرآیند فروش آن نیز لطمه وارد می‌کند. در قوانین تعویض پلاک، رنگ ماشین، قطعات خودرو سخت‌گیری‌هایی وجود دارد. اگر صاحب ماشین بدون اخذ مجوز اقدام به تغییر رنگ اتومبیل کند، 2 حالت وجود دارد:

• قانونی بدون اخذ مجوز

• غیرقانونی بدون اخذ مجوز

 

 

 

حالت اول برای وضعیتی است که راننده بعد از بروز حادثه‌ای مثل تصادف تغییرات را روی ماشین پیاده کند؛ در این صورت صاحب اتومبیل موظف به پرداخت یک چهارم الی یک هشتم هزینه صورت گرفته است. در حالت دوم راننده بدون دلیل خاصی دست به تغییر اتومبیل زده است. در این حالت صاحب آن موظف است که ماشین را به همان حالت اولیه برگرداند، در غیر این صورت هیچ‌گونه خدماتی به این خودرو ارائه نخواهد شد.

 

قیمت بالای خودرو با رنگ سفارشی

شرکت‌های خودروسازی امکان خرید اتومبیل با رنگ سفارشی را فراهم کرده اند. قیمت تمام شده برای خرید این اتومبیل‌ها به نسبت بالا و تقریباَ نزدیک به قیمت اتومبیل وارداتی است. برخی از افراد بعد از تهیه ماشین و با استفاده از رنگ‌های فانتزی به تغییر رنگ بدنه خودرو می‌پردازند که درست نیست. قیمت اتومبیل رنگ‌شده کاهش پیدا می‌کند و در صورت نیاز آن را به قیمت روز بازار نمی‌خرند. همچنین رنگ‌های جیغ و فانتزی نظر سارقان را به خود جلب می‌کند، به همین دلیل استفاده از آن‌ها خیلی توصیه نمی‌شود.

 

 

 

تفاوت قیمت خودرو با رنگ فابریک و غیرفابریک

موم کاری و رنگ ماشین در صافکاری به هیچ وجه کیفیت رنگ فابریک را ندارد و باعث افت قیمت خودرو می شود. میزان افت قیمت خودرو رنگ شده به محل و میزان رنگ بستگی دارد. ما در این مقاله پس از بررسی روش رنگ خودرو در کارخانه، به بررسی افت قیمت خودرو رنگ شده و روش‌های تشخیص آن پرداختیم. همچنین قوانین مربوط به رنگ خودرو به صورت کلی مورد بررسی قرار دادیم.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است